رئیسی ارتباط کشورهای شرق اروپا با ایران را تاریخی و مهم برشمرد و گفت: اگر کشورهای شرق اروپا مستقل عمل کنند به لحاظ سیاسی و اقتصادی منفعت خواهند برد.

 استانداردهای دوگانه غرب به اعتماد مردم آسیب می‌زند

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام رئیسی با اشاره به نگاه دوگانه غرب در برخورد با مسائل، گفت: استانداردهای دو گانه غرب به اعتماد مردم آسیب می‌زند.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی روز پنج‌شنبه در دیدار «پیتر سیارتو» وزیر امور خارجه و تجارت مجارستان ضمن اشاره به توسعه همکاری‌های اقتصادی دو کشور، گفت: ایران و مجارستان ظرفیت‌های فراوانی برای توسعه مناسبات و افزایش مبادلات اقتصادی دارند.

رئیس جمهور با تأکید بر تشکیل کمیسیون مشترک بین دو کشور در جهت توسعه تعاملات اقتصادی و سیاسی، ادامه داد: مناسبات و ارتباطات بین دو کشور ایران و مجارستان قابل قبول نیست و می‌توان با همکاری‌های دو جانبه سطح روابط را به نقطه قابل قبولی برسانیم.

رئیسی ارتباط کشورهای شرق اروپا با ایران را تاریخی و مهم برشمرد و اظهار داشت: اگر کشورهای شرق اروپا مستقل عمل کنند به لحاظ سیاسی و اقتصادی منفعت خواهند برد.

رئیس جمهور در مورد مهاجرت افغانستانی‌ها به کشورهای اروپا گفت: قریب به ۴ میلیون مهاجر افغانستانی در ایران هستند و از آن‌ها پذیرایی می‌شود. کشورهای غربی وعده‌های زیادی برای کمک به مهاجران افغانستانی دادند، اما هیچ کمکی به آن‌ها نکردند.

رئیس جمهور کمک به مهاجران افغانستانی توسط ایران را یک وظیفه انسانی و اسلامی دانست و در این باره، افزود: مهاجران افغان چه بخواهند در ایران بمانند یا بخواهند از ایران عبور کنند را حمایت می‌کنیم.

رئیس دولت سیزدهم گفت: ثمره دو دهه حضور ناتو و آمریکا در افغانستان قتل، جنایت، خونریزی و درماندگی مردم افغانستان است. بیش از ۳۰ هزار کودک افغانستانی در نتیجه حضور آمریکایی‌ها در افغانستان معلول شده‌اند.

رئیس جمهور بر اداره افغانستان توسط مردم این کشور تأکید کرد و خاطر نشان کرد: افغانستان باید توسط یک دولت مستقل اداره شود.

رئیسی همکاری بین دو کشور ایران و مجارستان در زمینه تروریسم، مواد مخدر و جرایم سازمان یافته را برای امنیت منطقه و جهان تأثیرگذار دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران در عمل با تروریسم مبارزه می‌کند، اما برخی فقط اسماً با تروریسم مبارزه می‌کنند.

رئیس جمهور با اشاره به نگاه دو گانه غرب در برخورد با مسائل، گفت: استانداردهای دو گانه غرب به اعتماد مردم آسیب می‌زنند و امیدواریم در آستانه میلاد حضرت مسیح (ع) برخی کشورهای غربی فقط ادعای مسیحیت نکنند، بلکه به آموزه‌های مسیحی عمل کنند.

«پیتر سیارتو» وزیر امور خارجه و تجارت مجارستان در این دیدار گفت: بر این باوریم که غرب و ناتو در مسأله افغانستان منافقانه عمل کرد و اکنون ما نگران سیل عظیم مهاجران افغانستانی هستیم.

وزیر خارجه و تجارت مجارستان با اشاره به دیدار خود با وزیر امور خارجه کشورمان، گفت: با تفاهم‌نامه بین ایران و مجارستان، واکسن‌های تولید دو کشور پذیرفته می‌شود و از فردا مجارستانی‌ها و ایرانی‌ها می‌توانند پس از واکسیناسیون داخلی به کشورهای یکدیگر سفر کنند.

وزیر امور خارجه و تجارت مجارستان با ابراز خرسندی از توجه دولت جمهوری اسلامی ایران به روابط تجاری و اقتصادی، گفت: برای ارتقاء سطح روابط بین تهران و بوداپست تلاش می‌کنیم.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید