وزیر امور اقتصادی و دارایی در مراسم تودیع و معارفه رئیس کل جدید گمرک جمهوری اسلامی ایران خواستار ایجاد یک ساز و کار فعالانه جهت اصلاح تصور نادرست از گمرک در جامعه شد.

ضرورت اصلاح تصور نادرست از گمرک در جامعه

به گزارش سلام نو، روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران(شادا) نوشت: دکتر سید احسان خاندوزی با بیان اینکه خارج از امور فنی که در گمرک کشور انجام می شود، باید به مسئله نمود کار نیز توجه ویژه شود، گفت: با ایجاد ساز و کار و تشکیل یک تیم واکنش سریع در زمینه مسایل ترخیص کالا ، دلایل رسوب کالا و موارد دیگر، این اطمینان خاطر در اذهان عمومی ایجاد می شود که زمینه تغییر و تحول و اصلاح رویه های اشتباه در گمرک آغاز شده و تصور جامعه نسبت به بعضی از ذهنیت های گذشته به مرور بهبود خواهد یافت.

وی افزود: در کنار این مسئله، نظارت های درون سازمانی نیز سبب می شود  جامعه حس کند که چشم بینایی همیشه در در برابر فساد وجود دارد وفعال است.
وزیر اقتصاد خطاب به رئیس کل جدید گمرک کشور گفت: باید تسریع در برنامه های پیش روی گمرک، اولویت شما باشد زیرا با کاهش بیماری کرونا، شاهد افزایش حجم تجارت در سال ۱۴۰۱ خواهیم بود و چنانچه گشایش های تحریمی نیز پیش برقرار گردد.
دکتر خاندوزی گمرک را به مثابه چهار راهی خواند که دستگاه های زیادی در آن به هم می پیوندند و اظهار داشت: این پایگاه نیازمند یک  مدیریت پیشینی و فعال جهت حصول نتایج مؤثرتر است.
وی به مسائل حقوقی پیش آمده برای کارکنان گمرک در دستگاه های نظارتی و کمیسون اصل ۹۰ اشاره کرد و بیان داشت : باید در یک بازه کوتاه زمانی، فهرستی از توقعات قانونی گمرک و همچنین  زیاده خواهی های خارج از قانون فعالان اقتصادی در این حوزه، تهیه شود تا سبب کاهش مشکلات در این زمینه، برای همکاران ما در گمرک کشور گردد.
وزیر اقتصاد در ادامه ضمن تشکر از زحمات میر اشرفی رییس سابق گمرک کشور ، وی را فردی با تعامل بالا خواند  که در کنار این ویژگی ، تخصص بالا و اشراف در عملیات های اجرایی ، سبب خوش نامی و کارنامه قوی برای ایشان شده است.
دکتر خاندوزی ضمن آرزوی موفقیت برای  علیرضا مقدسی رییس جدید گمرک کشور، ایشان را نیز از پرورش یافته های نظام گمرکی کشور دانست که در سطوح مختلف مؤثر و جدی در صحنه بوده اند.
در ادامه این مراسم رؤسای کل گذشته و جدید گمرک، هر کدام به بیان نقطه نظرات خود در مورد مسایل گمرک پرداختند و در پایان ،حکم علیرضا مقدسی توسط دکتر خاندوزی  وزیر اقتصاد، به ایشان اعطا شد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید