این نگرانی وجود دارد که مردم قادر به خرید کالاها نباشند و بازار آنها را پس بزند بنابراین دولت باید با دقت زیاد در این حوزه عمل کند.

حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی به کجا رسید؟

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، یک فعال صنفی گفت: با تاکید بر اینکه بحث نظارت در این حوزه بسیار حیاتی و مهم است، گفت: البته دراین حوزه نباید نظارت با دستور و تحکم اشتباه گرفته شود.

سید احمد مقدسی، رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی گاوداران با اشاره به اینکه مباحث مربوط به حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی همچنان نهایی نشده و جلسات کارشناسی در این زمینه در حال برگزاری است، گفت: با توجه به اهمیت بحث و اینکه یک جراحی بزرگ روی اقتصاد کشور باید انجام شود، نیاز به بررسی و موشکافی دقیق وجود دارد.

وی مباحث مطرح شده را مبنی بر اینکه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی باید به تدریج انجام شود، تأیید و تصریح کرد: البته به این نکته نیز باید توجه کرد که دولت منابع لازم را برای تأمین ارز ۴۲۰۰ تومانی مورد نیاز به منظور واردات کالاهای اساسی در اختیار ندارد.

این فعال صنفی افزود: بنابراین چاره‌ای جز حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی وجود ندارد اما باید راهکارهای آن به دقت بررسی شود ضمن اینکه قرار نیست این یارانه حذف شود بلکه قرار است جابجایی در این حوزه صورت بگیرد و یارانه مذکور مستقیم به دست مصرف کننده نهایی برسد.

مقدسی با تاکید بر اینکه بحث نظارت در این حوزه بسیار حیاتی و مهم است، گفت: البته دراین حوزه نباید نظارت با دستور و تحکم اشتباه گرفته شود دولت باید بر روند عرضه و توزیع محصولات نظارت دقیق و مستمر داشته باشد اما این به معنای فشار بر تولید و قیمت گذاری دستوری نیست چرا که در این صورت تولید و در نهایت مصرف کننده آسیب جدی خواهند دید.

وی با بیان اینکه یکی از چالش‌ها در این زمینه احتمالاً کاهش قدرت خرید مردم است، ادامه داد: این نگرانی وجود دارد که مردم قادر به خرید کالاها نباشند و بازار آنها را پس بزند بنابراین دولت باید با دقت زیاد در این حوزه عمل کند.

مقدسی از رسانه‌ای شدن این مساله قبل از نهایی شدن آن انتقاد کرد و افزود: بهتر این بود که جلسات کارشناسی برگزار و بررسی‌ها انجام می‌شد و دولتمردان به یک خرد جمعی می‌رسیدند سپس آن را اعلام عمومی می‌کردند چرا که در حال حاضر شایعات زیادی مطرح شده که بازار را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید