اما زمانی که مسیحیت برای اولین بار آغاز شد، تولد عیسی جشن گرفته نشد، عید پاک جشن اصلی بود. کتاب مقدس حتی تاریخ تولد خاصی را برای عیسی ذکر نکرده است، اما تصور می‌شود که این تاریخ در ۶ ژانویه رخ داده است، نه ۲۵ دسامبر.

هر آنچه باید در مورد کریسمس بدانید!

برای بسیاری از ما، کریسمس واقعا شگفت‌انگیزترین زمان سال است. به گفته مرکز تحقیقاتی پیو، حدود ۹۰ درصد از آمریکایی‌ها و ۹۵ درصد از مسیحیان در سراسر جهان هر سال کریسمس را جشن می‌گیرند، بنابراین این تعطیلات به طور گسترده‌ای جشن گرفته می‌شود که بر سنت‌های بسیار محبوب متمرکز است: تزئین خانه‌ها و نصب درخت کریسمس، پختن دسرهای کریسمس، شرکت در مراسم کلیسا در شب کریسمس، خوردن مقدار زیادی از غذاهای تعطیلات که سال‌ها منتظر آن بودیم و تبادل هدایا در روز بزرگ.

با تمام هیجانات پیرامون تعطیلات، آیا تا به حال فکر کرده‌اید که همه چیز از کجا شروع شده است؟ خوب، ما تحقیقات انجام شده در مورد تاریخچه کریسمس برای شما بازگو می‌کنیم تا به شما در درک واقعی تاریخچه کریسمس کمک کنیم. همانطور که احتمالا حدس زده‌اید، تعطیلات از زمان شروع آن تا حد زیادی تغییر کرده است.

وقتی در سنت‌های کریسمس مانند گذاشتن درخت کریسمس، زدن ژامبون کریسمس برای خانواده‌ یا حتی سرود خواندن شرکت می‌کنید، درک بهتری از تاریخ کریسمس خواهید داشت.

هر آنچه باید در مورد کریسمس بدانید!

کریسمس کی شروع شد؟

به طور رسمی، کریسمس به عنوان یک تعطیلات به احتمال زیاد در حدود قرن چهارم شروع شد. اما اجازه دهید کمی پشتیبان‌گیری کنیم. به گزارش کانال تاریخ، زمستان همیشه زمان جشن بوده است، حتی قبل از آمدن عیسی مسیح. به گزارش کانال تاریخ ، "بسیاری از مردم در انقلاب زمستانی شادی می‌کرده‌اند، زمانی که بدترین زمستان پشت سرشان بود و می‌توانستند منتظر روزهای طولانی‌تر و ساعات طولانی‌تر نور خورشید باشند". نورس‌ها یول را جشن می‌گرفتند و آلمانی‌ها خدای اودن را گرامی داشتند. رومی‌ها Saturnalia را برای احترام به زحل، خدای کشاورزی، جشن می‌گرفتند و تعطیلات Juvenalia در ۲۵ دسامبر برای خدای نوزاد، میترا (این مقدس ترین تعطیلات برای برخی از رومیان در آن زمان بود) برگزار می‌شد.

اما زمانی که مسیحیت برای اولین بار آغاز شد، تولد عیسی جشن گرفته نشد، عید پاک جشن اصلی بود. کتاب مقدس حتی تاریخ تولد خاصی را برای عیسی ذکر نکرده است، اما تصور می‌شود که این تاریخ در ۶ ژانویه رخ داده است، نه ۲۵ دسامبر.

تاریخ کریسمس

همه اینها در قرن چهارم تغییر کرد، زمانی که پاپ ژولیوس اول، ۲۵ دسامبر را به عنوان تاریخ رسمی جشن تولد عیسی مسیحیان انتخاب کرد. چرا تغییر؟ دلایل آن هنوز مورد بحث است، اما باور عموما پذیرفته شده این است که ۲۵ دسامبر برای افزایش احتمال پذیرفتن این جشن توسط مسیحیان سراسر جهان به دلیل سنت‌های بت‌پرستی که قبلا در آن زمان جشن گرفته شده بودند، انتخاب شد.

در سال ۴۳۲، کریسمس به مصر گسترش یافت و در قرون وسطی، رسم جشن کریسمس در سراسر جهان گسترش یافت و جایگزین جشن‌های بت پرستی شد و در قرون بعدی نیز رواج یافت. میلاد مسیح در ۲۵ دسامبر جشن گرفته شد و ۶ ژانویه تاریخی بود که مردم عید اپیفانی را جشن گرفتند، به یادگاری که حکیمان به بیت لحم رسیدند و عیسی را در آخور یافتند. (بازه زمانی بین هر دو تاریخ به عنوان ۱۲ روز کریسمس شناخته می‌شود.)

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید