به گفته رئیس اتحادیه بارفروشان مشهد سموم استفاده شده در محصولات کشاورزی از چین وارد می‌شود و از کیفیت لازم برخوردار نیست.

علت برگشت میوه‌های ایرانی از کشورهای خارجی چیست؟

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، به گفته رئیس اتحادیه بارفروشان مشهد، دلیل برگشت میوه‌های ایرانی، استفاده از سموم غیراستاندارد چینی بوده است.

چند وقتی است کشورهای واردکننده موادغذایی، میوه‌های ایرانی را برگشت می‌زنند و دیگر تمایلی به خرید موادغذایی و به خصوص میوه از ایران نشان نمی‌دهند.

اما علت چیست؟‌ به نظر می‌رسد دلیل برگشت میوه‌های ایرانی به کشور، استفاده نادرست از سموم غیر استاندارد بوده است. به گفته رئیس اتحادیه بارفروشان مشهد سموم استفاده شده در محصولات کشاورزی از چین وارد می‌شود و از کیفیت لازم برخوردار نیست.

رئیس اتحادیه بارفروشان مشهد همچنین به تجارت‌نیوز گفته بود که این میوه‌ها پس از بازگشت به کشور، صرق مصرف داخلی می‌شوند.

تجارت‌نیوز روزی پیش گزارشی در همین مورد منتشر کرد و حالا برخی واکنش‌های فعالان توییتری  را بررسی می‌کنیم:

«کسی نگران صیانت از جان و زندگی مردم نیست»

پدرام سلطانی، نائب رئیس سابق اتاق بازرگانی ایران: «کشورهای دیگر یکی یکی محصولات کشاورزی ایران را برگشت می‌زنند. آنها حافظ سلامت شهروندانشان هستند. ۸۵ میلیون ایرانی با هشدار خارجی‌ها آگاه می‌شوند که هر روز سم وارد بدنشان می‌شود. مردم اینگونه می‌میرند یا بیمار و رنجور می‌شوند، هیچ مسئولی هم به روی مبارکش نمی‌آورد.»

سیامک قاسمی، کارشناس اقتصادی: «کشورهای دیگر یکی یکی محصولات کشاورزی ایران را برگشت می‌زنند. آنها حافظ سلامت شهروندان‌شان هستند. ۸۵ میلیون ایرانی با هشدار خارجی‌ها آگاه می‌شوند که هر روز سم وارد بدنشان می‌شود. مردم اینگونه می‌میرند یا بیمار و رنجور می‌شوند، هیچ مسئولی هم به روی مبارکش نمی‌آورد.»

ابراهیم علیزاده، سردبیر تجارت‌نیوز: «میوه‌های صادراتی برگشت خورده چه می‌شوند؟ در داخل کشور مصرف می‌شوند. به همین سادگی! وزارت کشاورزی هم خودش را موظف نمی‌داند حتی در حد یک جمله توضیح ‌دهد ماجرای این سموم غیراستاندارد چیست.»

نوید حسینیون، فعال محیط زیست: «دومینوی برگشت میوه و موادغذایی صادراتی زنگ خطر امنیت در مورد زندگی مردم و اقتصاد کشور هست! هنوز کسی نگران صیانت از جان و سلامتی مردم نشده! ایران»

داریوش آرمان، روزنامه‌نگار: «خارجی ها به ملت ایران هشدار دادند که دایم با محصولات کشاورزی‌مان سم می خوریم و خیلی‌ها هم بی‌صدا می میرند. حالا که این ماجرای هولناک فاش شده آیا مسوولان نمی خواهند چاره‌ای بیاندیشند و برای نجات میلیون ها ایرانی برنامه‌ریزی کنند؟!»

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید