۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴
کد خبر: 55317176

یکی از شکایت های رایج مشتریان درباره هود صدای آن است، اکثر افراد در زمان خرید هود، این موضوع را نادیده می گیرند، صدای بلند هود می تواند بسیار آزاردهنده باشد.

کدام مدل هود خوبه؟

پخت غذا در آشپزخانه باعث ایجاد گرما، دود و رطوبت می شود و می تواند دیوار و و کابینت ها را نیز کثیف کند. با نصب کردن یک هود خوب می توانید از بروز این مشکلات جلوگیری کنید.

برای انتخاب و خرید یک هود خوب باید معیارهایی را در نظر بگیرید:

  • فیلتر هوا
  • توانایی هود
  • ابعاد مناسب
  • امکانات بیشتر

موارد فوق جزو معیارهایی هستند که بسیاری از مشتریان با آنها آشنا نیستند.

در این مقاله سعی داریم مهم ترین این معیارها را بررسی کرده و شما را در خرید هود آشپزخانه راهنمایی کنیم.

در ابتدا  انواع هود آشپزخانه را معرفی می کنیم. به طور کلی انواع هود آشپزخانه را می توانیم به چهار دسته کلی زیرتقسیم کنیم:

   ۱.زیر کابینتی

   ۲.شومینه ای

   ۳.مخفی

   ۴.جزیره ای

هود زیرکابینتی دارای قیمت مناسبی است اما قدرت مکش پایین تر و صدای بیشتری نیز دارند.

هود زیرکاینتی

هود شومینه ای همه مزایای هود زیرکابینتی را دارد و در مقایسه با این مدل هود قدرت مکش بیشتر ، صدای کمتر و ظاهر زیباتری دارند.، به همین دلیل هود شومینه ای یکی از پرفروش ترین مدل ها در بازار است.

اگر به دکوراسیون و ظاهر آشپزخانه خود اهمیت زیادی می دهید، پیشنهاد می کنیم مدل های هود توکار را بررسی کنید، البته به این مورد نیز دقت کنید که قدرت مکش هود مخفی با هود شومینه ای تفاوت زیادی ندارد ولی ظاهر شیک و امروزی آن ها می تواند آشپزخانه شما را زیباتر کند. هود آشپزخانه ایلیا استیل جزو مدل های زیبای هود است.

اگر اجاق گاز را در مرکز آشپزخانه قرار داده اید و یا کمتر آشپزی می کنید پیشنهاد می کنیم به سراغ مدل های هود جزیره ای بروید.

فیلتر هوا در هود

همه مدل های هود دارای فیلتر می باشند و به وسیله این وسیله مقدار زیادی ذرات چربی به وجود آمده هنگام  پخت و پز جذب می شود.

فیلتر مشبک آلومینیومی، معمول ترین نو فیلتری است که در هود آشپزخانه استفاده می شود. فیلترهای آلومینیومی را می شود به راحتی با مایع شوینده شست، علاوه بر شستشوی دستی این فیلترها را می توانید با ماشین ظرفشویی نیز بشویید.

فیلتر هود

فیلترهای مورد استفاده در مدل های هود قدیمی زیرکابینتی، جنس پشم شیشه داشتند. این مدل فیلتر قابل شستشو نمی باشد و هر چند وقت یکبار باید آن را عوض کنید.

اگر آشپزخانه شما دودکش ندارد، بهترین راه استفاده از فیلترهای زغالی است. این نوع از فیلترها گرد و غبار و چربی محیط جذب کرده و پس از تصفیه مجددا هوا را به داخل آشپزخانه بر میگرداند، البته توانایی جذب دی اکسید کربن هوا را ندارند.

قدرت هود

یکی از مهم ترین معیارها برای خرید هود آشپزخانه، توانایی هود برای میزان هوایی است که هر دقیقه خارج می کند.

این مقدار به صورت فوت در دقیقه و به صورت فوت مکعب در دقیقه اندازه گیری شده است. هر چه عدد بیان شده بالاتر باشد ، به معنی این است که هود توان بیشتری دارد.

هودهایی که در رنج بالا قرار دارند، در یک یک دقیقه، توانایی خارج کردن هوای بیشتری را دارند.

معمولا برای آشپزخانه های بزرگ که از اجاق گاز ۵ شعله استفاده می کنند، مقدار توان هود، باید حداقل ۶۰۰ مترمکعب در ساعت باشد. البته این موضوع را فراموش نکنید که نصب درست هود باعث می شود میزان مکش هود نیز در بهترین حالت خود باشد.

با خرید هود آشپزخانه میلان یک هود با کیفیت و قدرت خوب خواهید داشت.

هود میلان

میزان صدای هود

یکی از شکایت های رایج مشتریان درباره هود صدای آن است، اکثر افراد در زمان خرید هود، این موضوع را نادیده می گیرند، صدای بلند هود می تواند بسیار آزاردهنده باشد.

صدای زیاد هود می تواند تبدیل به معضل بزرگی شود و روشن کردن هود درآشپزخانه، غیرقابل تحمل شود.

در زمان روشن کردن هود با دور اول و دوم میزان صدای آن را می توانید متوجه شوید. در دور سوم و بالاتر از آن تنظیمات هود دارای مکش بالایی است و صدای بیشتری تولید می کند، به همین دلیل نباید صدای هود را در این دور معیار سنجش کم صدا بودن هود قرار داد.

صدای هود با توجه به قدرت مکش و نوع پروانه مورد استفاده در موتور هود از ۴۰ تا ۶۰ دسی بل متفاوت است. به طور کلی می توانیم این را بیان کنیم که هیچ هود بی صدایی در بازار وجود ندارد، البته با تحقیق و بررسی مدل های می توانید هودی را پیدا کنید که صدای کمتری تولید می کند.

اندازه استاندارد هود

ابعاد هود باید با اجاق گاز و متراژ آشپزخانه شما تناسب داشته باشد. قبل از اقدام برای خرید هود آشپزخانه، به اندازه اجاق گاز و فضای خالی کابینت که برای هود درنظر گرفته شده است، توجه کنید.

هماهنگی با دکوراسیون آشپزخانه

یکی دیگر از جنبه های مهم هود، زیبایی آن در دکوراسیون آشپزخانه است، این موضوع برای بسیاری از خانواده ها  اهمیت زیادی دارد. هود آشپزخانه در طرح ها و رنگ های متفاوتی تولید شده است که می توانیم برحسب رنگ، سبک و نوع آن، رنگ و طرح هود را مشخص نماییم.

هماهنگی هود با دکوراسیون

امکانات پیشرفته هود

برخی از مدل های هود موجود در بازار به سنسور هوشمند مجهز می باشند. داشتن این ویژگی، این امکان را فراهم می کند که در صورت به وجود آمدن دود و حرارت در آشپزخانه، هود به طور خودکار روشن شود و مکش را انجام دهد.

ریموت کنترل یکی دیگر از امکاناتی است که در اکثر هودهای تولید شده در بازار وجود دارد، با استفاده از ریموت شما می توانید از هر قسمت آشپزخانه، هود را روشن کنید، دور موتور آن را کم یا زیاد نمایید و لامپ آن را روشن یا خاموش کنید.

قیمت هود

آخرین معیاری که قصد داریم به آن اشاره کنیم، قیمت هود است. اگر تمایل دارید هود با قیمت مناسب تهیه کنید بهتر است بدانید قیمت هود بیمکث ، قیمت هود اخوان ، لتو، استیل البرز و سایر شرکت ها به همراه با گارانتی اصلی شرکت ارائه می شود.

قیمت هود آشپزخانه رهام نیز یکی از بهترین قیمت های هود در بازار ایران است.

این شرکت انواع محصولات آشپزخانه را با بالاترین کیفیت ارائه می کند.

به عنوان توضیحات آخر به شما پیشنهاد می کنیم به این موضوع فکر کنید که آیا لازم است که به طور مداوم از هود آشپزخانه خود استفاده کنید؟

در آشپزخانه های مختلف مدل های هودی که تا کنون دیده اید کدام هود توانسته است همه دود و بویی که در زمان آشپزی پخش میشود را به طور کامل جذب کند؟

پاسخ سوالات بالا این است که هیچ کدام از هودهایی که تا کنون تولید شده اند به طور دائمی روشن نیستند و حتی پرقدرت ترین هود نیز قادر به مکش همه دودها در آشپزخانه نیست.

در اصل باید این موضوع را در نظر بگیرید که هود برای خیلی از خانه ها به عنوان جنبه تزئینی در نظر گرفته می شود و کاربرد خیلی زیادی ندارد. اگر در آشپزخانه یک پنجره کوچک باز باشد خیلی بهتر از هودمی تواند مکش را انجام دهد.

 در این مقاله به این سوال پاسخ دادیم که چه مدل هودی بهتر است؟

توضیح دادیم که امکان خریداری هود کاملا بی صدا وجود ندارد، تفاوتی ندارد از کدام برند محصول مورد نظر خود را خریداری می کنید یا این هود تولید کدام کشور است؛ اما این موضوع را خوب است در نظر داشته باشید که در بین برندهای مختلف هود، صداهای متفاوتی نیز دارند.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید