شاید این زنان مجرد، متاهل یا مطلقه، راه‌هایی برای غلبه بر موانع و استقلال مالی باشند. پس خواه در رابطه با پس‌انداز و سرمایه‌گذاری، مقابله با بی‌سوادی مالی، متعادل کردن نیازها و خواسته‌های والدین و فرزندان یا غلبه بر مقاومت در ازدواج اجباری امیدواریم راهی برای تحقق رویاهای مالی خود پیدا کنید.

راهکارهای پس انداز پول برای خانم ها

این یک رابطه ناعادلانه است، شاید در بدترین حالت، اصلا این رابطه وجود نداشته باشد. شاید مقصر دانستن سالهای طولانی مرد سالاری اقتصادی به دلیل پیوند ناخوشایند بین زنان و پول آسان باشد، اما زمان آن رسیده است که زنان یاد بگیرند که با آن صلح برقرار کنند.

علی‌رغم مشکلات اقتصادی که یک زن در خانه با آن روبرو می‌شود، اختلاف حقوق جنسیتی، بی‌سوادی مالی، مسئولیت‌های خانوادگی، موانع زناشویی، تعصب قانونی در راه رسیدن به توانمندی پولی، زمان مناسبی برای عهده دار شدن امور مالی زنان به دست آن‌ها است.

 با دسترسی آسان به اطلاعات آنلاین، تغییر هنجارهای اجتماعی و همچنین آزادی درآمدی و سرمایه گذاری، زنان باید پا پیش بگذارند و چالش‌های مالی را از پیش رو بردارند.

البته نیاز بیشتر به تغییر فرهنگ، کار و همکاری بیشتر اعضای خانواده وجود دارد.

پریا ساندر مدیر، پیک آلفا یک سرمایه‌گذار موفق است. او می‌گوید: مایه تأسف است که زنان علاقه زیادی به معاملات مالی نداشته یا آقایان مانع انجام این کار می‌شوند. آن‌ها به طور طبیعی و مطلوب برای انجام سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی اقتصادی مستعد هستند که در بسیاری  موارد حتی بهتر از مردان هستند.

برای ترغیب بیشتر زنان باید گامی در جهت ورود به معاملات مالی و راه حل‌هایی برای مشکلات پولی که در جنبه‌های مختلف زندگی با آن‌ها روبرو هستند، ارائه دهیم.

شاید این زنان مجرد، متاهل یا مطلقه، راه‌هایی برای غلبه بر موانع و استقلال مالی باشند. پس خواه در رابطه با پس‌انداز و سرمایه‌گذاری، مقابله با بی‌سوادی مالی، متعادل کردن نیازها و خواسته‌های والدین و فرزندان یا غلبه بر مقاومت در ازدواج اجباری امیدواریم راهی برای تحقق رویاهای مالی خود پیدا کنید.

اگر شما درآمد کمتری دارید، بنابراین بیشتر صرفه جویی کنید.

پیش داوری‌ها و سوگیری‌های اجتماعی که زنان در خانه‌ها و کارهایشان با آن روبرو هستند، راهی برای فریب آن‌ها از زندگی مالی است.  پریا ساندر می‌گوید:  زنان به طور طبیعی مستعد برنامه‌ریزی مالی بهتری برای اهداف خود هستند.

وقتی بانوان مجرد، مادر، مطلقه یا بیوه باشند، تلاش می‌کنند تا امور مالی را مدیریت کنند. زیرا آن‌ها با سه مانع روبه رو می‌شوند: شکاف جنسیتی، نابرابری حقوق و دستمزد، سرپرستی.

 با توجه به اینکه تعداد زنان مجرد رو به افزایش است ضروری است که آن ها یاد بگیرند که چگونه امور مالی خود را بهتر تأمین کنند.

راهکارهای پس انداز پول برای خانم ها

مبارزه با موانع

در حالی که تغییرات اجتماعی و ابتکارات کارفرمایان باید نقش بیشتری در کاهش شکاف دستمزد و سهم زنان در امر مراقبت داشته باشند، روش‌های دیگری وجود دارد که از طریق آن می‌تواند، محرک باشد. راگووانشی می‌گوید: (در حالی که او بعد از زایمان به یک استراحت نیاز دارد، مهم است که او چگونه از این استراحت استفاده می‌کند.)

در مهارت های خود سرمایه گذاری کنید.

راگووانشی می گوید: (حتی اگر آن ها پس از شش ماه مرخصی جهت زایمان مجدداً به محل کار برگردد، ممکن است، کار ریزه کاری های دیگری را بخواهد.) بنابراین مهم است که اطلاعات و تحولات به روز را در آن زمینه در دست داشته باشید.

مذاکره بهتر است.

شرما می‌گوید: (هیچ مشکلی در درخواست پاداش و دستمزد برابر وجود ندارد، اگر عملکرد شما با همکاران مرد خود برابر باشد.)  بنابراین اگر می‌خواهند، شکاف دستمزد را ببندند، زنان باید صدا و سیما باشند.

استراتژی هایی برای افزایش پس انداز:

یک عامل مهم در میزان صرفه‌جویی در زنان به میزان سرمایه‌گذاری آن‌ها بستگی دارد.

صرفه جویی در سرعت: از آنجا که زن به دلیل شکاف جنسیتی در برابر دستمزد و سال‌های کمتری که در محل کار خود قرار دارد، پس انداز کمتری خواهد داشت. یکی از راه‌های غلبه بر این موانع، افزایش پس انداز ماهانه آن ها است.

بنابراین اگر یک زن 25 ساله بخواهد در 60 سالگی بازنشسته شود، مجبور است، تقریبا 17٪ از درآمد خود را در مقایسه با 10٪ مردان پس انداز کند. اگر انجام این کار سخت باشد، می‌تواند، سرمایه‌گذاری خود را به صورت خودکار انجام دهد یا سهم EPF و VPF را با کارفرمای خود افزایش دهد، به طوری که قبل از اینکه بتواند، آن را خرج کند، پس انداز شود.

بهینه‌سازی سرمایه‌گذاری: اگرچه هیچ تفاوتی در شیوه سرمایه‌گذاری زن و مرد وجود ندارد، بهترین راه برای جبران هزینه و زمان از دست رفته سرمایه‌گذاری هوشمندانه‌تر است. برای همه اهداف بلند مدت، چه بازنشستگی یا تحصیلات و عروسی فرزندان، که بیشتر از 12 تا 13 سال از آن فاصله ندارند، او باید از رشد حقوق صاحبان سهام بهره ببرد، که یکی از بالاترین بازده ها در همه دارایی است.

محافظت از سرمایه گذاری: برای اطمینان از اینکه زندگی و سرمایه گذاری‌های وی بدون ریسک است، داشتن بیمه مناسب بسیار مهم است. اگر مجرد باشد، باید حداقل هشت ماه از هزینه‌های خانوار را بعنوان یک شرط احتمالی جمع کند. برای محافظت از فرزندانش، خرید بیمه عمر باقیمانده، که 7-10 برابر درآمد سالانه وی است، اهمیت دارد. برای جلوگیری از هزینه‌های پزشکی وی باید بیمه درمانی را برای خود و فرزندانش تهیه کند.

کار طولانی تر: راه دیگر برای تقویت قدرت و جبران پول از دست رفته این است که زن خود را به گونه‌ای مهارت دهد که حتی پس از بازنشستگی به کار خود ادامه دهد.

استراتژی برای مادران

متعادل کردن درآمد محدود با مسئولیت های مالی نامتناهی آسان نیست، اولویت بندی نیازها و بهینه سازی سرمایه گذاری می تواند، کمک کند. قبل از تمرکز بر والدین و فرزندان، تأمین امنیت مالی خود بسیار مهم است، زیرا تنها در صورت قدرتمند بودن از لحاظ مالی قادر خواهید بود به آن ها کمک کنید.

پس انداز بازنشستگی: از روزی که شروع به کسب درآمد می‌کنید، با قرار دادن پول خود در ترکیبی از صندوق‌های سهام عدالت، برای بازنشستگی خود سرمایه‌گذاری کنید. اگر در دهه 30 خود هستید، حداقل 70٪ پس انداز خود را در حقوق صاحبان سهام بگذارید. به یاد داشته باشید که بچه‌ها می توانند، وام بگیرند و والدین دارایی دارند که می‌توانند از آن درآمدزایی کنند، اما هیچ منبع تامین مالی بازنشستگی برای خود نخواهید داشت.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید