۴۴ نفر در شمال و غرب بورکینافاسو در دو حمله جداگانه در شمال و غرب بورکینافاسو از سوی گروه‌های تروریستی قتل عام شدند.

قتل عام ۴۴ نفر در بورکینافاسو از سوی تروریست‌های مسلح

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از تارنمای فرانسوی «لوِنما نیجر - levenementniger» نوشت: بر اساس بیانیه‌ای که شامگاه شنبه از سوی دولت بورکینافاسو منتشر شد، ۴۱ نفر از داوطلبان گروه «دفاع از وطن - Volontaires pour la Défense (VDP) » و غیر نظامیان روز پنجشنبه گذشته ۲۳ دسامبر در محور «اواهیگویا - تیتائو - Ouahigouya-Titao» در استان «لوروم - Loroum» واقع در شمال بورکینافاسو در کمین گروه‌های تروریستی قرار گرفتند و کشته شدند.

«لادژی یورو -  Ladji Yoro» سخنگوی دولت بورکینافاسو گفته شناسایی قربانیان توسط ژاندارمری ملی پیش از خاکسپاری آنها در حال انجام است.

تروریست‌ها ۴۴ نفر را در بورکینافاسو کُشتند

دولت بورکینافاسو «به شدت این وحشی‌گری» را محکوم کرده است. برای ادای احترام به قربانیان این اقدام تروریستی، رئیس جمهوری بورکینافاسو از امروز - یکشنبه - تا دوشنبه به مدت ۴۸ ساعت عزامی عمومی اعلام کرده است.

همچنین در حمله تروریستی دیگری در شب جمعه گذشته منتهی به شنبه در روستای «کوفلاندِ- Koflandé » واقع در استان «کوموئه – Comoé» در غرب بوکینافاسو سه نفر دیگر از جمله مشاور شهرداری کشته شدند.

در این حمله تروریستی، افراد مسلح تقریبا تمام مغازه‌های واقع در امتداد خیابان اصلی منتهی به «مونگودارا – Mangodara» را به آتش کشیدند.

تروریست‌ها ۴۴ نفر را در بورکینافاسو کُشتند

اقدام‌های جنایتکارانه گروه‌های تروریستی در بورکینافاسو در غرب و شمال این کشور تقریبا همه روزه ادامه دارد.

از سال ۲۰۱۵ تاکنون وضعیت امنیتی در این کشور بویژه در منطقه موسوم به «سه مرز» میان نیجر و مالی، که این دو کشور را نیز متاثر از خود کرده وخیم‌تر شده است. این اقدام‌ها نه تنها منجر به کشته شدن تعداد زیادی شده بلکه ساکنان منطقه را نیز مجبور به فرار کرده است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید