ارتش یمن از سرنگونی یک پهپاد جاسوسی آمریکایی حین انجام عملیاتی خصمانه در حریم یمن از سوی نیروهای این کشور خبر داد.

سرنگونی یک پهپاد جاسوسی آمریکایی از سوی ارتش یمن

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن، صبح امروز از سرنگونی یک پهپاد جاسوسی آمریکایی در حریم یمن خبر داد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد: «پدافند هوایی ما -به لطف خداوند- توانست یک پهپاد جاسوسی ساخت آمریکا از نوع "اسکن ایگل" (Scan Eagle) را با یک سلاح مناسب ساقط کند».

یحیی سریع اضافه کرد که این پهپاد لحظاتی پیش در حال انجام عملیاتی خصمانه در آسمان «وادی عبیده» در استان مأرب بود که نیروهای یمنی آن را سرنگون کردند.

سریع در پایان تأکید کرد که نیروهای این کشور از هیچ تلاشی برای محافظت از حریم هوایی یمن دریغ نخواهند کرد.

ارتش یمن از ابتدای سال جاری میلادی تا امروز از سرنگونی بیش از ده پهپاد متعلق به نیروهای هوایی عربستان سعودی خبر داده است.

از طرفی دیگر، این اعلام در حالی صورت می‌گیرد که صنعاء دیشب از حمله موشکی گسترده به آشیانه جنگنده‌های سعودی و چند موضع حیاتی دیگر در جنوب غرب عربستان خبر داد.

یحیی سریع دیشب اعلام کرد که یگان موشکی این کشور توانسته با پنج موشک بالستیک آشیانه جنگنده‌های سعودی در پایگاه هوایی ملک خالد را در هم بکوبد.

لحظاتی پس از این اعلام، ائتلاف سعودی حمله به جنوب عربستان را تأیید کرد؛ اما مدعی شد که اماکن غیرنظامی هدف حمله قرار گرفته‌اند.

ارتش یمن همواره تأکید کرده است که تا زمان تداوم تجاوزها و محاصره این کشور، به حملات خود علیه مواضع نظامی عربستان سعودی ادامه خواهد داد.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید