آژانس فضایی اروپا به تازگی ویدئویی ۳۶۰ درجه از نظافت و جاروبرقی کشیدن ایستگاه فضایی بین المللی منتشر شده است.

ویدیو تماشایی و دیده نشده از جارو کشیدن ایستگاه فضایی به سبک فضانوردان

به گزارش سلام نو، باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از دیجیتال ترندز نوشت: زندگی در ایستگاه فضایی بین المللی فقط آزمایش‌های علمی و عکاسی از زمین نیست. وظایف خانه داری معمولی نیز باید انجام شود تا ایستگاه در حال چرخش بتواند به طور طبیعی به کار خودش ادامه دهد. یکی از این کارها جاروبرقی کشیدن و نظافت ایستگاه فضایی است. برای ساده و کارآمد کردن این کار تا حد امکان، ناسا یک جاروبرقی ساخته که به پشت فردی که وظیفه این کار را دارد، متصل می‌شود. این کار برعهده ماتیاس مورر، یکی از فضانوردان ایستگاه فضایی است.

نحوه جاروبرقی کشیدن در ایستگاه فضایی
به تازگی ویدئویی از جاروبرقی کشیدن ایستگاه فضایی منتشر شده است. این ویدئو یک ویدئوی ۳۶۰ درجه است و در آن مورر در حالی که در اطراف ماژول‌های کلمبوس اروپایی و ژاپنی کیبو شناور است، با کمک جاروبرقی که روی کمرش نصب شده،گرد و غبار را مکیده و ایستگاه را تمیز می‌کند. جاروبرقی کشیدن ممکن است کسل کننده باشد، اما مطمئناً این کار روشی سرگرم کننده به نظر می‌رسد.

آژانس فضایی اروپا (ESA) در توضیح این ویدئو می‌گوید: "حتی فضانوردان در مدار نیز نمی‌توانند از کارهای خانه فرار کنند. " این آژانس اشاره می‌کند که برخلاف زمین که جاذبه دارد، شرایط ریزگرانش به این معنی است که گرد و غبار در داخل ایستگاه فضایی ته نشین نمی‌شود، بنابراین فضانوردان به طور منظم جاروبرقی می‌کشند تا از ورود گرد و غبار شناور به داخل چشم و بینی خود جلوگیری کنند تا مشکلات آلرژیک برای آن‌ها پیش نیاید. همچنین حذف گرد و غبار برای جلوگیری از مسدود شدن دریچه‌ها و ماشین آلات داخل ایستگاه بسیار مهم است.

ماتیاس مورر

گفته می‌شود که ایستگاه فضایی به اندازه یک خانه پنج اتاق خوابه یا دو هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ است، بنابراین مطمئناً چیزهای زیادی برای تمیز کردن وجود دارد، زیرا تأسیسات در ۲۵۰ مایلی بالای زمین می‌چرخد.

مورر در ماه نوامبر به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسید و اولین باری بود که به فضا رفت. ماموریت او که "بوسه کیهانی" نام دارد، قرار است شش ماه به طول بینجامد و شامل کار روی طیف وسیعی از آزمایش‌های علمی و انجام منظم نظافت است. دیگر کارهای پیش پا افتاده در ایستگاه فضایی شامل شستن موها، خالی کردن توالت و جمع آوری زباله‌های انباشته شده است.

در ادامه ویدئوی جارو کردن ایستگاه فضایی را مشاهده می‌کنید:

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید