تصور کنید هنگام خندیدن دندان‌هایی سفید و مرواریدی شکل داشته باشید و در مقابل دندان‌هایی را تصور کنید که به هنگام خندیدن موجب ناراحتی و خجالت شما شوند. کدام را ترجیح می‌دهید؟ البته که پاسخ مشخص است، اما برای داشتن دندان‌هایی سفید و به دور از بیماری و سیاهی باید چه کارهایی را انجام دهید؟ در این مقاله قصد داریم با شما روش‌های مراقبت از دهان و دندان را به اشتراک بگذاریم. با ما همراه باشید.

چگونه می‌توان از دهان و دندان به بهترین شکل مراقبت کرد؟

داشتن دندان‌هایی سالم از جمله مواردی است که جزو خواسته‌های فردی همه افراد است. داشتن دندان سالم علاوه بر اینکه به شما لبخندی زیبا را هدیه می‌کند می‌تواند در بالا بردن اعتماد به نفس شما در هنگام خندیدن تاثیر بسیار بالایی داشته باشد. تصور کنید هنگام خندیدن دندان‌هایی سفید و مرواریدی شکل داشته باشید و در مقابل دندان‌هایی را تصور کنید که به هنگام خندیدن موجب ناراحتی و خجالت شما شوند. کدام را ترجیح می‌دهید؟ البته که پاسخ مشخص است، اما برای داشتن دندان‌هایی سفید و به دور از بیماری و سیاهی باید چه کارهایی را انجام دهید؟ در این مقاله قصد داریم با شما روش‌های مراقبت از دهان و دندان را به اشتراک بگذاریم. با ما همراه باشید.

چگونه از دندان‌ها مراقبت کنیم؟                                                                   

۱. نخ دندان بکشید: کشیدن نخ دندان کاری است که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. نخ دندان کشیدن باعث می‌شود که پس مانده‌های غذا به طور کامل از لابه‌لای دندان‌ها تمیز شود. ته نشین شدن پلاک‌ها و رسوبات ناشی از غذا در لابه‌لای دندان‌ها نه تنها می‌توانند باعث ایجاد حفره درون دندان شوند بلکه می‌توانند منجر به بیماری‌های مربوط به لثه نیز شوند. این رسوبات اگر تمیز نشوند می‌توانند در دهان بوی نامطبوعی را ایجاد کنند.

۲. مصرف خوراکی‌های شیرین را به حداقل برسانید: شیرینی‌ها و مواد قندی از جمله موادی هستند که می‌توانند به سرعت باعث پوسیدگی و بیماری‌های مربوط به دندان شوند.

۳. از نوشیدن و خوردن مواد اسیدی بپرهیزید: منظور از مواد اسیدی یا همان قلیایی موادی است که مینای دندان را تضعیف می‌کنند. موادی همچون نوشابه، کوکی‌ها، آّبنبات، فست فوت‌ها و پرتغال از جمله موادی هستند که پس از استفاده شدن می‌توانند به دندان آسیب بزنند. پس بلافاصله پس از استفاده کردن از این مواد باید مسواک بزنید.

۴. در مصرف کاکائو و قهوه زیاده روی نکنید: افرادی که در خوردن نوشیدنی‌هایی که حاوی قهوه هستند زیاده روی می‌کنند به تدریج شاهد سیاه شدن یا قهوه‌ای شدن رنگ دندان‌هایشان می‌شوند. بنابراین پس از نوشیدن قهوه حتما باید نسبت به تمیز کردن دندان‌ها اقدام کنید.

شیوه صحیح مسواک زدن چگونه است؟

طبق آخرین مطالعاتی که بر روی بهداشت دهان و دندان انجام شده است برای داشتن دندان‌هایی سالم باید حداقل در روز دو مرتبه و به مدت ۲ دقیقه مسواک زد. باید در هنگام مسواک زدن از خمیر دندان‌هایی استفاده کنید که خاصیت از بین بردن پلاک‌ها را داشته باشند و در عین حال از پوسیدگی دندان‌ها جلوگیری کنند. برای مسواک زدن ابتدا باید:

· از یک مسواک نرم و مناسب با سایز دهان و دندان‌تان استفاده کنید. مسواک نرم مانع از آسیب رسیدن به مینا دندان می‌شوند.

· برای مسواک زدن باید دقت کنید که زاویه مسواک باید در حدود ۴۵ درجه در برابر دندان به روی خط لثه قرار داده شود.

· مسواک را باید در طی حرکات عمودی، افقی و دایره وار بر روی دندان بکشید تا تمامی جرم‌ها از روی دندان‌ها تمیز شوند.

· علاوه بر دندان باید زبان را نیز از مواد شیرین و خوراکی که مصرف شده‌اند پاکسازی کنید.

· سعی کنید پس از مسواک زدن غذا نخورید.

· عوض کردن مسواک هر ۳ ماه یکبار الزامی است تا از بیماری‌های مربوط به دهان و دندان جلوگیری شود.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید