انتشار ویدیویی از دورهمیِ یلداییِ یک رستوران در خیابان فرسته تهران به سوژه کاربران فضای مجازی بدل شده است.

انتشار ویدیویی عجیب رقص و پایکوبی در رستوران خیابان فرشته جنجالی شد! / فیلم

همزمان با ایام فاطمیه، در رستوران «هرموسو» واقع در خیابان فرشته تهران، مُشتی اینفلوئنسر (شاخ اینستاگرام) بی‎هُنر و دلقک‎صفت، وقاحت را به اوج می‌رسانند و با ارتکاب هنجارشکنی‌های آشکار، تهران را با لاس‎وگاس اشتباه می‌گیرند!

اینجا رستوران خیابان فرشته است یا کازینو «بلاژیو» لاس‎وگاس؟! + فیلم

ویدئوی منتشر شده از این دورهمیِ یلداییِ متعفن، به حدّی رقّت انگیز است که اگر لوکیشن تهران بر آن درج نمی‌شد، نه تنها از کاباره‌های تایلند و دُبی، بلکه حتی از دیسکوهای مشابه در بلاد کفر نیز قابل تشخیص نبود!

 کشف حجاب بانوان، نواختن موسیقی ترنس، در دست گرفتن گیلاس‌های نجاست خواری و تکنو دنس‌های رقّاصان اینستاگرامی، این دورهمی تهوّع آور را به یکی از استثنائی‌ترین هنجارشکنی‌ها در شب یلدای ۱۴۰۰ تبدیل کرد.

گفتنی است انتشار ویدئوهای مسئله دار و هنجارشکن در پلتفرم اینستاگرام توسط برخی اینفلوئنسرها، به معنای حقیقی کلمه، تکمیل کننده پازل جنگ هوشمند و شناختیِ تمام عیاری است که در طول سال‌های اخیر علیه مبانی اعتقادی، ارزش‌های دینی و سبک زندگی اسلامی-ایرانی آغاز شده است؛ از این رو لزوم بیش از پیش اِعمال نظارتِ مسئولانه بر مضامین منتشر شده در اینستاگرام به ویژه در صفحات افراد پُرمخاطب، یکی از مطالبات اصلی دلسوزان و دغدغه‌مندان فرهنگی و هنری کشور است. یقیناً عبور برخی محتواها از خطوط قرمز اخلاقی و متعاقباً نمایش عریان حرکات غیراخلاقی در کنار ترویج خشونت، تبلیغ بی بندوباری، لاکچری نمایی و تجمل گرایی، قبح زدایی از استعمال مواد مخدر و مشروبات الکی، چیزی نیست که بتوان آن را ناشی از سهو و خطا دانست. به نظر می‌رسد روند نظارت بر فضای ولنگار مجازی نیازمند بررسی و بازنگری جدّی، بنیادین و مسئولانه است.

ضمناً اگرچه برخی از این بی بندوباری ها، رهاورد سامانه معیوب فرهنگی دولت تدبیر و امید است؛ اما اینک که دولتی بر سر کار آمده است که نسبت به امر به معروف و نهی از منکر حساسیّت و دغدغه دارد، شایسته است تا نسبت به این قبیل هنجارشکنی ها، اقدامی بسیار عاجل، تأمینی و تنبیهی صورت پذیرد.

شایان ذکر است که شاخ‌های اینستاگرامی بدون پرداخت ریالی مالیات بابت پول‌های باد آورده و لاکچری بازی هایشان، نه تنها قناعت ورزی و ساده زیستی را تحقیر می‌کنند، بلکه با دمیدن در تنور زیاده خواهی، بر بی نظمی‌های اجتماعی دامن می‌زنند. این بدین معنی است که تداوم سکوت و اتخاذ مواضع منفعلانه توسط پلیس امنیت اخلاقی پایتخت و پلیس فتا در برابر این جاهلانِ به ظاهر مدرن، کشور را در گردابی بی پایان فرو می‌برد که پس از مدتی دیگر رهایی از آن غیرممکن خواهد بود؛ بنابراین تا دیر نشده باید چاره‌ای اندیشید و درسی عبرت آموز به این هتّاکان داد.

توضیح: فیلم منتشر شده ثانیه‌هایی از حضور این افراد در یک رستوران در خیابان فرشته است که در پیج‌های ایسنتاگرامی خودشان برای تماشای عموم منتشر کرده اند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید