گویا زور دوستان سازمان برنامه به ما مناطق محروم می رسد و اگر حریتی داشتند باید جلوی افزایش اعتبارات نهادهای ویژه را می گرفتند.

انتقاد شدید از کاهش بودجه سیستان و بلوچستان: زور دوستان سازمان برنامه به ما مناطق محروم می‌رسد

به گزارش سلام نو، عصر ایران نوشت: معین الدین سعیدی گفت : زور سازمان برنامه و بودجه به مناطق محروم می رسد ... کودکان تشنه سیستان و بلوچستان در پل صراط یقه آقایان را می گیرند

نماینده چابهار در مجلس از حذف و کاهش بودجه های مربوط به استان سیستان و بلوچستان به شدت انتقاد کرد.

معین الدین سعیدی نماینده مردم چابهار (جنوب استان سیستان و بلوچستان) در مجلس در گفت وگو با عصر ایران با انتقاد از بودجه مناطق محروم در لایحه بودجه ۱۴۰۱ گفت: برخی مسئولان از جمله رئیس سازمان برنامه ‌بودجه شعار بودجه انقباضی و ریاضت اقتصادی داشتند که اتفاقا این ریاضت را فقط شامل پروژه های عمرانی در مناطق محروم کرده اند.

سعیدی بیان کرد: گویا زور دوستان سازمان برنامه به ما مناطق محروم می رسد و اگر حریتی داشتند باید جلوی افزایش اعتبارات نهادهای ویژه را می گرفتند.

این نماینده مجلس گفت: معتقدم باید بیشترین افزایش اعتبارات در حوزه بودجه مناطق محروم باشد که افزایش اعتباری اتفاق نیفتاده است. امیدواریم در مجلس و با حمایت رئیس مجلس این بی مهری جبران شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: خیلی از ردیف ها در لایحه بودجه باید جابجا شوند و براساس اولویت و نیاز کشور اعتبارات توزیع شود.وی تاکید کرد: بحث توسعه سواحل مکران مد نظر مقام معظم رهبری است حتی در ردیف های سواحل مکران اولویت ها را در نظر نگرفتند به پس کرانه ها توجه کرده اند در حالیکه به کرانه که بیشترین نیاز را دارد و کمترین شاخص های توسعه انسانی را دارد توجهی نشده است و از مواهب بودجه حذف شده اند.

او گفت: نمی شود فقط در شعار حرف از ولایتمداری بزنیم اما در عمل روش خودمان را برویم.سعیدی ادامه داد: متاسفانه در برخی از حوزه ها شاهد حذف ردیف های بودیم که در سال گذشته وجود داشتند و این نگرانی را در مناطق محروم ایجاد می کند. در حوزه آب پایین دست سد زیردان و بحث لایروبی اسکله که جز ضروریات کار است متاسفانه ردیف بودجه ای حذف شده است.سعیدی گفت: کودکان تشنه سیستان و بلوچستان در پل صراط یقه آقای میرکاظمی و پورمحمدی را خواهند گرفت.

او همچنین گفت: یک سری نکات مثبت در لایحه بودجه از جمله افزایش حقوق پلکانی وجود دارد. حقوق های پایین شامل بیشترین افزایش شده اند و حقوق های بالا شامل کمترین افزایش شده اند که طبیعتا این رویکرد مناسبی است.وی افزود: در بحث پیش بینی قیمت نفت نیز رویکرد واقع گرایانه بوده است.این نماینده مجلس ادامه داد: همزمان، برخی نهادها که وجودشان ضروری است اما اولویت اول کشور نیستند مشمول افزایش اعتبارات شدند از جمله صداوسیما که مجموع افزایش اعتبار صداوسیما ۵۶درصد بوده است.

وی توضیح داد: هرچند دوستان صداوسیما می گویند بخشی عمده ای از این مربوط به درآمدهای اختصاصی ماست ولی در این شرایط شاید بهتر و عادلانه تر این بود به جای افزایش اعتبار صداوسیما و پیش بینی تخصیص اعتبار هزارمیلیارد تومانی برای مصلی تهران این اعتبار صرف ارتقا توسعه زیرساخت های انسانی در مناطق محروم مخصوصا در حوزه آب و سلامت می شد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید