آیت الله سبحانی ادامه دادند: بنده معتقد نیستم که دروازه‌های کشور را به روی دنیا ببندیم، چنین امری امکان ندارد. فکری که در آخرین نقطه دنیا متولد می‌شود چندساعت بعد در دنیا منتشر می‌شود.

آیت‌الله سبحانی: نباید دروازه‌های کشور را به روی دنیا ببندیم

به گزارش سلام نو، آیت الله سبحانی گفت: پایان نامه‌های دانشجویان باید کاربردی بوده و گرهی از مشکلات جامعه باز کنند.

مرجع تقلید شیعیان در دیدار رئیس دانشگاه تهران با اشاره به تاریخ تاسیس این دانشگاه اظهار داشتند: قبلا دارالفنون بود، هسته‌هایی هم بود، اما در سال ۱۳۱۳ دانشگاه تهران تاسیس شد و الان حدود ۸۷ سال از عمر این دانشگاه می‌گذرد و باید آقایان از حالا به فکر باشند که در صدسالگی این دانشگاه، ببینند چه تعداد خروجی داشته است، منافع و مضار آن چه بوده است، اساتیدی که در این دانشگاه تدریس کردند و همچنین از مخترعان و مبتکران این دانشگاه تقدیر شود. تاریخچه صدسال دانشگاه تهران تدوین شود و هم نقاط ضعف و هم نقاط قوت آن منصفانه بیان گردد.

آیت الله سبحانی بر لزوم توجه به ایمان و اخلاق در دانشگاه تاکید کرده و گفت: اگر ایمان و اخلاق در جامعه به خصوص قشر تحصیلکرده باشد، بسیاری از مشکلات حل می‌شود. همه افرادی که به عنوان مفسد اقتصادی دستگیر شدند، باسواد و دارای مدرک دانشگاهی اند، اما ببینید چه مشکلاتی برای کشور درست کردند که الان صدها پرونده قضایی دارند. معلوم می‌شود زیربنای اخلاقی و ایمانی در این‌ها نیست یا ضعیف است.

مرجع تقلید شیعیان به مساله استادان دانشگاه هم اشاره کرده و افزود: در پذیرش و گزینش اساتید باید دقت لازم صورت گیرد، چون نقش سازنده‌ای در پرورش شخصیت دانشجو دارند بنابراین در گزینش اساتید به دو عنصر علمی و ایمانی باید توجه لازم صورت گیرد.

ایشان همچنین به رئیس دانشگاه تهران تاکید کردند: پایان نامه‌های دانشجویان باید کاربردی بوده و گرهی از مشکلات جامعه باز کنند.

آیت الله سبحانی ادامه داد: بنده معتقد نیستم که دروازه‌های کشور را به روی دنیا ببندیم، چنین امری امکان ندارد. فکری که در آخرین نقطه دنیا متولد می‌شود چندساعت بعد در دنیا منتشر می‌شود؛ بنابراین نمی‌توان فلسفه غرب را حذف کرد، اما باید فلسفه اسلامی را در مقطع کارشناسی تدریس کرد تا از نظر فکری آماده شوند و فلسفه غرب را در مقاطع بالاتر تدریس کنید تا دانشجویان قوه تحلیل لازم را داشته باشند. تضارب افکار سبب پیشرفت علم می شود. اینکه فکر ما با فکر آنان تقابل کند، خیلی عالی‌تر می‌شود. تبلور فلسفه اسلامی حاصل همین تضارب افکار است.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید