رئیس شورای نجات استان الانبار عراق از فعالیت سازمان‌دهی شده داعش در چهار استان دیالی، صلاح‌الدین، نینوی و کرکوک، در آستانه عقب‌نشینی نهایی نیروهای رزمی آمریکا از عراق خبر داد.

 فعال شدن داعش در ۴ استان عراق

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، «حمید الهایس» رئیس شورای نجات استان الانبار عراق، امروز (چهارشنبه، ۱۵ دسامبر)، با تایید فعال شدن عملیات تروریستی عناصر سازمان جنایتکار داعش در دوره کنونی در چهار استان، گفت که این عملیات‌ها همزمان با عقب نشینی قریب الوقوع نیروهای رزمی آمریکا از عراق صورت می‌گیرد.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه»، تصریح کرد: «عناصر باندهای جنایتکار داعش همزمان با خروج قریب الوقوع نیروهای آمریکایی در استان‌های دیالی، صلاح الدین، نینوی و کرکوک به طور قابل توجهی فعال شده‌اند که نشان دهنده وجود اقداماتی برای تحریک این عناصر از سوی طرف‌هایی که برای همه شناخته شده هستند، است».

الهایس افزود: «همه استان‌هایی که شاهد عملیات تروریستی هستند، امن و باثبات بودند، اما سرعت این عملیات‌ها با نزدیک شدن به عقب‌نشینی نیروهای رزمی آمریکا در طرحی که برای همگان روشن شد، افزایش یافت . فعال کردن این گروه‌های تروریستی با برنامه‌های خارجی که به دنبال سوء‌استفاده از وضعیت امنیتی ناپایدار است، مرتبط است».

رئیس شورای نجات استان الانبار با اشاره به این‌که خروج نیروهای آمریکایی در پایان ماه جاری با افزایش عملیات تروریستی عناصر داعش همراه خواهد بود،  ادامه داد که استان‌های آزاد شده اجازه بازگشت گروه‌های تروریستی به مناطق خود را نمی‌دهند، زیرا ساکنان آن، طعم تراژدی‌های آوارگی، کشتار و ویرانی را چشیده‌اند. 

شماری از استان‌های عراقی اخیرا شاهد تشدید و افزایش حملات تروریستی همزمان با اعلام عقب‌نشینی نیروهای رزمی آمریکا تا پایان سال جاری میلادی است.

انتهای پیام/م
 

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید