البته هر دو در بخش‌های دیگری از هنر فعال هستند. هدیه تهرانی به عکاسی و طراحی داخلی علاقه‌مند است و پارسا پیروزفر نقاشی چیره دست است که در صفحه اینستاگرامش بیشتر نقاشی‌هایش را به اشتراک می‌گذارد.

چرا پارسا پیروزفر و هدیه تهرانی را دوست داریم؟ / رمزگشایی از محبوبیتی که هرگز افول نکرد

سلام نو سرویس فرهنگ و هنر: اگر کمی اهل رسانه‌ها اجتماعی یا گشت‌وگذار در سایت‌های خبری باشید حتما در یکی دو هفته اخیر تصاویر پارسا پیروزفر و هدیه تهرانی حسابی به چشمتان خورده است. این دو بازیگر به تازگی برای اکران فیلم‌های تازه خود در سینما حاضر شدند و حسابی مورد توجه عکاسان و البته مخاطبان قرار گرفتند.

تهرانی و پیروزفر در حالی این چنین مورد توجه رسانه‌ها و قشرهای مختلف مردم قرار می‌گیرند که هر دو در آستانه ۵۰ سالگی قرار دارند و کمتر در شبکه‌های اجتماعی یا رویدادهای غیرهنری فعال هستند.

هدیه تهرانی متولد تیر ۵۱ و پارسا پیروزفر متولد شهریور ۵۱ است. تهرانی بازیگری را از سینما و سلطان مسعود کیمیایی و پیروزفر با پری مهرجویی آغاز کرد، هر چند نقش پیروزفر در پری کوتاه بود و ورود جدی و چشم‌گیر او با درپناه تو شکل گرفت. در تمام سال‌های بازیگری این دو نفر آن‌ها با وجود داشتن چهره جذاب به عنوان جوان اول سینما شناخته نمی‌شدند.

تهرانی و یپروزفر با وجود اوج‌های خوب و فیلم‌های درخشانی که داشتند هیچ گاه به جایگاهی شبیه جایگاه رضا گلزار، بهرام رادان، مهناز افشار یا الناز شاکردوست نرسیدند. با این وجود در یک مسیر آرام و کم حاشیه محبوبیت خود را طی سه دهه کار پیوسته در بین گروه‌های مختلف مردم حفظ کردند و حالا به جایی رسیده‌اند که حتی دهه هشتادی‌ها و دهه نودی‌ها نیز به جمع طرفداران آن‌ها اضافه شدند.

اما چرا این چنین است؟ پارسا پیروزفر سال‌ها است که حتی یک مصاحبه هم با رسانه‌ها نداشته و گفت‌وگوهای هدیه تهرانی هم بسیار محدود و در موضوعات خاص بوده است. زندگی هر دو نیز به دور از هر نوع حاشیه‌ای بوده است. نه کسب و کار عجیبی راه انداخته‌اند، نه مجری شده‌اند، نه مسابقه ساخته‌اند و نه پیج اینستاگرام و توییتر فعالی داشته‌اند.

البته هر دو در بخش‌های دیگری از هنر فعال هستند. هدیه تهرانی به عکاسی و طراحی داخلی علاقه‌مند است و پارسا پیروزفر نقاشی چیره دست است که در صفحه اینستاگرامش بیشتر نقاشی‌هایش را به اشتراک می‌گذارد.

واقعیت این است که به نظر می‌رسد در نهایت زورِ هنر اصیل و هنرمند جدی حداقل در یک نقطه به حاشیه، جنجال و اقتصاد سینما چربیده و پارسا پیروزفر و هدیه تهرانی در قامت دو هنرمند تمام عیار به خاطر کاراکتر درست و خوش منشی خود مورد توجه قرار گرفته‌اند. بالاخره در یک نقطه کارنامه کاری و فعالیت‌های هنری زورش بر قواعد کلی چربید تا هنرمندان بی‌حاشیه دیده شوند.

البته این مسئله را نباید اتفاقی دانست. پارسا پیروزفر و هدیه تهرانی هر دو از خوش قیافه‌ترین بازیگران سینمای ایران هستند و با تکیه بر چهره خود می‌توانستند مسیر بسیار پولسازتری را طی کنند، مسیری که گلزار به بهترین شکل پیمود. با این همه این دو نفر با چشم‌پوشی از سود مالی آن مسیر ترجیح دادند مسیری هنری‌تر را طی کنند و اکنون نیز نتیجه این کار را می‌بینند.

مسیر این دو هنرمند با بازیگران و کارگردانان درجه یک همسو شده و کارنامه‌ کاری هر دو نفر مملو از انتخاب‌های درست و خوب است که باعث شده کوله باری از تجربه را به دوش بکشند. پیروزفر و تهرانی حالا در آستانه ۵۰ سالگی در اوج پختگی قرار دارند و اگر حوصله داشته باشند و بخواهند می‌توانند از ستون‌های آینده‌ی سینمای ایران باشند.

کد خبرنگار: ۹
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید