نماینده روسیه درمذاکرات وین گفت: ادامه مذاکرات بین تعطیلات کریسمس و سال نو نشانگر عزم مذاکره کنندگان در رسیدن به توافق است.

اولیانوف:  همه مذاکره کنندگان خواهان رسیدن به توافق در کوتاه ترین زمان هستند

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان های بین المللی و همچنین مذاکرات وین ضمن اعلام زمان ادامه مذاکرات، اعلام کرد که تمامی مذاکره کنندگان خواهان رسیدن به توافق در کوتاه ترین زمان ممکن هستند.

اولیانوف در همین باره در پیامی توییتری نوشت: مذاکرات وین در ۲۷ دسامبر (۶ دی) ادامه می یابد. معمولاً انجام کسب و کار جدی بین تعطیلات کریسمس و سال نو میلادی، امری معمول نیست. در این مورد خاص، این مسئله نشانه آن است که همه مذاکره‌کنندگان نمی‌خواهند تا زمان را از دست بدهند و هدفشان بازگرداندن سریع‌ترین برجام است.

اولیانوف: همه می خواهند برجام سریعتر بازگردد

«انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و نماینده این اتحادیه در مذاکرات وین نیز امروز از تاریخ ادامه این مذاکرات خبر داد.

وی در همین رابطه در پیامی توییتری، نوشت: مذاکرات وین از روز دوشنبه ۲۷ دسامبر (۶ دی ماه) ادامه می یابد. کمیسیون مشترک برجام برای گفتگو و تعیین راه پیش رو تشکیل جلسه خواهد داد.

وی در ادامه نوشت: این مهم است که در مسائل کلیدی باقیمانده سرعت را افزایش دهیم و با همکاری نزدیک با آمریکا به پیش برویم. به دور هشتم خوش آمدید.

در همین رابطه «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد که واشنگتن و شرکایش در حال بحث در مورد چارچوب‌های زمانی دیپلماسی هسته‌ای با ایران هستند. وی با استفاده از تاکتیک ضیق وقت مدعی شد که مذاکرات هسته‌ای با ایران ممکن است طی «هفته‌ها» به پایان برسد.

بعد از پایان دور هفتم مذاکرات وین که به گنجانده شدن مواضع ایران در اسنادی منجر شد که مبنای مذاکرات آتی قرار خواهد گرفت، غربی ها به تاکتیک ضیق وقت روی آوردند.

در این تاکتیک آنها می کوشند دستاوردهای ایران را کوچک جلوه دهند و با این ادعا که دور هفتم با پیشرفت کمی همراه بوده، با تعیین ضرب الاجل چند هفته ای، ایران را تحت فشار قرار دهند.

در مقابل، علی باقری مذاکره کننده ارشد ایران می گوید «دور آتی می‌تواند آخرین دور مذاکرات باشد. طبیعی است طرف مقابل اگر دیدگاه‌های ما را بپذیرد؛ در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توانیم به توافق برسیم».

تیم دولت جدید ایران از همان ابتدا تاکید کرد که چیزی به اسم مذاکرات هسته ای وجود ندارد چراکه موضوع هسته‌ای در سال ۱۳۹۴ در قالب توافقی که بین ایران و ۱+۵ شکل گرفت، حل و فصل شد و در ازسرگیری گفتگوهای وین، موضوع اصلی پیامدهای ناشی از خروج آمریکا از برجام و تحریم‌های غیرقانونی این کشور است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید