وزیر امور خارجه از آمادگی ایران برای اجرایی شدن  لغو روادید عام بین ایران و عراق خبر داد.

 آمادگی ایران برای اجرای لغو روادید عام با عراق

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، حسین امیرعبداللهیان روز پنجشنبه در نشست مطبوعاتی مشترک با فواد همتای عراقی خود گفت: امروز در ترکیب هیات عراقی از مسئولین امنیتی کشور عراق هم حضور را دارند و با وزیر خارجه عراق گفت‌وگوهای دقیقی پیرامون پرونده‌های قابل پیگیری روابط دو جانبه داشتیم.

وی اضافه کرد: توافق شد طی هفته آینده وزیر راه و شهرسازی ایران به بغداد سفر کند.  همچنین مصمم هستیم راه‌آهن شلمچه- بصره در اسرع وقت عملیاتی شود چرا که این موضوع به رفت و آمد بیشتر اتباع دو کشور و ترانزیت و تبادل کالا بین جمهوری عراق و اسلامی ایران کمک می کند.

امیر عبداللهیان با اشاره به دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی گفت: در آستانه دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی دو کشور بر همکاری‌های کمیته مشترک قضایی ایران و عراق در پیگیری این پرونده و گام‌های بعدی ادامه کار با سرعت بیشتر تاکید کردیم.

وزیر امور خارجه افزود:  بسیار خرسندیم در آستانه دومین سالگرد شهادت ابومهدی المهندس و سردار سلیمانی عزیز اخبار خوبی را امروز از وزیر خارجه عراق شنیدیم خبری که خروج قطعی نیروهای نظامی آمریکا از عراق را تایید می کند.

امیرعبداللهیان یادآور شد: عراق به لحاظ تاریخی همواره نشان داده که جغرافیایی نیست که دیگران بتوانند استقلال این کشور را خدشه‌دار کنند و این کشور را در اشغال نگه دارند.

وی خاطرنشان کرد: ما در خصوص لغو روادید هم گفت و گوهایی داشتیم و  آمادگی داریم در تکمیل بحث لغو روادید هوایی بین دو کشور و  لغو روادید عام بین دو کشور اجرایی شود و از طرف جمهوری اسلامی ایران همه مقدمات برای لغو روادید عام با اتباع کشور دوست و همسایه عراق وجود دارد.

به گفته رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان جناب آقای وزیر و مقامات ذیربط که در ترکیب هیئت همراه ایشان هستند، قرار شد این موضوع را به دقت پیگیری کنند.

امیر عبداللهیان گفت: امروز همچنین گفت‌وگوهایی در خصوص آخرین وضعیت تحولات افغانستان، به ویژه با توجه به دیدارهایی که در حاشیه نشست اخیر سازمان همکاری اسلامی در اسلام‌آباد برگزار شد به عمل آوردیم. همچنین در خصوص آخرین وضعیت مبارزه با تروریسم و داعش در عراق و سوریه تبادل نظر کردیم.

وزیر امور خارجه یادآور شد:  به علاوه آخرین وضعیت مذاکرات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران با ۴ بعلاوه یک در وین تبادل نظر کردیم.ما همواره در خصوص مذاکرات هسته‌ای با آقای فواد حسین و مقامات عالیرتبه عراق در مشورت و  تماس هستیم.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید