سویه غالب در کشور فعلاً دلتا است، افراد مبتلا به کرونا به سویه اومیکرون حساس نشوند، زیرا درمان آنها یکسان است.

هر سرماخوردگی می‌تواند اومیکرون باشد؟

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه سرفه، عطسه، بدن درد، تب و...، از علائم اومیکرون است، گفت: قدرت انتقال و سرایت‌پذیری اومیکرون نسبت به سویه‌های قبلی بیشتر است.

علیرضا بیگلری، در گفتگو با شبکه خبر سیما، افزود: آخرین تعداد نمونه‌های مثبت تأیید شده اومیکرون در کشور ۳۴ نفر است که با در نظر گرفتن خانواده فرد مبتلا، تعداد افراد مبتلا بالاتر از تعداد ذکر شده است.

وی ادامه داد: سرایت‌پذیری و انتقال اومیکرون نسبت به واریانت‌های پیشین خیلی بیشتر است و اصلاً با سویه‌های قبلی قابل مقایسه نیست.

عضو کمیته علمی کشوری کووید ۱۹ گفت: علائمی مانند سرفه، عطسه، بدن درد، تب و غیره می‌تواند علامت اومیکرون باشد و وقتی فردی این علائم را دارد فرض کند اومیکرون است و خود را قرنطینه کند.

بیگلری افزود: سویه غالب در کشور فعلاً دلتا است، افراد مبتلا به کرونا به سویه اومیکرون حساس نشوند، زیرا درمان آنها یکسان است.

وی ادامه داد: تجربه کشورهای دیگر نشان می‌دهد بعد از مدتی که از واکسیناسیون می‌گذرد، ایمنی بدن کاهش می‌یابد.

بیگلری افزود: با توجه به آنکه مدت‌ها از تزریق دو دوز واکسن کرونا در کشور گذشته است، تأکید می‌شود افرادی که سه ماه از تزریق دوز دوم واکسن آنها گذشته است برای دریافت دوز سوم واکسن کرونا اقدام کنند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید