یک مقام ارشد نظامی بلاروس هشدار داد، کشورهای حوزه بالتیک که آرزوی درگیری جدی را دارند، در صورت وقوع چنین جنگی کاملا نابود خواهند شد.

درصورت وقوع جنگ در اروپا کشورهای بالتیک از نقشه محو می‌شوند

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، یک مقام ارشد نظامی بلاروس روز شنبه درخصوص عواقب به راه افتادن جنگ در اروپا هشدار داد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، «ولادیمیر آرچاکوف» معاون رئیس شورای امنیتی بلاروس گفت، در صورت وقوع جنگ در اروپا، کشورهایی مانند استونی، لتونی و لیتوانی به طور کامل نابود خواهند شد.

او در مصاحبه‌ای گفت: «اینطور به نظر می‌رسد که آن‌ها آرزوی وقوع یک درگیری جدی را دارند اما به این فکر نمی‌کنند که در صورت وقوع چنین آتش‌افروزی، تصادم مراکز قدرت به راحتی موجب پاک شدن آن‌ها از صفحه زمین خواهد شد».

آرچاکوف با متهم کردن کشورهای حوزه بالتیک به تشدید تنش‌های منطقه‌ای، تأکید کرد که از نظر نظامی، توان این کشورها کاملاً ناچیز است.

این مقام نظامی افزود در این میان، تحرکات لهستان به میزان بیشتری نگران کننده بوده و «ورشو به منظور افزایش پتانسیل سیاسی و در زمینه مقابله با "تهدید روسیه" به شکل فعالانه‌ای در حال توسعه شراکت نظامی دوجانبه با ایالات متحده است».

آرچاکوف افزود، در حال حاضر آمریکا از حریم هوایی لهستان برای انجام پروازهای شناسایی علیه بلاروس استفاده می‌کند و اطلاعات به‌دست آمده حاکی از این است که چیزی حدود چهار هزار نیروی نظامی آمریکایی در مرزهای لهستان و بلاروس مستقر شده‌اند که انتظار می‌رود این تعداد افزایش یابد.

علاوه بر این مقام بلاروسی، مقامات نظامی روس نیز بارها به کشورهای شرق اروپا درخصوص میزبانی از نیروها و موشک‌های آمریکایی هشدار داده‌اند و تأکید کرده‌اند در صورت وقوع درگیری نظامی، این کشورها مستثنی نخواهند بود.

با افزایش تنش‌ها میان مسکو و کشورهای غربی، «ولادیمیر ماکی» وزیر امور خارجه بلاروس اعلام کرد، کشورش آمادگی میزبانی موشک‌های اتمی روسیه را دارد.

ماکی در مصاحبه‌ای گفت: «آنچه رئیس جمهور آلکساندر لوکاشنکو گفت، اینکه ما احتمال استقرار تسلیحات اتمی در قلمرو بلارس را داریم، یکی از پاسخ‌های احتمالی در صورت اقدامات اتحاد آتلانتیک شمالی در قلمرو لهستان خواهد بود».

اظهارات وزیر امور خارجه بلاروس در حالی صورت می‌گیرد که امروز (شنبه) ارتش این کشور اعلام کرد روسیه بمب‌افکن‌های راهبردی «Tu-22M3» خود را برای گشت‌زنی مشترک با جنگنده‌های بلاروسی به این کشور فرستاده‌اند.

«الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس دهم آذر ماه گفته بود، در صورتی که موشک‌های اتمی ناتو در لهستان مستقر شود، وی نیز از استقرار تسلیحات اتمی روسیه در بلاروس استقبال می‌کند.

انتهای پیام/م

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید