اوایل سال ۲۰۲۱، واتساپ سرانجام گزینه‌ای برای ارسال پیام‌های موقتی را معرفی کرد که بعد از ۷ روز به صورت خودکار پاک می‌شوند.

نحوه تنظیم پیام‌های پاک شونده برای واتس‌اپ / آموزش تصاویر

به گزارش سلام نو به نقل از گجت نیوز، گزینه‌ای برای تنظیم پیام‌های پاک شونده به صورت پیش‌فرض به WhatsApp اضافه شده است. این گزینه را چگونه باید برای پیام های واتساپ تنظیم کرد؟

چگونه پیام‌های واتس‌اپ را خود پاک شونده کنیم؟

اوایل سال ۲۰۲۱، واتساپ سرانجام گزینه‌ای برای ارسال پیام‌های موقتی را معرفی کرد که بعد از ۷ روز به صورت خودکار پاک می‌شوند. اما چند روز پیش برای این پیام،رسان تحت امر شرکت Meta بروزرسانی جدیدی را دریافت کرده که دو گزینه ۲۴ ساعته و ۹۰ روزه را به زمان پاک شدن خودکار پیام‌ها اضافه می‌کند. علاوه بر این، گزینه جدیدی برای تنظیم تایمر پیش‌فرض پیام‌های خود پاک شونده برای چت‌های جدید واتساپ اضافه شده که در این مقاله به بررسی و نحوه استفاده از آن خواهیم پرداخت.

ارسال پیام‌های خود پاک شونده به صورت پیش‌فرض در واتساپ

اگر شما بخواهید آن را برای چت‌های کنونی تنظیم کنید، باید از روش دیگری استفاده کنید. اما همانطور که گفته شد، از این روش برای تنظیم تایمر پیام‌هایی با قابلیت حذف خودکار فقط در چت‌های جدید واتساپ استفاده می‌شود.

۱. واتساپ را باز کند و روی دکه عمومی سه نقطه در گوشه سمت راست صفحه ضربه بزنید. از فهرست آبشاری به نمایش درآمده، گزینه “Settings” را انتخاب کنید.

چگونه پیام‌های واتس‌اپ را خود پاک شونده کنیم؟

۲. در صفحه تنظیمات واتساپ، روی گزینه “Account” ضربه بزنید و برای بازبینی تنظیمات حریم خصوصی خود گزینه “Privacy” را انتخاب کنید.

چگونه پیام‌های واتس‌اپ را خود پاک شونده کنیم؟

۳. در زیر بخش “Disappearing messages”، شما باید به دنبال گزینه تنظیم “Default message timer” برای چت‌های جدید بگردید. گزینه‌های فعلی موجود ۲۴ ساعت، ۷ روز و ۹۰ روز هستند. تمام کاری که باید بکنید این است که یکی از این گزینه‌ها را انتخاب کنید.

چگونه پیام‌های واتس‌اپ را خود پاک شونده کنیم؟

۴. زمانی که تایمر را تنظیم کردید، واتساپ یک بنر را در چت‌های جدید به نمایش می‌گذارد تا به شما یادآوری کند این قابلیت فعال است. وقتی روی این برند ضربه بزنید، مستقیماً به صفحه تنظیمات پیام‌های ناپدید شونده واتساپ منتقل خواهید شد. اگر نظرتان در مورد مدت زمان ناپدید شدن آن‌ها تغییر کرد، می‌توانید از این طریق تنظیمات را تغییر دهید.

چگونه پیام‌های واتس‌اپ را خود پاک شونده کنیم؟

تنظیم پیام‌های پاک شونده برای گروه‌های واتساپ

گرچه تنظیم پیش‌فرض تایمر پیام‌ها اغلب برای پیام‌های شخصی مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما واتساپ تنظیم پیام‌های حذف شونده برای گروه‌های جدید را هم در اختیار کاربران می‌گذارد. به طور مثال اگر تایمر پاک شدن پیام‌ها روی ۹۰ روز تنظیم شده باشد، این گزینه پیش‌فرض هنگام ساخت یک گروه جدید خواهد بود. نحوه پیکربندی این قابلیت به شرح زیر است:

۱. هنگام ساخت یک گروه جدید در واتساپ، بعد از انتخاب مخاطبان مورد نظر می‌توانید گزینه “Disappearing messages” را در زیر بخش ورود نام گروه مشاهده کنید. روی آن کلیک کنید و زمان پاک شدن خودکار پیام‌ها را انتخاب کنید.

چگونه پیام‌های واتس‌اپ را خود پاک شونده کنیم؟

۲. برای گروه‌های چت کنونی خود نیز، ابتدا صفحه اطلاعات گروه را باز کنید و سپس گزینه “Disappearing messages” را انتخاب کنید.

چگونه پیام‌های واتس‌اپ را خود پاک شونده کنیم؟

معایب و مزایای پیام‌های حذف شونده در واتساپ

حالا که می‌دانید چگونه باید پیام‌های حذف شونده را در واتساپ فعال کنید، باید پیش از استفاده، با معایب و مزایای این قابلیت تقویت کننده حریم خصوصی آشنا شوید. آنطور که واتساپ تبلیغ می‌کند این ویژگی مدافع حریم خصوی کاربران نیست. برای این که بیشتر این ویژگی را بشناسید، ما معایب و مزایای آن را در زیر برای شما فهرست کرده‌ایم:

مزایا

*پیام‌ها پس از مدت از پیش تعیین شده‌ای بدون هیچ اثری حذف می‌شوند.

*گزینه‌ای برای فعال/ غیرفعال کردن این ویژگی به صورت پیش‌فرض وجود دارد.

*گزینه‌های تایمر جدید از ۲۴ ساعت تا ۹۰ روز را در بر می‌گیرند.

*اگر پیام‌های ناپدید شده شما در iOS و اندروید بکاپ گرفته شده باشند، وقتی بکاپ بازیابی شود حذف خواهند شد.

معایب

*فاقد تشخیص اسکرین شات است.

*کاربر می‌تواند پیام‌ها را کپی یا فروارد کند. این بزرگ‌ترین کاستی این ویژگی است.

*هکرها می‌توانند با استفاده از بکاپ‌های بدون رمزگذاری شده شما، به پیام‌های منقضی شده شما دسترسی پیدا کنند.

*پیش‌نمایش پیام‌ها حتی اگر مدت زمان آن‌ها تمام شده باشد و البته آن پیام چت را باز نکرده باشید، همچنان در نوتیفیکیشن‌ها قابل مشاهده خواهند بود.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید