از آنجا که ماساژ به صورت تخصصی یک فن ، تکنیک و مهارت محسوب می شود فردی که میخواهد با اطلاعات کامل وارد این رشته تخصصی شود باید ابتدا یک آناتومی شناس خوب باشد و بتواند مسیر عضلات و گرفتگی های آن را به خوبی تشخیص دهد.

ماساژتراپی می تواند در کنار طب مدرن اثرگذار باشد؟ / فیلم

پیشینه ماساژ:
قدمت ماساژ به چند هزار سال قبل از میلاد مسیح باز میگردد زیرا بر اساس شواهد و مستندات موجود از بقایای  سنگ نوشته های تاریخی غارها آثاری بر همین امر وجود دارد که ماساژ در آن دوران با نامهای دیگر وجود داشته و مردم از آن بهره میبردند و حتی پزشک دربار فرعون (سینوهه) از آن به عنوان طب مکمل یاد کرده است و بسیار بهره یافته است. میتوان گفت قدمت ماساژ بسیار بالا بوده و از دیرباز وجود داشته حال به اشکال مختلف و سبک های متنوع دیگری که با بررسی پیرامون آن می توان به منابع درستی دست یافت.
 ماساژ چیست و چه تاثیری بر روی بدن انسان دارد ؟ 
 ماساژ نوعی اعمال و رفتار و حرکت روی بافت های عضلات بدن است که باعث از بین رفتن درد و آرام بخشی نقاط مرتبط میگردد و پوست را نیز مورد حمایت خود قرار میدهد 

 اهداف ماساژ: 

✓  ایجاد گرمایش در بدن 
✓ باعث تحریک خون و گردش آن در بدن میگردد.
✓ باعث تعادل و ثبات خون در بدن میشود.
✓ باعث از بین بردن هوای بین عصلانی و جداسازی بافت های همبند میگردد.
✓ باعث به حرکت در آمدن سموم در بدن و در نتیجه حرکت به سمت غدد لنفاوی میگردد و در نهایت دفع آنها از طریق این غدد میشود.
✓ رسوب و سموم موجود در عروق را به حرکت در آورده و به سمت قلب هدایت و عمل تصفیه صورت میگیرد.
✓ در اثر گرم شدن و گردش خون بین عضلات و تحریک نقاط تریگر پوینت باعث آزاد سازی این مناطق میگردد...
✓ در نهایت فرد به آرامش رسیده و ریلکس میگردد...

 ماساژتراپی چه جایگاهی در ایران دارد؟ 

ماساژ تراپی بحث بسیار مهم و پیچیده ای است در کشور عزیز ما ایران این موضوع مورد بی مهری قرار گرفته و نتوانسته به جایگاه واقعی خود برسد  گرچه فواید معجزه آسای ماساژ تراپی بر کسی پوشیده نیست اما اینکه چرا نتوانسته با اینهمه تاثیر گذاری به جایگاه واقعی خود نرسد و مفقول باقی مانده ، سوالی است که باید از مسئولین امر و حتی برخی همکاران در این رشته مهم داشته باشیم .
ناگفته نماند بسیاری از فیزیوتراپیست های عزیز از همکارانی که در مسیر کمک درمانی فعالیت دارند بهره جسته و در مسیر بهبود فرد بینار از این رشته تخصصی بهره می جویند .
از آنجا که ماساژ به صورت تخصصی یک فن ، تکنیک و مهارت محسوب می شود فردی که میخواهد با اطلاعات کامل وارد این رشته تخصصی شود باید ابتدا یک آناتومی شناس خوب باشد و بتواند مسیر عضلات و گرفتگی های آن را به خوبی تشخیص دهد و در قدم بعد اختلالات و گرفتگی ها و ناهنجاری های عضلانی اسکلتی را به خوبی بشناسد و در نهایت بتواند در حوزه های تخصصی  ام آر آی خوانی و سی تی شناسی ،همانند یک پزشک و یک فیزیوتراپ تشخیص دهد  و مهمتر از همه بتواند شرح حال گیری درستی از بیمار داشته باشد و یک  برنامه کار درمانی درستی را ارائه دهد .
در نتیجه یک ماساژ تراپ با طی طریق تمامی این روندها یک فرد متمایز است زیرا هنر ترکیب را آموخته است و میتواند شروع به امر تراپی نماید.
اما باید گوشزد کنم که این علم پایان ندارد و هیچ کس کامل نیست و این  آغاز راهی است که یک ماساژتراپ وارد شده و می تواند بصورت تخصصی نسبت به تکمیل آن اقدام نماید .
در پایان این مقاله نگارنده خاطرنشان می کند اگر به دنبال راهی برای خوشبختی و تعادل در زندگی هستید ابتدا باید یاد بگیرید که صورت مسئله را پاک نکنید و منطقی آن را حل کنید
بطور مثال؛فردی که دچار کایفوز (قوز) میباشد و از قوزبند استفاده میکند هیچ گاه حتی با عمل خوب نمیشود زیرا این فرد صورت مسئله را پاک کرده است.
نقطه شروع هر چیزی در زندگی در ذهن ماست باید ابتدا به آن ایمان آوریم و بعد خود را باور کنیم تا بتوانیم به کیفیت خواسته های خود دست یابیم .
نقطه شروع و استارت تغییر ابتدا در ذهن توست نه در دستانت پس شروع کن برای تغییر بیشتر و بهتر و کیفیت زندگی درست تر برای خود و خانواده خود.
در مباحث آینده به مطالب 
✓ سبک درست زندگی کردن
✓ اصلاح عیوب ذهنی در زندگی
✓ حرکت به سوی تغییر
✓ اصلاح ستون فقرات و عوارض اسکلتی
✓ اصلاح لگن 
✓ ودر نهایت زندگی بهتر
صحبت خواهیم کرد...
جاوید و پیروز و مانا باشید.

علی آریاپور
ماساژ تراپیست

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید