مرگ ۸۹ نفر در سودان جنوبی به علت یک بیماری ناشناخته، سازمان جهانی بهداشت را بر آن داشت تا یک تیم متخصص پزشکی به این کشور اعزام کند.

شیوع بیماری ناشناخته در سودان جنوبی جان ۸۹ نفر را گرفت

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از "دیلی میل" نوشت: شیلا بایا سخنگوی سازمان جهانی بهداشت، روز چهارشنبه گفت که این بیماری باعث مرگ حداقل ۸۹ نفر در ایالت جونگلی سودان جنوبی شده است.  

وی افزود: ما تصمیم گرفتیم برای انجام ارزیابی یک تیم واکنش سریع به سودان جنوبی اعزام کنیم. آنها از افراد بیمار نمونه جمع آوری خواهند کرد. آمار اولیه حاکی از مرگ ۸۹ نفر به دلیل این بیماری است.  

سخنگوی سازمان جهانی بهداشت تصریح کرد که به دلیل آب و هوای بد و سیل اخیر در منطقه فنگک به عنوان مرکز شیوع بیماری ناشناخته جدید، تلاش‌های تیم متخصص اعزامی این سازمان با مشکل مواجه شده است.  

یک مقام بهداشتی محلی سودان جنوبی گفت که نمونه‌های اولیه جمع‌آوری‌شده از بیماران در منطقه، بیماری وبا که اغلب با وقوع سیل شیوع پیدا می‌کند را نشان نمی‌دهند.  

به گزارش ایرنا، علاوه بر خطر قحطی و گرسنگی در سودان جنوبی که بر زندگی بیش از ۶۰ درصد جمعیت این کشور تاثیر گذاشته، سیل نیز ۸۵۰ هزار نفر را در معرض خطر آوارگی قرار داده است.  

به دنبال بارش‌های شدید در سودان جنوبی، تقریبا ۷۰ درصد از این کشور تحت تاثیر پیامدهای ناشی از سیل قرار گرفته‌اند.  

پزشکان بدون مرز که در سودان جنوبی فعالیت می‌کنند، اعلام کرده‌اند که سیل فشار بر مراکز سلامتی سودان جنوبی را افزایش داده است.  

سازمان ملل نیز سیل اخیر در سودان جنوبی را یکی از بدترین بلایای طبیعی در چند دهه اخیر توصیف کرده که بر زندگی بیش از ۷۸۰ هزار نفر تاثیر گذاشته است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید