مدیرعامل سازمان بهشت‌ زهرا (س) با تاکید بر اینکه عکس مکشوفه حجاب برای بانوان برروی سنگ قبر ممنوع است، گفت: حدود ۲۰ روز است که نظارت بر سنگ قبرها افزایش یافته است.

عکس مکشوفه حجاب برای سنگ قبر بانوان ممنوع شد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، سعید غضنفری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: ۲۰ روز است که تیمی برای انتظامات سنگ قبرها گذاشتیم که در ۲ تیم چهار نفره به صورت مداوم برای انتظامات سنگ  ها مستقر هستند و  درباره نصب سنگ های دست دوم و تغییر در عرض و طول سنگها  نظارت می کنند و حتی انتظامات شب و یا شهردار شب را هم مستقر کرده ایم.

وی اظهار داشت: تمام سرویس های بهداشتی و اماکنی که کاربری عمومی دارند را بازسازی می کنیم تا فرسودگی آنها از بین برود.

این مسئول با بیان اینکه ۱۲۱ هزار خودرو در جمعه گذشته وارد بهشت زهرا شدند، خاطرنشان کرد: درحال تدبیر هستیم که سازمان را از این قفل ترافیکی خارج کنیم. درباره  خودروهای حمل پیکر هم اگر خانواده ها درخواست داشته باشند به صورت اختصاصی خودرو اعزام می شود اما به صورت‌ معمول خودروها چهار متوفی را  اعزام می کنند.

بهره‌برداری از آرامستان‌های جدید پایتخت تا سه سال آینده

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) با بیان اینکه امیدواریم آرامستان‌ها درشرق و غرب پایتخت تا سه سال آینده به بهره برداری برسد، گفت: بهشت زهرا (س) برای سه تا پنج سال آینده نیز آمادگی دارد. همچنین به دنبال این هستیم از آرامستان‌های بقاع متبرکه با کمک اوقاف استفاده و از ظرفیت این بقاع برای تدفین مؤمنان تهران بهره ببریم.

 غضنفری اضافه کرد: از روز اول فارغ از خدمات عادی و معمول که انجام می شود، خدمت بی منت را سرلوحه امور قرار دادیم. در نظر داریم تک تک فرایندهای خدمت رسانی را اصلاح کنیم که بخش اعظم آن به معاونت عروجیان برمی گردد.

وی با بیان اینکه شخم زدن بخشی از  گلوگاه ها نیاز به اقدام جدی دارد، اظهارکرد: دنبال این هستیم که آلام خانواده های متوفی را در حوزه های مختلف خدماتی کم کنیم. بخش زیادی از این کار انجام شده و تا آخر این ماه اتفاقات خوبی در سازمان رقم می خورد.

این مسئول درباره توسعه آرامستان ها در سایر نقاط شهر اضافه کرد: دنبال توسعه بهشت زهرا(س) نیستیم و توسعه ارامستان های تهران را در شرق و غرب تهران پیگیری می کنیم. سیر مطالعات و پژوهش ها و مکان یابی انجام شده و باید آزمایشات خاک و آب انجام شود. امیدواریم این ارامستان ها تا سه سال آینده برای شرق و غرب به بهره برداری برسد. ۲۵هزار قبر در بهشت زهرا(س) آماده داریم برای مواقع بحرانی نیز ۱۵هزار قبر پیش بینی شده است. بهشت زهرا(س) برای سه تا پنج سال آینده نیز آمادگی دارد. همچنین به دنبال این هستیم از آرامستان های بقاع متبرکه با کمک اوقاف استفاده و از ظرفیت این بقاع برای تدفین مؤمنین تهران بهره ببریم.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) بیان کرد: سعی می کنیم در یک بستر و تهاتر با اوقاف هزینه ها را برای شهروندان در آن نقاط کاهش دهیم و این مسأله از برنامه‌های ما خواهد بود.

غضنفری تاکید کرد: در بهشت زهرا (س) یک طبقه قبر به صورت رایگان است و ۲ طبقه دیگر آن نهایتا پنج میلیون تومان است. برای قطعاتی که قبور آن زیاد است نیز حدود هفت میلیون تومان در نظر گرفته شده که البته مصوب شورای شهر است. درباره قطعات قدیم و قبوری که احیا می شود و می تواند در اختیار خانواده متوفی قرار گیرد، در ناحیه یک یعنی قطعه یک تا ۱۱۲ اگر قبری خالی باشد طبقه ای ۲۵ میلیون تومان قیمت دارد. 

امنیت قبور افزایش می یابد

این مسئول با بیان اینکه بهشت زهرا (س) حتما محل آرامش خانواده های متوفی خواهد بود، یادآور شد: تصمیمی برای توسعه آرامستان ها در آرامستان های ارامنه نداریم. همچنین درباره امنیت قبور باید این نکته را بگویم که دژبان ارتش در این نقطه مستقر است و ۲۲۰نفر دژبان در ۷۵۰هکتار بهشت زهرا (س) و همچنین حرم امام (ره) حضور دارند که البته شاید این برای یک میلیون و ۵۰۰ هزار قبر موجود کافی نباشد.

وی گفت: در یک مدل جدید با ایجاد یک کلانتری در سطح سازمان ضریب امنیت را بالا خواهیم برد و از یگان حفاظت شهرداری نیز  به نحو بهتری برای ایجاد امنیت در سازمان استفاده خواهیم کرد.

لزوم دگرگونی اجتماعی و  فرهنگی در سازمان بهشت زهرا (س)

غضنفری افزود: محور گلزار شهدا قطب فرهنگی  سازمان خواهد بود که مدیریتی را از هر معاونت به صورت مستقل به آن تزریق کردیم. این گلزار می تواند قطب فرهنگی بی نظیری برای کشور باشد. ضمن اینکه سازمان در همه بخش ها نیاز به یک دگرگونی اجتماعی و  فرهنگی دارد.

وی اضافه کرد: در هوشمندسازی سازمان غیر از خدمات روزمره به دنبال این هستیم که گویا سازی قطعات و بهشت گردی گلزار شهدا، کیوسک بهشت نت را برای سازمان مستقر کنیم و در قالب اپلیکیشن به شهروندان ارایه دهیم.

مدیرعامل سازمان بهشت‌ زهرا (س) تاکید کرد: از بخش خصوصی در جاهای مختلف استفاده می کنیم اما در جایی از خدمات که نیاز به درک سازمانی و حاکمیتی دارد، خودمان وارد کار می شویم.

مکانیزه کردن آبیاری فضای سبز

غضنفری یادآور شد: بخش زیادی از فضای سبز  سازمان‌ نیاز به ترمیم دارد. مکانیزه کردن آبیاری فضای سبز نیاز جدی ما است و بزودی رقم می خورد. اصلاح کاشت گونه های مناسب فضا نیز انجام می شود. در بحث زیباسازی بصری نیز به زودی شاهد تغییرات ملموس خواهیم بود.

وی ادامه داد: اولین پارکینگی که برای کم کردن بار ترافیکی اماده کردیم قطعه ۵۰ بود و تا آخر سال ۳۰هزار متر از فضای ما زیر بار تامین پارکینگ خواهد رفت. در حال حاضر سایت سازمان در روزهای آخر هفته بسته نمی شود. گلوگاه های فساد و نقطه ضعف سازمان در بسته شدن سایت در روزهای پایانی هفته بود. سعی می کنیم از یک سازمان درآمدی صرف به یک سازمان خدماتی تبدیل شویم.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) با تاکید بر اینکه تقویت یگان انضباطی را در صدر برنامه ها قرار دادیم و به دنبال راه قانونی برای تقویت آن هستیم، بیان کرد: افرادی را که روی قبرها تکدی گری می کنند را شناسایی و با تقویت یگان حفاظت از اقدامات آنها جلوگیری می کنیم.

غضنفری با اشاره به اینکه با توجه به شیوع سویه جدید این سازمان آمادگی و ظرفیت پذیرش روزی ۴۵۰ تا۵۰۰ متوفی را دارد، اظهار امیدواری کرد: شهروندان با رعایت پروتکل ها دچار مشکل نشوند.

وی ادامه داد: قیمت مقبره خانوادگی که حدود۳۰ قبر در آن جا می شود حدود ۷۵۰ میلیون تومان و برای مقبره هایی که ۵۰ قبر در آن جا می شود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است.

او درباره ایستگاه های میانی برای اعزام خودروها برای حمل متوفیان هم گفت: یک پایانه در سطح شهر که پایانه ولیعصر است، وجود دارد  و دنبال این هستیم که این ایستگاه ها را به ۲ نقطه افزایش دهیم.

در پایان این مراسم از چند پرسنل و کارگر برتر سازمان بهشت زهرا (س) قدردانی شد.

کد خبرنگار: ۱۳
۷۶دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 70
  • رجب صفروف IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    2 0
    کرونا قبرستانها را آباد وخانواده ها را ویران کرد.
    • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
      1 0
      من نفهمیدم منظور چی
    • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
      0 0
      دقیق مانند اون پدر و پسر
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
    7 20
    سلام کاملا طرح خوب واسلامی هست ومورد تایید خدا میباشد انشاالله که تداوم داشته باشه.
  • ناشناس IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
    0 3
    لطفا بگید کسی که باحجاب باشد عکسش را نمی گذارید؟؟؟؟؟ 🤔
  • منم IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
    0 1
    احسنت واقعا خیلی کار خوبی میکنید من خیلی خوشحال شدم که عکس خانم ها روی سنگ قبر نباشه ممنون

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید