ناخن فرورفته هنگامی رخ می‌دهد که کناره ناخن به درون پوست فرو می‌رود.

توصیه‌هایی برای جلوگیری از ناخن فرورفته

به گزارش سلام نو به نقل از همشهری آنلاین، ناخن فرورفته در پوست انگشت پا یکی از شایع‌ترین علل درد پا است.

گرچه ناخن فرورفته معمولا فقط یک عارضه آزارنده است، اما می‌تواند در افرادی که مبتلا به دیابت یا مشکلات گردش خون هستند، به یک مشکل وخیم بدل شود.

ناخن فرورفته هنگامی رخ می‌دهد که کناره ناخن به درون پوست فرو می‌رود. این عارضه به درد، تحریک، تورم و قرمزی می‌انجامد. انگشت شست پا بیش از سایر انگشتان ممکن است دچار این عارضه شود، اما سایر انگشتان پا هم از آن در امان نیستند. 

این مشکل معمولا به این علت رخ می‌دهد که ناخن‌ها به درستی کوتاه و گرفته نشده‌اند. کفش‌های بسیار تنگ هم ممکن است در ایجاد این عارضه نقش داشته باشند. برخی از افراد هم گرایشی وراثتی به دچار شدن به این مشکل دارند.

آسانترین راه برای جلوگیری از ناخن فرورفته این است که ناخن پایتان را در خط مستقیم کوتاه کنید و گوشه‌های آن را گرد نکنید (یعنی کاری که با ناخن‌های انگشتان دست انجام می‌دهید در ناخن انگشتان پا انجام ندهید). از ناخن‌گیر مخصوص ناخن‌های پا استفاده کنید (که بزرگتر و پهن‌تر از ناخن‌گیر ناخن‌های دست است) یا اگر از قیچی برای گرفتن ناخن‌های پا استفاده می‌کنید، این کار را با چند حرکت کوتاه انجام دهید.

کفش‌هایی را بپوشید که فضای کافی برای انگشتان پا در محل پنجه کفش داشته باشند و جوراب‌های بپوشید که اجازه حرکت آزادانه انگشتان پا را بدهند. 

همچنین به طور مرتب زیر ناخن‌های پا را تمیز کنید.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید