معروف‌ترین محصول شیائومی که به وسیله آن شناخته می‌شود، گوشی‌های هوشمند می‌باشد. در می سال ۲۰۱۸ گوشی redmi s۲ معرفی شد که جزء پرفروش‌ترین گوشی آن دوره شناخته شد و امروزه خانواده redmi note ۱۰ و mi note ۱۰ جزو مهمترین گوشی‌های این شرکت هستند.

در مورد برند شیائومی و معرفی محصولات آن

لی جون همراه با ۶ سرمایه‌گذار دیگر در سال ۲۰۱۰ شرکت شیائومی (Xiaomi) را بنیان‌گذاری کردند. دفتر مرکزی این شرکت در پکن واقع شده است. شیائومی در حال حاضر حدود ۱۵ هزار نیروی کار در اختیار دارد که اکثراً در پکن و سایر شهرهای چین فعالیت دارند. این شرکت از نظر اعتبار هم اکنون به عنوان چهارمین استارت آپ با ارزش جهان فعالیت می‌کند و محصولات متنوعی همچون گوشی‌های هوشمند، تلویزیون، روتر و گجت‌های پوشیدنی را تولید می‌کند.

تاریخچه شرکت شیائومی

اولین محصولی که شیائومی تولید کرد، یک رابط کاربری مبتنی بر اندروید بود که با الهام از TouchWiz سامسونگ و iOS اپل ساخته شده و با نام MIUI تنها چند ماه پس از تأسیس شرکت به بازار عرضه شد، اما اولین گوشی هوشمند این شرکت با نام شیائومی می ۱ در آگوست سال ۲۰۱۱ معرفی شد. استقبال از این گوشی از سمت کاربران چینی به حدی زیاد بود که در ۳۴ ساعت اولیه عرضه، بیش از ۳۰۰ هزار نفر آن را پیش خرید کردند. سپس در سال ۲۰۱۲ می ۲ جایگزین این گوشی شد و توانست در مدت زمان یک سال بیش از ۱۰ میلیون از این گوشی را در چین به فروش برساند.

شاید جالب باشد که بدانید شرکت شیائومی تنها چهار سال پس از تأسیس (سال ۲۰۱۴) به بزرگترین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند در چین تبدیل شد و اولین دفتر بین‌المللی خود را در سنگاپور و سپس در مالزی و فیلیپین افتتاح کرد. اما ورود این شرکت به بازار اتحادیه اروپا تا سال ۲۰۱۶ به طول انجامید. آن‌ها در این سال توانستند با همکاری شرکت ABC Data اولین سری از گوشی‌های خود را ابتدا در بازار لهستان و سپس سایر مناطق اروپا به طور رسمی به فروش برسانند.  امروزه این شرکت در کشورهایی همچون برزیل، مکزیک، ترکیه، روسیه، تایلند و اندونزی نیز فعالیت دارد. هم‌اکنون پس از موفقیت های پی در پی، این شرکت به تولید محصولات جدیدی از جمله اینترنت اشیاء روی آورده است.

در مورد برند شیائومی و معرفی محصولات آن

محصولات شرکت شیائومی

معروف‌ترین محصول شیائومی که به وسیله آن شناخته می‌شود، گوشی‌های هوشمند می‌باشد. در می سال ۲۰۱۸ گوشی redmi s۲ معرفی شد که جزء پرفروش‌ترین گوشی آن دوره شناخته شد و امروزه خانواده redmi note ۱۰ و mi note ۱۰ جزو مهمترین گوشی‌های این شرکت هستند. شیائومی در آگوست سال ۲۰۲۰ به مناسبت ده سالگی خود گوشی‌های هوشمند mi ۱۰ ultra و redmi K۳۰ ultra را روانه بازار کرد. امروزه هم گوشی‌های سری می ۱۱ معرفی شده که در آن از چیپست اسنپدراگون ۸۸۸ استفاده شده و تغییرات زیادی نسبت به نسل قبلی داشته است. این شرکت در سال ۲۰۱۵ در کتاب رکوردهای گینس ثبت شد و توانست رکورد بیشترین فروش در ۲۴ ساعت را از آن خود کند. شیائومی در بین مردم به "اپل شرق" شهرت یافته است.

در مورد برند شیائومی و معرفی محصولات آن

در اکتبر سال ۲۰۱۴ شیائومی برای اولین بار اقدام به راه‌اندازی فروشگاه اختصاصی اپلیکیشن برای سیستم عامل اندروید نمود که ظرف چند ماه به قدری شناخته شد که رقم دانلود بسیار بالایی را به خود اختصاص داد. اپلیکیشن استور این شرکت تنها به کاربران چینی اختصاص دارد و در حال حاضر روزانه به طور میانگین ۵۰ میلیون دانلود از آن انجام می‌شود. طبق بررسی‌ها، از زمان راه‌اندازی این فروشگاه توسعه‌دهندگان فعال در آن توانسته‌اند درآمدی ۲ میلیار دلاری کسب کنند.

از دیگر محصولات شرکت شیائومی می‌توان به لب تاپ، تب‌لت، ساعت هوشمند، پاوربانک، هدفون بلوتوثی، مانیتور گیمینگ، دستبندهای ورزشی، کفش‎‌های هوشمند، محصولات مرتبط با خانه‌های هوشمند، جارو برقی‌های رباتیک، کمپرسور باد برقی، ماشین اصلاح ضد آب و انواع محصولات جانبی دستگاه‌های هوشمند، از جمله کابل‌های شارژ و باتری لب تاپ و باتری تب‌لت شیائومی، باتری گوشی شیائومی و... اشاره کرد.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید