متخصصان تاکید دارند از آنجا که شواهد اولیه حاکی از مقاومت سویه جدید نسبت به واکسن‌های موجود است، در مقابله با همه گیری به نقطه آغازین بازگشته ایم و مردم باید از دستورالعمل‌های بهداشتی به طور جدی تبعیت کنند.

۵ علامت مهم ابتلا به کرونای امیکرون اعلام شد

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، محققان می‌گویند سویه جدید ویروس کرونا علائم متفاوتی در بیماران ایجاد می‌کند.

هم اینک ظهور سویه جدید کووید ۱۹ موسوم به امیکرون به یکی از بزرگترین چالش‌های بهداشتی جهان تبدیل شده است. از نگرانی درباره ناتوانی واکسن‌های موجود در مقابله با این سویه تا تبعات اقتصادی این موضوع همگی باعث خستگی عمومی مردم پس از دو سال مقابله با یک همه گیری مرگبار شده است.

متخصصان تاکید دارند از آنجا که شواهد اولیه حاکی از مقاومت سویه جدید نسبت به واکسن‌های موجود است، در مقابله با همه گیری به نقطه آغازین بازگشته ایم و مردم باید از دستورالعمل‌های بهداشتی به طور جدی تبعیت کنند.

استفاده از ماسک، حفظ فاصله گذاری اجتماعی و شستن مرتب دست‌ها از اصلی‌ترین شیوه نامه‌های بهداشتی محسوب می‌شود. همچنین برای قطع زنجیره بیماری، شناسایی افراد مبتلا و قرنطینه آن‌ها ضروری است. مرکز سرویس سلامت همگانی بریتانیا تاکید دارد افرادی که سه علامت رایج تب بالا، سرفه مداوم، و از دست دادن حس بویایی و چشایی را دارند باید در اسرع وقت تست کرونا بدهند.

با این حال، در کنار علائمی که پیشتر برای ابتلا به کووید ۱۹ مطرح می‌شود، به تازگی دانشمندان کشف کردند که سویه امیکرون باعث بروز علائم منحصر به فرد دیگری در افراد شده است. این علائم شامل موارد ذیل می‌شود:
۱- خارش گلو
۲- سرفه خشک
۳- خستگی شدید
۴- درد عضلانی ملایم
۵- تعریق شبانه

دکتر آنجلیک کوتز، یکی از مدیران مرکز پزشکی آفریقای جنوبی که برای نخستین بار سویه جدید را کشف کرد، در این رابطه می‌گوید: من در مطب خود شاهد مراجعه افراد بیماری بودم که علائم متفاوتی نسبت به سویه دلتا داشتند. علائم آن‌ها بیشتر شبیه به یک عفونت ویروسی طبیعی بود، اما آزمایش‌های تکمیلی از ابتلای آن‌ها به سویه جهش یافته جدید کرونا حکایت داشت.

برخلاف سویه‌های پیشین کووید ۱۹ که باعث از بین رفتن حس بویایی و چشایی در بیماران می‌شود، امیکرون باعث این علائم نمی‌شود. در عوض، بسیاری از این بیماران از تعریق شبانه رنج می‌برند. مقامات انگلیسی می‌گویند در صورتی که این سویه مهار نشود می‌تواند روزانه ۲۰۰ هزار نفر را در این کشور مبتلا کند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید