بهترین راه برای نگهداری از چای دم شده برای مدت طولانی تهیه یک شیشه با در بسته محکم و بدون منفذ، بدون هیچ اسانس و یا شکر اضافه شده به آن است.

این نوع چای را هرگز نباید بنوشید

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مطالعات دانشمندان نشان داده است چای پررنگ یا کهنه می‌تواند موجب کم‌خونی‌های شدید شده و مشکلاتی برای دستگاه گوارش ایجاد کند که توصیه می‌شود اکیدا از مصرف آن خودداری شود.

اسید تانیک و اگزالات دو ماده در چای هستند که باعث جذب نشدن آهن می‌شوند و مقدار آن‌ها در چای کهنه و پررنگ بیشتر است. در همین زمینه افراد باید از مصرف چای کهنه و نیز چای پررنگ که حاوی مقدار زیادی اسید تانیک و اگزالات است خودداری کنند. همچنین برای جذب بهتر آهن توصیه می‌شود، افراد از مصرف چای بلافاصله بعد از وعده غذایی خودداری کنند.

اگر چای بر اثر کهنه‌دم بودن غلیظ شده باشد اصلا قابلیت مصرف ندارد

فاطمه شیرانی متخصص تغذیه اظهار کرد: اگر چای بر اثر کهنه‌دم بودن غلیظ شده باشد اصلا قابلیت مصرف ندارد، چای پررنگ یا کهنه می‌تواند موجب کم‌خونی‌های شدید شده و برای دستگاه گوارش مشکلاتی ایجاد کند که توصیه می‌شود اکیدا از مصرف آن خودداری شود.

او ادامه داد: بهترین راه برای نگهداری از چای دم شده برای مدت طولانی تهیه یک شیشه با در بسته محکم و بدون منفذ، بدون هیچ اسانس و یا شکر اضافه شده به آن است.

متخصص تغذیه گفت: اگر هر گونه ماده اضافه مثل شکر را به چای اضافه کردید، حتی درون فریزر هم نباید بیش از ۲۴ ساعت آن را نگهداری کنید. چای کهنه دم ترشح اسید معده را تحریک کرده و به دلیل ماهیت اسیدی در بروز زخم معده نقش دارد.

شیرانی تاکید کرد: عوارض گوارشی چای کهنه دم در مورد دمنوش‌های گیاهی آماده نیز وجود دارد برای همین توصیه می‌شود دمنوش با استفاده از ترکیبات گیاهی و توسط خود فرد تهیه شود.


 
کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید