طبق اعلام برنامه غذای سازمان ملل، تقریبا تمامی مردم افغانستان از دسترسی به غذای کافی محروم هستند و با فقر، قحطی و گرسنگی دست و پنجه نرم می‌کنند.

هشدار سازمان ملل نسبت به وخامت اوضاع در افغانستان

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، رویترز روز سه شنبه به نقل از برنامه غذای سازمان ملل هشدار داد که اقتصاد افغانستان در حال سقوط است که این وضعیت وخیم می تواند به فاجعه تبدیل شود.

سخنگوی برنامه جهانی غذا به خبرنگاران گفت که براساس بررسی‌های آنان تخمین زده می‌شود که ۹۸ درصد از افغان‌ها به غذای کافی دسترسی ندارند.

وی اظهار داشت که از هر ۱۰ خانواده، هفت خانواده به قرض گرفتن غذا متوسل می‌شوند که آنها را به عمق فقر سوق می‌دهد.

توقف ناگهانی کمک‌های خارجی پس از پیروزی طالبان در ماه آگوست، اقتصاد شکننده افغانستان را در آستانه فروپاشی قرار داده است و قیمت مواد غذایی، سوخت و سایر مواد اولیه به سرعت در حال افزایش است.

"تامسون فیری"، سخنگوی برنامه جهانی غذا در نشستی در ژنو  گفت: «بحران پیچیده اقتصادی، منازعه و خشکسالی باعث شده است که خانواده‌های معمولی اکنون به سختی بتوانند با آن کنار بیایند. ما نیاز به کارهای زیادی داریم تا از تبدیل شدن این بحران به یک فاجعه جلوگیری کنیم.»

برنامه غذای سازمان ملل متحد تاکنون کمک های غذایی برای ۱۵ میلیون افغان تامین کرده است از این میان تنها در ماه نوامبر برای ۷ میلیون نفر مواد غذایی فرستاده شده است. این سازمان سال آینده این کمک ها را برای ۲۳ میلیون در سراسر ولایت های افغانستان افزایش خواهد داد. 

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید