مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت که به نتیجه گفت‌وگوهایی که درباره رفع تحریم ها در وین جریان دارد خوش‌بین است.

خوش‌بینی علی باقری به نتیجه مذاکرات وین

به گزارش سلام نو، علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران در آستانه برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام اظهار داشت که به نتیجه گفت‌وگوهایی که درباره رفع تحریم ها در وین جریان دارد خوش‌بین است.

باقری این مطلب را پیش از عزیمت به سمت هتل کوبورگ محل برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام گفت.

وی در پاسخ به این سوال که چقدر نسبت به نتیجه گفت‌وگوها خوش‌بین است افزود که اگر غیر از این بود، برای مذاکرات به وین سفر نمی‌کرد.

ساعتی پیش نیز شبکه اسکای نیوز به نقل از وانگ کوان نماینده چین در مذاکرات وین گزارش داد که موارد اختلاف میان طرف های ایرانی و سه کشور اروپایی در حال کاهش یافتن است و امکان حصول توافق تا پیش از فوریه ۲۰۲۰(ظرف کمتر از یک ماه) وجود دارد.

دقایقی قبل هم میخائیل اولیانوف رئیس هیات مذاکره کننده روسیه در روند مذاکرات وین، ضمن اشاره به ملاقات امروز خود با نماینده اتحادیه اروپا در این مذاکرات، گفت که دور کنونی (هشتم)، احتمالا دور نهایی این مذاکرات باشد.

نشست افتتاحیه کمیسیون مشترک برجام تا دقایقی دیگر در سطح معاونان وزیر و مدیران سیاسی وزارت امور خارجه ایران و گروه ۱+۴، به ریاست مشترک علی باقری و انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا برگزار خواهد شد.

باقری که صبح امروز وارد وین شد ساعاتی پیش در چارچوب جلسات دوجانبه و چند جانبه با روسای هیات‌های روس، چین، فرانسه و همچنین نماینده اتحادیه اروپا دیدار کرد. 

جمهوری اسلامی ایران از ابتدا اعلام کرده بود که به دنبال یک توافق در کمترین زمان ممکن است، حتی با مطرح شدن ضرب الاجل هایی که کشورهای غربی تلاش داشتند از طریق آن بر ایران فشار ایجاد کنند، مقامات کشورمان اعلام کردند که هیچ اضطراری را نمی پذیرند و اگر غرب نگران زمان است، تلاش کند که رفتار و گفتارش در مذاکرات را منطقی و سازنده کرده و به تعهدات پذیرفته شده خود در برجام برگردد.

تعهد و جدیت جمهوری اسلامی ایران در مورد برجام حتی قبل از آغاز مذاکرات نیز اثبات شده است، بعد از خروج غیرقانونی آمریکا از برجام ایران با صبر راهبردی و با وجود فشارها و تحریم‌های ایالات متحده به تنهایی سند برجام را به مدت چند سال زنده نگه داشت.

به گفته تحلیلگران این مرحله از مذاکرات به دلیل اهمیت بالای آن در تعیین اصول گفت وگوها مهمترین و سخت‌ترین مرحله است و به همین دلیل آزمون مناسبی برای مشخص شدن اراده هر یک از طرفین مذاکره برای دستیابی به توافق خوب است. به نظر می‌رسد دور جدید گفت و گوها جدیت و فشردگی بیشتری خواهد داشت.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید