علی‌اف و پاشینیان تاکید کردند که تعهدات محوری در چارچوب بیانیه‌های سه‌جانبه ۹ نوامبر ۲۰۲۰ و ۱۱ ژانویه ۲۰۲۱ و توافق‌های صورت گرفته در سوچی در ۲۶ نوامبر ۲۰۲۱ اجرایی شود. 

علی‌اف و پاشینیان بر پایبندی به آتش‌بس در قره‌باغ تاکید کردند

به گزارش سلام نو، ایلنا به نقل از روسیا الیوم نوشت: «الهام علی‌اف» رئیس‌جمهوری آذربایجان و «نیکول پاشینیان»، نخست‌وزیر ارمنستان در دیدار سه‌جانبه در بروکسل با «چارلز میشل» رئیس شورای اروپا بر پایبندی خود به آتش‌بس در قره‌باغ تاکید کردند.

میشل شامگاه گذشته -‌سه‌شنبه- با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که علی‌اف و پاشینیان تاکید کردند که تعهدات محوری در چارچوب بیانیه‌های سه‌جانبه ۹ نوامبر ۲۰۲۰ و ۱۱ ژانویه ۲۰۲۱ و توافق‌های صورت گرفته در سوچی در ۲۶ نوامبر ۲۰۲۱ اجرایی شود. 

بر اساس این بیانیه، علی‌اف و پاشینیان همچنین تصمیم خود را برای آغاز احیای خطوط راه آهن با اقدامات کنترل مرزی و گمرکی اعلام کردند.

میشل نیز با بیان اینکه حل و فصل مسائل بشردوستانه از اهمیت حیاتی برخوردار است، خواستار حل همه این مسائل از جمله آزادی بازداشت‌شدگان و تعیین سرنوشت ناپدیدشدگان شد، به ویژه که تحقق این خواسته‌ها به ایجاد شرایط برای اعتمادسازی و پیشرفت در مسیر صلح و آشتی کمک می‌کند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید