دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: سال گذشته حدود ۱۲۰۰ تن مواد مخدر کشف شد که بالاترین میزان کشف در تاریخ ایران و جهان است.

۹۰ درصد کشفیات تریاک جهان در ایران است

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با بیان اینکه اکنون منشاء بسیاری از طلاقها و جرائم و سرقتها مواد مخدر است، گفت: یعنی اگر مواد مخدر ساماندهی شد، بسیاری از این آسیبها هم به تبع آن ساماندهی خواهد شد.

سردار اسکندر مومنی در سومین نشست فصلی معاونان، مدیران و دبیران شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کشور که با عنوان ایفای نقش موثر دستگاه‌ها و سازمانها در امر مبارزه با مواد مخدر برگزار شد، بیان کرد: امروز مواد مخدر یکی از آسیبهای بسیار گسترده در همه دنیا و کشور ماست.

وی افزود: در جلسه هجدهم ماه جاری که در حضور رییس جمهوری تشکیل شد، در جمع بندی ریاست جمهور، اولین موضوعی که مدنظر بود موضوع پیشگیری و ورود بخشهای مختلف همه دستگاهها در امر پیشگیری بود. مواد مخدر خودش یک آسیب و منشاء بسیاری از آسیبهای دیگر است. 

وی گفت: اکنون منشاء بسیاری از طلاقها و جرائم و سرقتها مواد مخدر است. یعنی اگر مواد مخدر ساماندهی شد، بسیاری از این آسیبها هم به تبع آن ساماندهی خواهد شد اما با نگاهی به ۴۰ سال گذشته و بلکه ۶۰ سال گذشته، از دهه ۴۰، تنها در دهه ۶۰ کاهش شیوع مصرف مواد مخدر را داشتیم و دهه ۴۰، ۵۰، ۷۰ و ۸۰ و ۹۰ افزایش شیوع مصرف را داشتیم.

مومنی در ادامه با بیان اینکه ما در حوزه مقابله دستاوردهای بسیار خوبی داشتیم که برای دنیا شاید قابل باور نبود، گفت: سازمان ملل رسما پیشتازی ایران را اعلام کرد. ۹۰ درصد تریاک جهان، ۷۰ درصد مورفین جهان و ۲۰ درصد هرویین جهان را ایران کشف می‌کند. 

مومنی ادامه داد: سال گذشته حدود ۱۲۰۰ تن مواد مخدر کشف شد که بالاترین میزان کشف در تاریخ ایران و جهان است.

مومنی خاطرنشان کرد: در ۴۰ سال گذشته اقدامات خوبی در درمان و پیشگیری صورت گرفت اما بررسی‌ها نشان می دهد که در حوزه فرهنگی و پیشگیری شاید همگام با مبارزه پیش نیامدیم و عقب ماندگی در این زمینه داریم. با اقداماتی که صورت گرفت این انتظار به وجود آمد که مواد مخدر وارد نشود تا کسی مصرف نکند و این حرف درست و حقی است و وظیفه ماست که تلاش کنیم مواد مخدر وارد نشود، اما آیا کافی است؟ زمانی می‌توانیم بگوییم به سامان می‌رسیم که به همان میزان که در حوزه مقابله تلاش می‌کنیم، در حوزه فرهنگی و پیشگیری هم تلاش کنیم.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید