دستگاه تست اکسیژن خون دستگاهی است که برای اندازه گیری میزان اکسیژن خون به کار می رود. در واقع این دستگاه می تواند میزان اکسیژنی را که در سرخرگ ها وجود دارد محاسبه نماید.

معرفی چند دستگاه پزشکی خانگی

دستگاه فشار خون omron یکی از انواع دستگاه های فشارسنج برای اندازه گیری دقیق فشار خون است که در انواع مختلفی طراحی و به بازار مصرف عرضه شده اند . این محصول به عنوان یکی از تجهیزات پزشکی کاربردی شناخته می شود که در نوع دیجیتالی و عقربه ای تولید شده است . استفاده از تکنولوژی نوین در ساخت و ارائه این محصول سبب شده که کارایی مناسبی داشته باشد . در واقع تولید این محصول هوشمند با کارایی ساده در نظر گرفته شده است و کاربرد آن راحت و سریع می باشد از این رو دارای محبوبیت زیادی در بین مصرف کنندگان می باشد . استفاده ساده از دستگاه فشار خون omron یکی از ویژگی های متمایز کننده و از مزایای این محصول قلمداد می گردد . این نوع فشارسنج قادر است که فشار خون و ضربان قلب را با دقت بالایی اندازه گیری کند و اطلاعات دقیقی از میزان فشار خون فرد در اختیار او قرار بدهد در این صورت هنگام بروز مشکل می توان به سرعت به پزشک معالج جهت درمان مراجعه کرد . فشارسنج مچی یکی از انواع خاص این دستگاه به گونه ای طراحی شده که به راحتی روی مچ بسته می شود و کاربردی آسان دارد . از این رو برای افرادی که تنها هستند قابلیت استفاده راحتی دارد و دارای نتایجی دقیق است . استفاده از نوع بازویی دستگاه فشار خون omron سخت تر است اما با وجود تمهیداتی که در طراحی این دستگاه در نظر گرفته شده به سیستم سخن گو مجهز می شود تا اطلاعات دقیق از وضعیت بیمار را با صدای بلند اعلام کند . 

کاربرد دستگاه فشار خون omron

در هنگام استفاده از دستگاه فشار خون omron مانند انواع دیگر از این دستگاه در مدل های مختلف باید به نکات ذکر شده برای استفاده از دستگاه توجه شود تا نتیجه حاصل با اطمینان بیشتری ارائه گردد . در این صورت فشار خون به شکل واقعی نشان داده می شود . صفحه نمایش تعبیه شده بر روی دستگاه کاربری آن را ساده می کند و فرد می تواند به راحتی عدد نمایش داده شده را مشاهده کند . وجود حافظه مناسب در دستگاه اطلاعات دقیق تری از وضعیت بیمار در طول زمان اندازه گیری فشار خون می دهد که در ارائه به پزشک برای دریافت درمان موثر خواهد بود . یکی از ویژگی های خاص در دستگاه فشار خون omron این است که می تواند خطای محاسباتی را هشدار بدهد در این صورت به هنگام بروز مشکل می توان به سادگی از آن اطلاع پیدا کرد . برای این که سرعت و دقت در اندازه گیری برای دستگاه بالا برود تجهیز به سیستم مناسبی برای آن وجود دارد . این محصول دیجیتال به عنوان یکی از انواع پرکاربرد در دستگاه های تجهیزات پزشکی شناخته می شود و به دلیل تنوع بالایی که در نوع و قیمت فروش این دسته وجود دارد انتخاب برای مشتریان راحت تر خواهد شد .

دستگاه تست اکسیژن خون دستگاهی است که برای اندازه گیری میزان اکسیژن خون به کار می رود . در واقع این دستگاه می تواند میزان اکسیژنی را که در سرخرگ ها وجود دارد محاسبه نماید. این وسیله الکتریکی در انواع مختلفی طراحی و تولید شده است و نوع قابل حمل از این دستگاه در فوریت های پزشکی دارای کاربردی گسترده می باشد . دستگاه تست اکسیژن خون یک فاکتور مهم در تعیین وضعیت جسمانی و سلامت افراد است . این دستگاه در انواعی تولید شده است تا در خانه نیز قابلیت استفاده داشته باشد . در واقع پالس اکسیمتر دارای حسگری است که مانند گیره پلاستیکی طراحی شده و می تواند روی انگستان قرار گیرد تا اکسیژن خون را اندازه گیری کند . این پروب یا حسگر را می توان روی نوک انگشتان دست و پا و یا لاله گوش وصل کرد . صفحه ای که روی دستگاه تعبیه شده است نشان دهنده میزان اکسیژن خون در قسمت های مختلف بدن است . عددی که در شرایط طبیعی برای میزان اکسیژن خون در نظر گرفته می شود بالای ۹۵ است که اگر به هر دلیل این عدد به میزان کمتر از ۹۵ برسد شرایط فرد نیاز به بررسی های دقیق تر توسط یک پزشک دارد . 

۵ علامت افت اکسیژن خون | خبرگزاری صدا و سیما

طرز کار دستگاه تست اکسیژن خون

در واقع طر کار این دستگاه بدین صورت می باشد که پروب هایی که روی انگشتان قرار می گیرند دارای دیودهایی هستند که نور ساطع می کنند در این صورت یک چراغ قرمز نشان داده می شود و نور از بافت های نوک انگشت تابانده می شود . حسگر در طرف دیگر نور عبوری را گرفته و این نور توسط دستگاه اکسیژن خون انداز گیری خواهد شد . در این صورت است که دستگاه تخمین می زند که چه تعداد از سلول های خونی فرد در حال حمل اکسیژن هستند . این عدد به صورت درصد نشان داده می شود  و در مواقع ضروری دارای کاربری مناسبی از شرایط سلامت فرد است . البته عوامل مختلفی در میزان اندازه گیری اکسیژن خون توسط دستگاه تاثیرگذار هستند که از جمله آنها می توان به رنگ پوست اشاره کرد . پوست هایی با رنگدانه های بیشتر ممکن است با قرائت بالاتری در دستگاه مواجه شوند که البته خیلی زیاد نیست . مواردی که سبب می شوند گردش خون با مشکل مواجه شود نیز از عوامل موثر بر اندازه سنجش اکسیژن خون هستند . در واقع اگر گردش خون ضعیف باشد ممکن است که کاهش قرائت مشاهده گردد . 

یکی دیگر از عواملی که سبب کاهش قرائت در این دستگاه می شوند سرد بودن دست ها می باشد . بهتر است هنگام استفاده از این دستگاه پوست خشک باشد و عرق یا رطوبت روی آن پاک شود تا نتیجه دقیق تری مشاهده شود . یکی از دیگر موارد تاثیرگذار برقرائت اکسیژن خون توسط این دستگاه ناخن های ضخیم و یا وجود لاک و پولیش روی ناخن ها است که در نهایت ممکن است نفوذ نور را مسدود می کنند و سبب می شود عدد کمتری مشاهده گردد . از دیگر موارد موثر بر دقت خواند عدد توسط دستگاه اکسیژن خون می توان به وجود خالکوبی و یا کبودی روی انگشتان اشاره کرد . بدین ترتیب با رعایت نکات ذکر شده می توان دقت در اندازه گیری اکسیژن خون را توسط دستگاه بالا برد . 

قیمت پالس اکسیمتر در انواع برندهای ایرانی و خارجی متفاوت می باشد و با وجود تنوع در مدل های مختلف از این دستگاه می توان کیفیت و قیمت متفاوتی را برای آن مشاهده نمود . پالس اکسیمتر یکی از تجهیزات پزشکی است که برای حفظ سلامت افراد دارای کاربردی گسترده می باشد . در واقع از این دستگاه می توان برای هر رده سنی استفاده کرد و امروزه کاربرد آن از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد . پالس اکسیمتر در واقع دستگاهی است که می تواند میزان اکسیژن خون فرد را با دقت مناسبی اطلاع رسانی کند . اکسیژن از راه هوا وارد ریه ها می شود و پس از ورود به ریه ها وارد جریان خون شده و در نهایت می تواند به بافت ها برسد در این صورت اندازه گیری میزان اکسیژن خون به عنوان یکی از فاکتورهای مهم سلامتی شناخته می شود . بدین ترتیب با اندازه گیری این فاکتور می توان در تشخیص و درمان بیماری های گوناگون و آسیب های بافتی با سرعت عمل مناسبی برخورد کرد . این وسیله به صورت ساده در انواع مختلف طراحی شده تا به شکل غیر تهاجی اطلاع دقیقی از میزان درصد هموگلوبین اشباع فرد ارائه بدهد . عدد نشان داده شده یکی از موارد مهمی است که برای آگاهی از وضعیت سلامت جسمانی فرد دارای اهمیت می باشد . 

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید