سفیر عربستان سعودی در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین نوشت: عربستان مذاکرات وین برای احیای توافق هسته‌ای و نتایج نشست‌های برگزار شده تاکنون را از نزدیک دنبال می‌کند.

عربستان: از نزدیک مذاکرات وین را دنبال می‌کنیم

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، «عبدالله بن خالد بن سلطان» سفیر عربستان سعودی در اتریش که سفیر اکرودیته این کشور در اسلونی و اسلواکی نیز هست در توئیتی نوشت که کشورش مذاکرات وین برای احیای توافق هسته ای و نتایج نشست های برگزار شده تاکنون را از نزدیک دنبال می کند.

عبدالله بن خالد بن سلطان در عین حال در حساب توئیتری خود درباره مذاکرات وین افزود که "طرف های ذیربط بر تمایل فراون خود برای" به ادعای وی "مقابله با تشدید تنش از جانب ایران به منظور ایجاد راه حل های فراگیر" تاکید کردند.

سفیر سعودی همچنین در این توییت از حمایت کشورش از تلاش های آژانس بین المللی انرژی اتمی سخن گفت و جامعه بین المللی را به حمایت برای آنچه آن را "قادر ساختن آژانس جهت نظارت و راست آزمایی فعالیت های هسته ای ایران به منظور تامین تضمین های صلح آمیز لازم درباره برنامه هسته ای این کشور" خواند، ترغیب کرد.

وی بدون توجه به رویکرد مثبت و موضع جدی ایران در مذاکرات وین به اذعان طرف های ذیربط در این مذاکرات و همکاری نزدیک تهران با آژانس بین المللی انرژی اتمی، از ایران خواست تا به زعم خود از آنچه آن را "تعلل کردن" دانست، دست بردارد.

سفیر سعودی در ادامه مدعی شد که "ایران بایستی متوجه باشد که زمان به نفع این کشور نیست".

عبدالله بن خالد بن سلطان در ادامه با تکرار اتهام زنی های مقامات سعودی مدعی شد که ایران بایستی آنچه وی آن را "تشدید تنش و تخلف در برنامه هسته ای و تهدید رژیم عدم اشاعه هسته ای" خواند، متوقف کند.

سفیر سعودی در ادامه این توئیت از ایران خواست تا به زعم خود به آنچه آن را "مطالبات بین المللی" خواند، پاسخ مثبت دهد زیرا به گفته او این امر "ثبات و شکوفایی برای این کشور و در نتیجه منطقه و همه جهان به همراه خواهد آورد".

این اتهام زنی و ادعاهای سفیر سعودی علیه ایران درحالی مطرح می شود که «انریکه مورا» معاون دبیر کل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا پس از پایان نشست دیروز جمعه کمیسیون مشترک برجام از نتایج این دور از گفت وگوهای وین ستایش کرد و گفت که مشارکت کنندگان به یک متن مشترک برای مذاکره درباره احیای مفاد توافق ۱۳۹۴ دست یافتند.

«انریکه مورا» در جمع خبرنگاران بیان داشت که این پیش‌نویس، نظرات و پیشنهادات مختلف گروه ۱+۴ و ایران درباره رفع تحریم‌ها، مسائل هسته‌ای و ترتیبات اجرایی را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه این پیش نویس مبنای ادامه گفت‌وگوها خواهد بود، ابراز امیدواری کرد که گفت‌وگوها ظرف چند هفته آینده به نتیجه برسد.

همزمان «علی باقری کنی» مذاکره کننده ارشد ایران در مذاکرات هسته ای نیز دیروز (جمعه) با ابراز خرسندی از پیشرفت مذاکرات در توئیتی نوشت: این هفته پیشرفت خوبی داشتیم و بعد از یک وقفه چند روزه، مذاکرات را ادامه خواهیم داد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید