تعدادی از کشورهای اروپایی واکسیناسیون کودکان زیر ۱۲ سال را علیه کروناویروس آغاز کردند.

آغاز تزریق واکسن کرونا به کودکان زیر ۱۲ سال در چند کشور اروپایی

کرونا یک بیماری واگیردار است که در تمام جهان همه گیر شده است. کرونا حدود سه سال است که در جهان وجود دارد. کرونا بیماری خطرناکی است. کرونا جان بسیاری از افراد را گرفته است.

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، یونان و تعدادی دیگر از کشورهای عضو اتحادیه اروپا امروز (چهارشنبه) واکسیناسیون کودکان پنج تا ۱۱ ساله را در برابر کووید-۱۹ آغاز کردند زیرا دولت ها برای آغاز تعطیلات کریسمس و گسترش سویه اُمیکرون آماده می شوند.

ایتالیا، اسپانیا و مجارستان نیز از جمله کشورهایی هستند که برنامه واکسیناسیون برای کودکان را گسترش داده اند زیرا مقامات این کشورها به طور رسمی از تایید تنظیم کنندگان مقررات دارویی اتحادیه اروپا مبنی بر تزریق دُز کمتری از واکسن فایزر به کودکان حمایت کردند.

یکی از بیمارستان‌های کودکان در آتن ساعاتی پس از آنکه بالاترین آمار روزانه فوتی های کرونا در یونان با ۱۳۰ مورد اعلام شد، اولین تزریق دُز واکسن به کودکان را انجام داد.

بیش از ۳۰ هزار نوبت واکسیناسیون برای افراد زیر ۱۲ سال توسط والدین یونانی ثبت شده است.

روند افزایشی موارد ابتلا به کروناویروس در سراسر اروپا اوایل ماه دسامبر اندکی کاهش یافت اما در حال حاضر بروز سویه اُمیکرون نگران کننده شده، اگرچه محققان مطمئن نیستند که این سویه چقدر خطرناک است.

به گزارش ایسنا به نقل از مدیکال اکسپرس، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای اروپا روز سه‌شنبه اعلام کرد که انتظار می رود تا چند ماه آینده اُمیکرون به سویه غالب در اتحادیه اروپا تبدیل شود و به همین دلیل به دولت‌ها پیشنهاد می شود که محدودیت‌های مرتبط با سفر را در نظر بگیرند و روند واکسیناسیون را سرعت بخشند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید