وقتی کسی با این کارنامه که حداقل سه بار و در سه منصب مهم مورد وثوق مستقیم راس نظام بوده با دلایلی عجیب رد صلاحیت می‌شود دیگر کدام جوان اصولگرایی می‌تواند روی تایید صلاحیت و آینده سیاسی خود حساب کند؟

نامه رد صلاحیت علی لاریجانی و یک سوال؛ شورای نگهبان چه کسانی را تایید صلاحیت می‌کند؟

سلام نو – سرویس سیاسی: بالاخره بعد از چندین ماه مکاتبه پیرامون رد صلاحیت علی لاریجانی توسط شورای نگهبان در نهایت نامه رد صلاحیت لاریجانی از کانال‌های غیررسمی منتشر شد، نامه‌ای که با توجه به پاسخی که از لاریجانی منتشر شده است درست به نظر می‌رسد.

پیرو انتشار این نامه سوال‌های بسیاری در اذهان ایجاد شد که اولین آن این بود که نامه محرمانه شورای نگهبان چطوری منتشر شده، آن هم وقتی علی لاریجانی که نامه را دریافت کرده چنین اقدامی را انجام نداده؟

جواب این سوال نامشخص است و صرفا حدس‌هایی زده می‌شود. سخنگوی قوه قضاییه نیز با اشاره به انتشار نامه شورای نگهبان به علی لاریجانی درباره رد صلاحیت او در انتخابات ریاست جمهوری، گفت که اگر مشخص شود از ناحیه شخص لاریجانی منتشر شده قابل تعقیب و پیگیری است ولی باید از سوی دستگاه های اطلاعاتی بررسی شود که این نامه ای که مهر محرمانه دارد توسط چه کسی منتشر شده است.

سوال دوم اما این است که اگر علی لاریجانی با دلایل همچون موضع غیرشفاف درباره فتنه، ورود فرزندانش به برخی مسائل اقتصادی، حضور فرزندش در خارج از کشور و البته مشارکت در وضع موجود رد صلاحیت می‌شود دیگر شورای نگهبان چه کسی را تایید صلاحیت خواهد کرد؟

آیا فقط فرزندان علی لاریجانی به خارج از کشور رفته‌اند؟ فرزند هیچ مسئول ارشد دیگر رنگ خارج از ایران را ندیده است؟ 

علی لاریجانی شریک دولت پیشین در پدید آمدن وضع موجود خوانده شده است. آیا دیگر نمایندگان مجلس چنین نبودند؟ آیا شورای نگهبان که قوانین مجلس را تایید و خود حسن روحانی را دو بار تایید صلاحیت کرده بود در وضع پدیده آمده دولت قبل شریک نیست؟

علی لاریجانی در سال ۱۳۸۸ هر چند تلاش داشت میرحسین موسوی و مهدی کروبی را از حرکات جدی‌تر و تندتر باز دارد، اما مگر بارها علیه فتنه، فتنه‌گری و نقش آمریکا در ماجراهای سال ۱۳۸۸ سخنرانی نکرد؟

مگر می‌شود از علی لاریجانی اصولگراتر بود و بیش‌تر در چهارچوب نظام بود؟ او وزیر، رییس سازمان صدا و سیما، دبیر شورای عالی امنیت ملی، رییس مجلس شورای اسلامی و در نهایت نماینده ویژه رهبری در پرونده مهم مثل قرارداد ۲۵ ساله با چین بوده است. چند نفر در کشور کارنامه‌ای مثل او دارند؟ شاید جز حسن روحانی و دو سه نفر دیگر هیچ کس کارنامه‌ای مشابه لاریجانی نداشته باشد.

وقتی کسی با این کارنامه که حداقل سه بار و در سه منصب مهم مورد وثوق مستقیم راس نظام بوده با دلایلی عجیب رد صلاحیت می‌شود دیگر کدام جوان اصولگرایی می‌تواند روی تایید صلاحیت و آینده سیاسی خود حساب کند؟

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید