ملات و نحوه ساخت این محصولات، همانند بلوک سیمانی سبک با سطح کاملا صاف است، با این تفاوت که در بلوک های رنگی، پودر رنگ را به ملات در حین اختلاط اضافه می کنند. در بلوک های طرح دار نیز از قالب های طرح دار برای تولید استفاده نموده اند. این محصولات بیشتر برای نما چینی و مصارف تزئینی مناسب می باشند.

بلوک های سیمانی پرفروش و مورد تایید سازمان استاندارد ایران به نقل از بتن آلوکا کدامند؟

بلوک های سیمانی پرفروش و جدیدی که مورد تایید سازمان استاندارد ایران می باشند کدامین هستند؟ در پاسخ باید گفت که اگر محصولی جدید باشد اما نتواند تاییدیه ساخت سازمان نظام مهندسی را اخذ نماید، فعلا به کار نمی آید، چرا که استاندارد سازی و به دنبال آن آسانی انجام کارهای اداری ساخت و دریافت تاییدیه ها، کلی مکافات دارد و دغدغه ی اولیه هر سازنده ای می باشد. پس همانند سایر مصالح ساختمانی مهم دیگر، دیدن و استعلام علامت استاندارد محصول باید در الویت قبل از خرید بلوک نیز قرار بگیرد. اما کدام نوع بلوک خیال ما را از این دردسرها آسوده می کند؟؟

انواع بلوک های سیمانی جدید و پرفروش

هر محصولی اگر پرکاربرد و از لحاظ مصرفی در سطح بزرگتری از جامعه فراگیر شده باشد، پس پرفروش نیز خواهد بود. طبیعتا اگر منطبق با دانش روز و به سبک جدیدی نیز تولید شده باشد، تاییدیه های لازمه را نیز سریع اخذ خواهد نمود و کلی مراحل انجام کار را جلوتر خواهد انداخت.

پس نیاز است با توجه به اوضاع فعلی، انواع بلوک های سیمانی جدید و پرکاربرد را نیز همزمان معرفی کنیم تا از سردرگمی خرید تا حدودی در بیاییم و از مشکلات بعدی جلوگیری نماییم. البته دسته بندی های بلوک سیمانی از لحاظ جداره و ابعاد و اندازه متفاوت است، ما از لحاظ کلی، خلاصه لیست مهمترین انواع بلوک های پرفروش را برای شما برمی شماریم:

  • بلوک های سیمانی سبک
  • بلوک های سیمانی بدون ملات
  • بلوک سیمانی بزرگ
  • بلوک سیمانی رنگی

بلوک سبک سیمانی چرا خواهان زیادی دارد؟

در بلوک های قدیمی سیمانی، ماسه + سیمان + آب، مواد اصلی تشکیل دهنده بلوک بودند، ماسه، بلوک را سنگین و شکننده می کرد، عایق خوب گرمایی و صوتی هم نبود، به همین خاطر مردم اغلب از آجر و سفال و... استفاده می کردند و بلوک چینی رواج چندانی نداشت. برای پوشش این معایب، محقق ها به فکر ترکیب جدیدی برای تولید بلوک سیمانی افتادند.

افزودنی ماسه باید عوض می شد، در طی سالیان، افزودنی های زیادی به مرور معرفی شد، افزودنی های پودرآلومینیوم، لیکا و پوکه معدنی، مهمترین و در عین حال ماندگارترین ها بودند، اما در نهایت به دلیل مضرات سرطان زایی پودر آلومینیوم و کمیابی و گرانی پودر لیکا، این افزودنیه پوکه معدنی بود که فراگیر شد و جای ماسه را در ترکیب ملات بلوک سیمانی بطور کامل تصاحب کرد.

بلوک سبک یا بلوک پوکه ای از ترکیب سیمان + آب + پوکه معدنی با دستگاه اتوماتیک تولید می گردد. این محصولات به دلیل پرس بالایی که در تولید دارند، تقریبا دو برابر محصولات قدیمی، ملات مصرف می کنند اما و اما وزن خیلی سبک تری حاصل می کنند، چرا که پوکه معدنی یک ماده متخلل و تف آتشفشانی است که وزن بسیار بسیار سبکتری نسبت به ماسه و... دارا است. پوکه در خطه آذربایجان شرقی یافت می شود و در انحصار این منطقا است. بطور مثال، عکس معدن پوکه بتن آلوکا را مشاهده فرمایید.

پوکه معدنی بتن آلوکادر بستان آباد

این محصولات که به بلوک پوکه ای معروف هستند تقریبا بطور کامل دیوارچینی ساختمان ها را به خود اختصاص داده اند و چون عایق کامل حرارتی و صوتی هستند و وزن کمی دارند. اگر اصولی تولید گردند، علامت استاندارد نیز می توانند داشته باشند. 

بلوک سیمانی بدون ملات

بدون ملات بودن بلوک به این معنی نیست که در تولید آن از ملات استفاده نشده است، بلکه بلوک بدون ملات یعنی اینکه در دیوارچینی با آن به استفاده از ملات نیازی نباشد و از ماده جایگزین نظیر چسب بلوک استفاده گردد. چسب بلوک، نیاز ما را به استفاده از ملات در دیوارکشی به صفر می رساند و تقریبا فقط در بلوک های سبک سیمانی به دلیل داشتن سطح صاف قابل استفاده است.

بلوک های سیمانی رنگی و طرح دار

ملات و نحوه ساخت این محصولات، همانند بلوک سیمانی سبک با سطح کاملا صاف است، با این تفاوت که در بلوک های رنگی، پودر رنگ را به ملات در حین اختلاط اضافه می کنند. در بلوک های طرح دار نیز از قالب های طرح دار برای تولید استفاده نموده اند. این محصولات بیشتر برای نما چینی و مصارف تزئینی مناسب می باشند.

بلوک های سیمانی رنگی و طرح دار

حال که با انواع بلوک های سیمانی فراگیر آشنا شدید، جهت دیدن لیست کامل بهترین، پرکاربردترین، پرفروش ترین انواع بلوک سیمانی و استعلام قیمت،علامت استاندارد و حتی مشاوره خرید آنها به آسانی و در هر شهری اینجا کلیک نمایید و تمامی اطلاعات لازمه را به رایگان کسب نمایید.

کد خبرنگار: ۹
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدرضا US ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    0 0
    بتن آلوکا مجموعه ای بسیار فعال و حرفه ای در تولید بلوک سبک است، تجربه همکاری داشتم میشناسمشون

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید