ترکیه دارای برندهای معتبر جهانی در زمینه پوشاک است. دلیل موفقیت اکثر این برندها داشتن طرح‌های جسورانه باکیفیت بسیار بالا می‌باشد.

برندهای معروف لباس در ترکیه | معرفی ۱۷ برند معروف لباس زنانه و مردانه ترکیه

علاوه بر این، طرح‌های لباس‌های ترک اکثراً شیک و زیبا هستند، رنگ‌ها و خطوط فصلی و شاد دارند. به دلیل تشابه فرهنگ و سلیقه مردم ایران و ترکیه اکثر برندهای ترکیه در ایران محبوب و شناخته شده هستند؛ بنابراین، ایجاد فهرستی از بهترین مارک‌های لباس ترکیه ممکن است به دلیل تعداد بالای مارک‌های باکیفیت، دشوارتر از آن چیزی باشد که فکر می‌کنید. با این وجود در این مطلب سعی شده بر اساس محبوبیت و شناخت برندها در جهان، میزان تقاضای مشتریان برای خرید و سهم آن‌ها در بخش نساجی، بهترین برندهای پوشاک در ترکیه  را رتبه‌بندی کنیم.

بخش نساجی یکی از بزرگ‌ترین بخش‌های درآمد صادراتی ترکیه را تشکیل می‌دهد؛ بنابراین بهترین برندهای پوشاک ترکیه نه تنها ارزش رو به رشدی در ترکیه دارند بلکه سهم خود را در بازار جهانی نیز افزایش می‌دهند. از سوی دیگر، فرآیندهای برندسازی و محبوبیت درجهان، نقش کاتالیزور در این بخش خاص دارد.

 بنابراین، ما شرکت‌های نساجی و پوشاک را برای شما گردآوری کرده‌ایم. این اسامی در سطح بین‌المللی مشهور هستند و محصولات آن‌ها تقریباً به تمام کشورهای جهان صادر می‌شود. همچنین بسیاری از ایرانیان به ترکیه مهاجرت و یا سفر می‌کنند، اگر به عنوان یک مهاجر یا توریست، اخیراً به ترکیه رفته باشید، ممکن است لازم باشد بدانید که برندهای معروف لباس در ترکیه که توسط مردم محلی ترکیه استفاده می‌شود، کدامند.

در این مطلب به معرفی برندهای معروف لباس در ترکیه که متشکل از ۱۰۰ درصد سرمایه داخلی ترکیه است، پرداخته ایم که در ادامه خواهید خواند، برندهای باکیفیت و معتبر زیادی در بین شرکت‌های داخلی ترکیه وجود دارد. اگر به این برندها نگاهی بیندازیم، می‌توان آن‌ها را بهترین برندهای پوشاک ترکیه نامید.

• کوتون «Koton»

• بیمن «Beymen»

• کیگیلی «Kiğılı»

• دی اس دامات «Ds Damat»

• دامات توئین «Damat Tween»

• بیسه «Biesse»

• آباته «Abbate»

• ای جی اس «IGS»

• ایپک یول «İpekyol»

• کالینز «Colins»

این برندها در سطح جهانی مشهور هستند؛ اما در ایران علاوه بر برندهای معروف و معتبر جهانی که ذکر شد، با برندهای پوشاک با قیمت مناسب مانند Lc Waikiki، DeFacto مواجه می‌شویم که محصولات باکیفیتی تولید می‌کنند و در ایران نیز نمایندگی دارند. این نام ها که بهترین برندهای پوشاکی هستند که از ترکیه صادر می‌شوند، بخش زیادی از محصولات خود را برای فروش در بازار داخلی ترکیه نیز عرضه می‌کنند. علاوه بر این، برندهایی که بخش قابل توجهی از تولید خود را به خارج از کشور صادر می‌کنند نیز خود را در زمره نمایندگان مهم سرمایه داخلی می‌بینند.

زنجیره‌های گسترده پوشاک مانند Lc Waikiki و DeFacto که می‌توانیم آن‌ها را به عنوان یکی از شناخته‌شده‌ترین برندهای پوشاک در ترکیه نشان دهیم، نیز محصولاتی را برای سلیقه مصرف‌کنندگان با هر بودجه‌ای عرضه می‌کنند. این نام‌ها که در رتبه‌بندی بهترین برندهای پوشاک ترکیه نیز قرار دارند، قصد دارند فروشگاه‌هایی در خاورمیانه و اروپا باز کنند. همان‌طور که مشخص است، بخش نساجی که یکی از مهم‌ترین محصولات صادراتی ترکیه است، سهم بسزایی در اقتصاد کشور دارد. آگاهی از برندهای نساجی در بازار با توسعه صنعت تبلیغات متناسب است. برندهایی که شعارهای حک شده در ذهن مردم تولید می‌کنند می‌توانند صدها برابر بودجه تبلیغاتی خود را به لطف فروش خود به دست آورند. برندهای پوشاکی که توانسته‌اند آگاهی از برند خود را افزایش دهند و در نتیجه محصولات خود را در بازارهای وسیع‌تری عرضه کنند، می‌توانند باقیمت‌های بسیار بالاتری به فروش برسند. اکثر این برندها کسب‌وکارهای خانوادگی هستند که به تازگی به قدرت تبلیغات پی برده‌اند، بنابراین از سرمایه‌های داخلی تشکیل شده‌اند که نمی‌توانند وارد قرن آینده شوند. سرمایه‌هایی که موفق به افزایش آگاهی از برند خود شده‌اند، قصد دارند بازارهای خود را هم در بازار داخلی ترکیه و هم در بازار خارجی گسترش دهند.

اگر شما هم در طراحی لباس و دوخت لباس فعالیت دارید و یا به این رشته علاقه‌مند هستید باید بدانید تنها با برند سازی است که می‌توانید به سود هنگفتی در این عرصه برسید رقابت در این زمینه بسیار سخت است و حتماً نیاز به آموزش و استمرار دارد سایت فرادرس آموزش‌های فوق‌العاده‌ای از جمله آموزش الگوسازی و برشکاری لباس، آموزش نرم‌افزارهای طراحی پارچه، آموزش برندسازی مد و پوشاک، آموزش نرم‌افزار CLO ۳D برای طراحی  لباس، آموزش اصول و فن‌های برندسازی را توسط اساتید مجرب به صورت آنلاین در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

•  آموزش برندسازی مد و پوشاک— کلیک کنید

بهترین برندهای معروف لباس در ترکیه که تصور شما از مد را تغییر می‌دهد

۱. دی اس دامات «D’S Damat»

در بالای لیست بهترین مارک‌های لباس ترکیه D’S Damat قرار دارد. یک برند لباس کلاسیک مردانه، به عنوان یک استایل شیک و باکیفیت ظاهر می‌شود که به راحتی می‌تواند کسانی را که حتی کت و شلوار دوست ندارند، جذب کند!

پیشرو بازار پوشاک مردانه، D'S Damat در سال ۲۰۰۲ تأسیس شد تا کیفیت و راحتی را به طور وسیعی ارائه دهد. مجموعه‌های D’S Damat که با انتخاب خاص پارچه، دوخت، نقش و نگار و طرح‌های خاص رقابت مخصوص به خود را ایجاد کرده‌اند، با پارچه‌های ۱۰۰% مرغوب داخلی در ترکیه تولید می‌شوند.

برند های معروف لباس در ترکیه

۲. سارار «Sarar»

سارار به عنوان یک شرکت پیشرو در بخش پوشاک آماده ترکیه در سال ۱۹۴۴ فعالیت تجاری خود را در شهر «اسکی شهیر» ترکیه آغاز کرد.

موسس شرکت «عبدالرحمن سارار» بود. او این شرکت را در یک خیاطی ۱۴ متر مربعی تأسیس کرد. این شرکت امروزه با سه کارخانه مدرن فعالیت خود را در بخش نساجی و پوشاک آماده انجام می‌دهد. آن‌ها در زمینی به مساحت ۱۲۰ هزار متر مربع در منطقه صنعتی اسکی شهیر به همراه کارخانه نساجی و پیراهن خانگی سارار که در زمینی به مساحت ۱۸۰ هزار متر مربع در بزرگراه اسکی شهیر-کوتاهیا تأسیس شده است، انجام می‌شود. علاوه بر این، بخش تولید پوشاک آماده زنانه سارار واقع در بومونتی، استانبول است.

برند های معروف لباس در ترکیه

۳. کیگیلی «Kiğılı»

Kiğılı یک برند پوشاک مردانه است که مورد علاقه مردان مدرن، منطقی و موفق در ترکیه است.

آنها همچنان با نگاه نوآورانه خود که سال‌ها پابرجا بوده است در میان حرفه‌ای‌های این صنعت همیشه درخشان بوده‌اند؛ و با ارائه مجموعه‌هایی در سطح جهانی، همچنان یک برند فوق‌العاده لباس  هستند. کیگیلی با نوآوری‌هایی که در بخش مد به ارمغان می‌آورد، نقش پیشگامی را ایفا می‌کند. علاوه بر این، آن‌ها مد را با در نظر گرفتن سبک خود و علاقه مردان، ارائه می‌دهند.

این کمپانی دارای ۲۲۵ فروشگاه در ۶۷ استان ترکیه، ۱۰۱ نمایندگی فروش در ۲۱ کشور در سراسر جهان، تولید ۶.۵۰۰.۰۰۰ محصول در سال، ارسال ۱۵۰ هزار محصول در هفته،۵۰ هزار مترمربع متراژ وسعت فروشگاه و ۲۵۰۰ کارمند است.

برند های معروف لباس در ترکیه

۴. واکو «Vakko»

داستان با شن شاپکا «Şen Şapka» (کلاه‌های شاد) شروع می‌شود، یک مغازه کوچک کلاه زنانه که توسط ویتالی هاکو «Vitali Hakko» راه‌اندازی شد و در ادامه به ۸۷ سال موفقیت از سال ۱۹۳۴ منجر شد. در سال ۱۹۳۸، شن شاپکا به Vakko تغییر نام داد و اولین کارگاه رنگرزی ابریشم ترکیه را در کورتولوش راه‌اندازی کرد. استانبول، جایی که پایه‌های تخصص بی‌نظیر Vakko در آن گذاشته شده است. هم‌اکنون واکو محصولات زیادی از جمله انواع کیف و کفش زنانه و مردانه، لباس‌های مجلسی زنانه، لباس عروس، عطر، کمربند، کراوات و دیگر محصولات را تولید می‌کند.

برند های معروف لباس در ترکیه

۵. رامسی «RAMSEY»

رمزی یا رامسی که نه تنها برای مردان ترک بلکه برای جغرافیای وسیع از روسیه و جمهوری‌های ترک تا شمال آفریقا و بالکان به مرکز جذابیت تبدیل شده است، در ۲۶ کشور با ۱۵۵ نقطه فروش فعالیت می‌کند.

برند های معروف لباس در ترکیه

۶. یاریگیچی «Yargıcı»

این برند به سرعت در بین مشتریان زن محبوب شد و در سال ۲۰۰۱، YARGICI شروع به تمرکز صرفاً بر روی لباس زنانه کرد. در همان سال لوازم آرایشی نیز به مجموعه محصولات اضافه شد. این خط محصولات «Waterworks» نام داشت و شامل محصولاتی بود که در آن زمان در ترکیه یافت نمی‌شد. این یکی از اولین گام‌هایی بود که YARGICI برای تبدیل شدن به یک برند سبک زندگی برداشت.

۷. چاکرا «Chakra»

چاکرا در سال ۲۰۰۵ به عنوان نام تجاری Kocaer Textile، عضو گروه Kocaer، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های صنعتی دنیزلی، ترکیه ایجاد شد. این شرکت با محصولات متنوع و باکیفیت خود، به یک برند محبوب و مورد علاقه تبدیل شده است.

۸. ایپک یول و ماچکا «İpekyol& Machka»

این برندها در ترکیه نسبتاً گران‌قیمت است و فقط لباس‌های زنانه تولید می‌کند. این شرکت در سال ۲۰۰۴ توسط گروه Ayaydın-Miroglio تأسیس شد. این گروه برند پوشاک لوکس ترکیه را خریداری کرد که قبلاً اولین برچسب طراح را دارد. ماچکا یکی از برندهای بین‌المللی و محلی امروزی است که طرح‌های باکیفیت و با مهارتی بی‌نظیر را ارائه می‌دهد.

Machka - الرابیة - Avenues

• آموزش نرم افزارهای طراحی پارچه— کلیک کنید

۹. کیپ «KİP»

برند لباس مردانه کلاسیک KİP در سال ۱۹۷۸ تأسیس شد و از آن زمان تاکنون این برند کیفیت و تنوع خود را افزایش داده است. علاوه بر ارزش بازار در حال رشد خود، شرکت برای رشد حتی بزرگ‌تر خود نیز برنامه‌ریزی می‌کند.

۱۰. ماوی «Mavi»

Mavi که در سال ۱۹۹۱ در استانبول تأسیس شد، امروزه به عنوان یک برند سبک زندگی جهانی بسیار موفق باریشه‌های قوی جین شناخته می‌شود. ماوی با حضور در ۳۳ کشور از جمله ترکیه، آمریکا، کانادا، آلمان، روسیه و استرالیا، محصولات خود را از طریق ۴۳۹ فروشگاه تک برند و ۴۵۰۰ نمایندگی، به فروش می‌رساند.

در ضمن باید توجه داشت که کیوانچ تاتلیتوگ بازیگر جذاب و با استعداد ترکیه از سال ۲۰۱۷ چهره تبلیغاتی این شرکت بوده است.

برند های معروف لباس در ترکیه

۱۱. مودو «MUDO»

خطوط مبتکر، رنگ‌های قاطع، توانایی همگام شدن با آخرین ترندها، همگی تعیین‌کننده اهمیت MUDO در دنیای مد ترکیه هستند. این شرکت علاوه بر تنوع گسترده در لباس، طرح‌های بسیار باکیفیت و صنایع‌دستی برای خانه‌ها و مبلمان ارائه می‌دهد. این شرکت در حال حاضر ۱۲۹ فروشگاه در ۲۹ شهر مختلف ترکیه دارد. علاوه بر این، آن‌ها همچنین دارای ۵ فروشگاه خارجی در قبرس شمالی، آذربایجان، ازبکستان و بلغارستان هستند.

۱۲. کالینز «Colins»

COLIN’S در بیش از ۶۰۰ فروشگاه خود در ۳۸ کشور جهان که هر روز چیزهای جدیدتر، مدرن‌تر، جالب‌تر و خاص‌تر وجود دارد، با سرعت جهان پیش می‌رود. علاوه بر این، روح این تغییر بزرگ را با مشتریان خود به اشتراک می‌گذارد.

۱۳. پنتی «Penti»

پنتی به دلیل ماجرای توسعه‌اش، داستانی غیرعادی دارد. داستان آن‌ها در سال ۱۹۵۰ به عنوان دو شرکت جداگانه آغاز شد که سپس تحت یک نام تجاری واحد، «Öğretmen Çorap» (جوراب معادل Çorap) در سال ۱۹۷۰ متحد شدند. این به دنبال راه‌اندازی کارخانه تولیدی آن‌ها در شهر بایرام‌پاشا، استانبول بود. در مورد مرحله نهایی فرآیند برندسازی پنتی، در سال ۱۹۸۴ زمانی که Öğretmen Çorap با Penti جایگزین شد، اتفاق افتاد.

۱۴. ال تی بی «LTB»

این شرکت یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌ها در ترکیه است و گزینه‌های متنوعی را در لباس ارائه می‌دهد. شلوار جین، ژاکت، تی‌شرت و بسیاری دیگر. علاوه بر این، LTB بیش از ربع قرن است که در ترکیه فعالیت می‌کند.

۱۵. کوتون «KOTON»

همان‌طور که گفتیم وقتی صحبت از بهترین مارک‌های لباس ترکیه به میان می‌آید، ایجاد لیستی به دلیل کیفیت و محبوبیت آن‌ها دشوار است؛ Koton نخستین فروشگاه خود را در سال ۱۹۸۸ در استانبول افتتاح کرد و  سپس بعد از توسعه این شرکت اولین شعبه فروشگاه خود در خارج از ترکیه را در کشور رومانی افتتاح کرد و پس از آن تعداد فروشگاه‌های خود را در این کشور به ۱۶ افزایش داد. اولین فروشگاه‌های Koton در فرانسه (پاریس)، کرواسی، مراکش و آلمان (هامبورگ) نیز افتتاح شد. بازیگر مشهور فخریه اوجن «Fahriye Evcen» در سال ۲۰۱۶ چهره تبلیغاتی این برند بود. لازم به ذکر است که کوتون یکی از پرطرفدارترین برندهای ترک در ایران نیز است.

برند های معروف لباس در ترکیه

  

۱۶. د فاکتو «DeFacto»

این شرکت سفر خود را در سال ۲۰۰۵ آغاز کرد به این امید که در کنار مردم باشد و بتواند در هر موقعیتی زندگی آن‌ها را لمس کند. شعار این شرکت همگام شدن با ترندها و سبک‌های جدید است؛ و با بیش از ۱۴ هزار کارمند، آن‌ها به مشتریان خود یک مفهوم از مد را ارائه می‌دهند که در آن همه احساس راحتی، خوب و پذیرفته شدن کنند.

۱۷. ال سی وایکیکی «LC Waikiki»

این برند معروف ترکیه در حال حاضر ۴۷ شعبه در جهان دارد و برندی رو به رشد در بخش نساجی جهان است. تأسیس این شرکت به سال ۱۹۸۸ برمی‌گردد و هم‌اکنون بیش از ۵۰ هزار کارمند در سراسر جهان دارد؛ و یک شعار LC WAIKIKI وجود دارد که «همه سزاوار لباس پوشیدن هستند.»

 در این مطلب سعی کردیم شما را با برندهای معروف لباس در ترکیه آشنا کنیم، در ایران نیز برندهای جذاب و معروفی در صنعت پوشاک وجود دارد اما می توان گفت این صنعت هرچند در ایران در حال توسعه است اما هنوز با ترکیه فاصله دارد چراکه برندسازی در ایران به صورت حرفه ای صورت نمی پذیرد سایت فرادرس تمامی اصول و فن‌های برندسازی را به صورت آنلاین برای شما فراهم کرده است بنابراین از این آموزش این موضوع مهم غافل نشوید.

• آموزش اصول و فن های برندسازی— کلیک کنید

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید