سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: هر عملی از سوی رژیم صهیونیستی با واکنش چند برابری جمهوری اسلامی همراه خواهد بود.

رزمایش موشکی سپاه پاسخ به بلوف‌های اسراییل است

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه طرف‌های غربی برای رفع تحریم‌ها ابتکار عمل ندارد، گفت: طرف‌های غربی تلاش دارند در مواردی تحریم‌ها را به صورت مقطعی بردارند، ولی در عمل به خواسته‌های خود را برای افزایش تحریم‌ها جامه عمل بپوشانند.

«محمود عباس زاده مشکینی» در خصوص دور جدید مذاکرات ایران و ۱+۴ در وین گفت: جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات هسته‌ای جدی و پیگیر است و حسن نیت هم دارد. منظور طرف مقابل از عدم جدی بودن ایران در مذاکرات این است که ایرانی‌ها تسلیم نمی‌شوند.

اروپا دنبال تحمیل توافق برد- باخت به ایران است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش غرب برای به انحراف کشاندن مذاکرات گفت: کشورهای اروپایی و حتی آمریکایی‌ها بیشتر از ما نیاز به توافق دارند. ولی در تلاش هستند توافقی را به ما تحمیل کنند که سود آن یکطرفه باشد.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رویکرد طرف‌های غربی رسیدن به توافقی برد - باخت است که برای اروپا برد و برای جمهوری اسلامی باخت باشد . در حالی که ایران در پی توافق برد - برد است. البته طرف‌های غربی در این دوره از مذاکرات هم دچار تناقض و هم نیازمند توافق هستند. در حالی که جمهوری اسلامی ایران نگاه منطقی خود به مذاکرات را نشان داده است. هرچند که باید ابتدا بررسی شود چه کشورهایی در به هم زدن توافق قبلی مقصر بودند و به تعهدات خود عمل نکردند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، رفع تحریم‌ها و فعالیت‌های هسته‌ای ایران را دو دستور کار مهم مذاکرات عنوان کرد و گفت: جمهوری اسلامی در چارچوب برجام به تعهدات خود در خصوص فعالیت‌های هسته‌ای عمل کرد. ولی طرف مقابل نه تنها به تعهدات خود عمل نکرد بلکه تحریم‌های بیشتری به ایران تحمیل کرد.

عباس زاده مشکینی تاکید کرد: تحریم‌هایی که در سال‌های اخیر علیه ایران وضع شد مغایر با برجام و توافقات ایران با ۱+۵ بود لذا باید در گام اول این تحریم‌ها تعیین تکلیف شود. تا در مورد سایر مسائل گفت و گو کنیم.

وی با بیان اینکه علیرغم همکاری ایران در مذاکرات، طرف مقابل هنوز ابتکاری در مذاکرات نشان نمی‌دهد، اظهار داشت: دستور جلسه مذاکرات وین، رفع تحریم‌ها است، باید طرف مقابل در حوزه رفع تحریم‌ها خلاق باشد ولی از آنجا که غرب علاقه‌ای برای برداشتن تحریم‌های غیرقانونی علیه ایران را ندارند، برای رفع تحریم‌ها هم ابتکار عمل ارائه نمی‌کند.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی دلیل فشار روانی غرب و رژیم صهیونیستی علیه ایران در خلال مذاکرات برجام را تحمیل توافق بد به ایران اعلام کرد و گفت: طرف مقابل بر این باور است که تحریم‌ها جمهوری اسلامی ایران را تضعیف می‌کند، لذا تلاش دارند در مذاکرات به توافقی دست یابند که نشان از مدیریت و کنترل آنها بر جمهوری اسلامی ایران باشد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه طرف‌های مقابل مجبور هستند در نقطه‌ای از مواضع خود عقب نشینی کنند، عنوان کرد: دست ایران در مذاکرات پر است. ما محدودیت‌های برجامی را پذیرفتیم. اما پس از عدم پایبندی طرف مقابل به تعهدات خود، اکنون محدودیت‌ها در فعالیت ‌های هسته‌ای برداشته شده و با ذخیره سازی اورانیوم، افزایش درصد غنی‌سازی، نصب سانتریفیوژهای جدید با ظرفیت بالا توانستیم به موفقیت‌های چشمگیری دست یابیم.

عباس زاده مشکینی با بیان اینکه رویکرد غرب در مذاکرات هسته‌ای، افزایش محدودیت فعالیت‌های هسته‌ای ایران است، گفت: آمریکا و غرب تلاش دارند فعالیت‌های هسته‌ای کشور متوقف یا ابتر شود در حالی که ایران برای تامین سوخت نیروگاه‌ها و داشتن انرژی پاک نیاز به انرژی هسته‌ای دارد و ایران با اجرای پروتکل‌های سازمان جهانی انرژی اتمی درصدد تامین انرژی پاک است.

وی با بیان اینکه طرف‌های غربی به دنبال حفظ ساختار تحریم‌ها علیه ایران هستند، گفت: طرف‌های غربی تلاش دارند در مواردی تحریم‌ها را به صورت مقطعی بردارند، ولی در عمل به خواسته‌های خود برای افزایش تحریم‌ها جامه عمل بپوشانند.

رزمایش موشکی سپاه پاسخ به بلوف‌های رژیم صهیونیستی است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره اینکه دستگاه دیپلماسی ایران برای مقابله با جنگ روانی غرب چه رویکردی باید در مذاکرات داشته باشد، گفت: ابتدا باید قاعده مذاکرات را حفظ کنیم و خوشبختانه در این دوره تیم ایران قاعده مذاکرات را بسیار حرفه‌ای پیش می‌برد. از طرفی تجربه برجام برای ما بسیار ارزشمند است و کارشناسانی که در تیم قبلی مذاکرات بودند، به تیم مذاکره کننده فعلی کمک می‌کنند که برگ برنده برای ما محسوب می‌شود.

نماینده مردم مشکین شهر تاکید کرد: قرار نیست در این دوره از مذاکرات از یک سوراخ دوبار گزیده شویم و مردم و مسئولان هم از تیم مذاکره کنننده هسته‌ای پشتیبانی می‌کنند.

عباس‌زاده مشکینی با بیان اینکه زمان بزن در رو تمام شده است و هر عملی از سوی رژیم صهیونیستی با واکنش چند برابری جمهوری اسلامی همراه خواهد بود، گفت: برای پاسخ به بلوف‌های رژیم صهیونیستی، جمهوری اسلامی برگ‌های خوبی دارد که نمونه آن اقتدار موشکی سپاه پاسداران در رزمایش اخیر است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید