رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیردار وزارت بهداشت، آخرین آمار ابتلا به کرونای اُمیکرون در استانهای کشور را تشریح کرد.

آخرین آمار مبتلایان اُمیکرون در کشور/  اُمیکرون به کدام شهرهای ایران رسیده است؟

به گزارش سلام نو به نقل از مشرق، عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه سرفه، عطسه، بدن درد، تب و غیره از علائم اُمیکرون است، گفت: قدرت انتقال و سرایت‌پذیری اُمیکرون نسبت به سویه‌های قبلی بیشتر است.

علیرضا بیگلری عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا با حضور در برنامه "گفتگوی ۱۸:۳۰" شبکه خبر گفت: آخرین تعداد نمونه‌های مثبت تأیید شده اُمیکرون در کشور ۳۴ نفر است که با در نظر گرفتن خانواده فرد مبتلا، تعداد افراد مبتلا بالاتر از تعداد ذکر شده است.

وی بیان کرد: سرایت‌پذیری و انتقال اُمیکرون نسبت به واریانت‌های پیشین خیلی بیشتر است و اصلا با سویه‌های قبلی قابل مقایسه نیست.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: علائمی مانند سرفه، عطسه، بدن درد، تب و غیره می‌تواند علامت اُمیکرون باشد و وقتی فردی این علائم را دارد فرض کند اُمیکرون است و خود را قرنطینه کند.

بیگلری بیان کرد: سویه غالب در کشور فعلا دلتا است، افراد مبتلا به کرونا به سویه آن حساس نشوند، زیرا درمان آنها یکسان است.

دکتر محمدمهدی گویا، با اشاره به اینکه تاکنون ۲۶ مورد مبتلا به کرونای امیکرون در کشور شناسایی شده است، گفت: ۱۳ مورد در تهران و ۵ مورد در مشهد و ۵ مورد در هرمزگان است و در شهرهای دیگر هم تک تک وجود دارد و در بابل و اصفهان هم مواردی شناسایی شده است.

او تاکید کرد: ۱۲ مورد هم در آزمایشگاه داریم که ظرف روزهای آتی تعیین تکلیف می‌شوند.

گویا با تاکید بر اهمیت همزمان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و واکسیناسیون، ادامه داد: با تزریق دُز سوم واکسن کرونا احتمال ابتلا به بیماری به شدت کاهش می‌یابد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید