هنوز آمار خرید خانه در ترکیه در دوماه اخیر توسط مرکز آمار آن کشور اعلام نشده است اما به‌نظر می‌رسد روند خرید خانه در این کشور توسط ایرانی‌ها در 2ماه اخیر نیز افزایش داشته است.

سفر ۴ میلیون ایرانی به ترکیه در ۸‌ ماه / ترکیه مقصد اصلی خروج مسافران ایرانی است

به گزارش سلام نو، روزنامه هشمهری نوشت: مرکز آمار ترکیه اعلام کرد که در ۷‌ماه نخست سال۲۰۲۱ ایرانی‌ها با خرید ۳۶۸۹خانه در این کشور، به‌طور متوسط هرماه ۵۲۷خانه در ترکیه خریداری کردند و در جایگاه دوم پس از عراقی‌ها قرار گرفتند.مرکز آمار ترکیه اعلام کرده است که در ماه‌های اخیر تعداد خرید خانه در ترکیه توسط ایرانی‌ها بیشتر بود. پس از ایرانی‌ها اما اتباع روسیه با خرید ۲۱۲۴خانه، افغانستان با خریداری ۱۵۰۶خانه و قزاقستان با خرید ۹۵۳خانه در جایگاه سوم تا پنجم مهاجرت به ترکیه قرار دارند.

در ۷‌ماه نخست سال۲۰۱۹ نیز ایرانی‌ها ۲هزارو۶۶۶خانه در ترکیه خریداری کردند. اما در ۷‌ماه نخست سال۲۰۲۰ با وجود محدودیت‌های کرونایی ورود به ترکیه افزایش یافت و خرید خانه توسط ایرانی‌ها در این کشور به ۳۱۶۸خانه رسید. امسال اما این میزان پس از افزایش هزینه‌ها در داخل کشور باز هم رشد کرد و به خرید ۳هزارو۶۸۹خانه در ترکیه توسط ایرانی‌ها منجر شد.

در ماه‌های اخیر که ارزش پول ملی ترکیه با کاهش شدید مواجه شد نیز ایرانی‌ها پیشتاز سفر به ترکیه شده‌اند. اگرچه هنوز آمار خرید خانه در ترکیه در دوماه اخیر توسط مرکز آمار آن کشور اعلام نشده است اما به‌نظر می‌رسد روند خرید خانه در این کشور توسط ایرانی‌ها در ۲ماه اخیر نیز افزایش داشته است.

براساس آمار گمرک جمهوری اسلامی‌ایران در ۷‌ماه اخیر حدود ۳میلیون‌و۹۵۰هزار مسافر و گردشگر از مرزهای ایران با ترکیه خارج شده‌اند. یعنی در ۹‌ماه اخیر بیش از ۴میلیون ایرانی به ترکیه سفر کرده‌اند. بیش از ۳میلیون‌و۹۶۳هزار مسافر و گردشگر ورودی از ترکیه نیز در مرزهای هوایی و زمینی با آن کشور به ثبت رسیده است.

محمدرضا لطیفی، سخنگوی گمرک ایران البته به همشهری اعلام کرده که تعداد ۳میلیون‌و۱۲۲هزار و ۱۷۵ایرانی در ۸ماه نخست امسال از مرزهای زمینی و هوایی به ترکیه سفر کرده‌اند که از این تعداد برخی از مقصد ترکیه به دیگر نقاط جهان سفر کرده‌اند.حتی اگر آمار گمرک جمهری اسلامی‌ایران را از سفر مسافران و گردشگران ایرانی به ترکیه تقریبی درنظر بگیریم. باید گفت ترکیه همچنان مقصد اصلی خروج مسافران و گردشگران ایرانی است که با هدف سرمایه‌گذاری و خرید ملک و دریافت اقامت یا به قصد تفریح و تجارت خرد وارد آن کشور شده‌اند.

چندی پیش نمایندگان مجلس از رشد خرید خانه توسط ایرانی‌ها که بیشتر با هدف دریافت اقامت در آن کشور انجام می‌شود ابراز نگرانی کرده بودند. اما در ماه‌های اخیر با کاهش شدید ارزش پول ملی ترکیه در برابر دلار به‌نظر می‌رسد، رغبت ایرانی‌ها برای سفر بیشتر شده و خرید خانه در آن کشور افزایش یافته است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید