مدیر عامل بانک توسعه تعاون طی پیامی فرا رسیدن روز پژوهش را بر دانش پژوهان و محققان تبریک گفت.

پیام مدیر عامل بانک توسعه تعاون به مناسبت روز پژوهش

به گزارش سلام نو به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون؛ در تقویم رسمی کشور ما ۲۵ آذر ماه به عنوان روز پژوهش ثبت شده است، امری که نشان از اهمیت فعالیت های دانش بنیان دارد. پژوهش، به معنای تلاش سخت کوشانه، هدفمند و جامع با هدف‌ کشف راه حل‌های بدیع و قابل اطمینان برای مشکلات پیش رو به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده و نظام‌مند است و زمانی که از اهمیت پژوهش در بنگاه‌های اقتصادی و به ویژه بانک‌ها سخن می گوییم مقصود تولید دانش و تبدیل آن به ثروت از درجه اول اهمیت برخوردار است؛ رویکردی که در مرکز آموزش و پژوهش بانک توسعه تعاون مورد توجه و اهتمام ویژه بوده و تلاش شده است از دو مسیر کلیدیِ استقرار نظام مدیریت دانش و طراحی و مدیریت پروژه های پژوهشی در حوزه هایی چون ارتقای سواد مالی کارکنان و مشتریان، مدیریت یکپارچه ریسک ارزی، آشنایی ذینفعان با تاریخ شفاهی بانک و مسئولیت‌های اجتماعی آن و همچنین بررسی مطالبات غیرجاری و خدمات غیرحضوری و آنلاین بانک به منصه ظهور برسد.
اما از طرفی، هدف از تاسیس بانک توسعه تعاون به عنوان جوانترین بانک دولتی ایران تجهیز و تخصیص منابع ارزان قیمت، کیفی و کارگشا برای توسعه فعالیت های مولد و اشتغالزا در تمامی بخش ها و زیربخش های اقتصادی به ویژه اقتصاد تعاونی است و از این رو به منظور برقراری تعادل بین اهداف ذاتی خود و لزوم حضور در عرصه رقابتی بانکداری امروز کشور همواره نیازمند سرمایه گذاری، توجه و کار مستمر و عمیق در امر پژوهش می‌باشد. پزوهش امکان برقراری موازنه‌ای علمی مبتنی بر واقعیات بین مصارف و منابع را فراهم می‌آورد.
از منظر بانک توسعه تعاون پژوهش مطلوب پژوهشی ارزش محور است و یا به عبارتی علاوه بر توجه به اهداف توسعه ای بانک، هدف از انجام آن تولید محصولات با ارزش افزوده است. فعالیت مفید پژوهشی نیازمند پشتوانه علمی وسیع و غنی است، و به کار و تلاش سخت و مستمر و در نتیجه به وجود پژوهشگر علاقمند نیز متکی می باشد. حمایت از فعالیت های پژوهشی به مفهوم پس انداز بلند مدت و سودآور برای سازمان است، همچنان که اهمیت فعالیت های پژوهشی در توسعه اقتصادی کشور بر کسی پوشیده نیست. و از این رو لحاظ امکانات کافی برای پژوهش‌گران و نخبگان جامعه امری لازم است.
پژوهش فعالیتی زمان بر و به تامین مالی نیاز دارد، نکته ای که از دید بانک توسعه تعاون به عنوان بانکی که از طرح های دانش بنیان همواره حمایت می کند، دور نیست. به یاد داشته باشیم که تقویت بنیه علمی، تحقیقاتی و آموزشی سازمان تنها در حضور پژوهشگران نخبه امکان پذیر خواهد بود. همچنان که وجود مرکز آموزش و پژوهش بانک توسعه تعاون به عنوان واحد سازمانی نو اندیش و نوآور و مجهز به امکانات لازم که از حضور همکاران ارزشمند و با تحصیلات عالیه دانشگاهی بهره می برد، دلالت بر این مهم دارد هر چند که به خوبی بر این نکته واقفیم که برای رسیدن به نقطه مطلوب در امر پژوهش مسیری نه چندان آسان در پیش داریم.
اینجانب با استفاده از فرصت فرا رسیدن ۲۵ آذر ماه روز ملی پژوهش و ضمن تاکید مجدد بر اهمیت فعالیت های پژوهشی در زمینه پیشبرد اهداف سازمان، خطاب به همکاران پژوهشگر و پرتلاش مرکز آموزش و پژوهش و سایر همکاران در سطح صف و ستاد که در انجام وظایف خود به اهمیت امر پژوهش و نوآوری توجه دارند، لازم است عرض نمایم، شما همکار گرامی و محترمی که با حضور پرثمر در بانک توسعه تعاون، این تنها بانک تخصصی بخش تعاونی کشور به نحوی مطلوب در انجام وظایف مهمی که بر عهده گرفته اید، به امر پژوهش اهتمام دارید، شایسته تقدیر و سپاسگزاری هستید. ماندگاری سازمان قبل از هر عامل یا نهاده مادی مستلزم وجود شما به عنوان مهمترین سرمایه این سازمان پرافتخار است. فرارسیدن ۲۵ آذر ماه روز پژوهش گرامی باد.


حجت الله مهدیان

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید