منابع خبری سوری از حمله موشکی ارتش ترکیه و گروه‌های وابسته به آنکارا به نیروگاه برق «تل تمر» در حومه شهر «الحسکه» در شمال سوریه خبر دادند.

نیروگاه برق الحسکه در سوریه هدف حمله موشکی ترکیه قرار گرفت

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نوشت: امروز (سه شنبه) اعلام کرد که نیروگاه برق تل تمر در حومه شمال غربی الحسکه به علت خسارات وارده به خط تغذیه آن در نتیجه حمله موشکی نیروهای اشغالگر ترکیه و گروه های مزدور وابسته به آن، از کار افتاده است.

«انور عکله» مدیر شرکت برق الحسکه به «سانا» گفت که این حمله منجر به آسیب دیدن خط فشار قوی ۶۶ کیلو وات تامین و تغذیه برق روستاهای «ام کیف- تل جمعه» در شمال تل تمر شده است.

عکله با اشاره به اینکه این نیروگاه برق مناطق مسکونی و روستاهای حومه غربی الحسکه را تامین می کند، بیان کرد: گروه های تعمیر و نگهداری امروز وضعیت خط انتقال برق را که در خطوط تماس ارتش سوریه و مزدوران اشغالگر ترکیه قرار دارد، بررسی خواهند کرد.

در ششم ژانویه گذشته نیز این نیروگاه برق مورد هدف ارتش ترکیه و گروههای وابسته به آنکارا قرار گرفت که منجر به خروج آن از مدار تولید شد.

سانا پیشتر خبر داده بود که نیروهای اشغالگر ترکیه خانه های شهروندان روستای «طویله» در غرب شهر تل تمر را به توپ بسته که موجب ورود آمدن خسارات به خانه ها و املاک مردم شد.

مقامات سوری حضور نیروهای ترکیه در سوریه را مصداق «اشغالگری» می‌دانند، لذا بارها خواستار خروج این نیروها از شمال کشورشان شده اند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید