معلمان در این تجمعات، خواستار تصویب و اجرای لایحه رتبه بندی معلمان بر اساس اسناد بالادستی و اجرا و بهره‌مندی کامل و حقیقی از منافع واقعی آن شدند.

فیلم و عکس تجمع معلمان معترض در سراسر کشور / معلمان چه می‌خواهند؟

به گزارش خبرگزاری فارس، شماری از معلمان که خواهان اجرای لایحه رتبه‌بندی هستند و در استان‌های مختلف و در مقابل ادارات آموزش و پرورش تجمع و خواستار رسیدگی مسئولان به این موضوع شدند.

امروز شماری از معلمان استان های مختلف کشور در مقابل اداره کل آموزش و پرورش تجمع کرده و خواستار توجه مسئولان و پیگیری خواسته‌های خود از سوی مسئولان کشوری علی الخصوص وزیر آموزش و پروش شدند.

معلمان در این تجمعات، خواستار تصویب و اجرای لایحه رتبه بندی معلمان بر اساس اسناد بالادستی و اجرا و بهره‌مندی کامل و حقیقی از منافع واقعی آن شدند. بر اساس این لایحه، رتبه بندی معلمان در رتبه های مختلف تقسیم بندی شده و به ازای هر ارتقای رتبه که کسب می کنند، به حقوق، مزایا و فوق العاده های مستمر آنها مبالغی افزوده می شود.

فیلم و عکس | تجمع معلمان معترض در سراسر کشور | آمار معترضان به تفکیک شهرها | معلمان چه می‌خواهند؟

چهارمحال و بختیاری

امروز حدود ۱۵۰ نفر از معلمان شهرکردی در اعتراض به وضعیت رتبه بندی معلمان مقابل اداره کل آموزش و پرورش این استان تجمع کردند. حاضران در این تجمع با شعارهایی مانند «مسول کدگذاری باید بیرون بیایی»، «مطالبات حل نشه، کلاسا تعطیل میشه» اعتراض خود را به عدم اجرای لایحه رتبه بندی اعلام کردند. این تجمع که کمتر از یک ساعت طول کشید بدون درگیری و ورود نیروهای امنیتی و در کمال آرامش به پایان رسید.

هرمزگان

تجمع حدود ۲۰۰ نفری فرهنگیان هرمزگان در مقابل اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد، خواسته‌ آنان اجرای دقیق و بدون تبعیض لایحه رتبه‌بندی بود و خواستار حضور مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان در جمع خود بودند که متأسفانه مدیرکل آموزش و پرورش از حضور در جمع معترضین خودداری کرد.

قم

تعطیلی کلاس های درس توسط معلمان و تجمع آنان در اداره آموزش و پرورش ناحیه ۳ قم امروز دوشنبه ۲۲ آذر انجام شد.

کهگیلویه و بویراحمد

معلمان گچسارانی در تجمعی آرام و مسالمت‌آمیز خواهان اجرای لایحه رتبه‌بندی معلمان شدند. آن‌ها از دولت و مجلس خواستند تا لایحه رتبه‌بندی را به دلیل وضعیت سخت معیشتی معلمان در کوتاه‌ترین زمان ممکن اجرایی کنند. 

فارس

حدود ۲۰۰۰ نفر از معلمان استان فارس هم امروز با اعتراض به وضعیت معیشتی  در مقابل ساختمان اداره کل آموزش و پرورش این استان واقع در شهر شیراز تجمع کردند و خواستار همسان‌سازی حقوق مشاغل به ویژه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان شدند.

فیلم و عکس | تجمع معلمان معترض در سراسر کشور | آمار معترضان به تفکیک شهرها | معلمان چه می‌خواهند؟

اصفهان

امروز حدود ۵۰۰ نفر از معلمان در اصفهان و برخی از شهرستان‌های این استان با حضور در مقابل ادارات آموزش و پرورش پیگیر مطالبات خود در خصوص لایحه رتبه‌بندی معلمان شدند. سیدمحمد میرپور، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در خصوص تجمع امروز معلمان اظهار داشت: این اتفاق توسط معلم‌های رسمی که به‌دنبال لایحه رتبه‌بندی هستند پیش آمد؛ تشکل‌های مختلف فرهنگیان پیگیر لایحه رتبه‌بندی هستند و موضوع در مجلس در حال پیگیری است. (اینجا بخوانید)

مرکزی

کمتر از ۱۰۰ نفر از معلمان استان مرکزی نیز امروز روبروی اداره کل آموزش و پرورش استان تجمع کرده بودند و مطالبات شان با دیگر استان ها یکسان بود.

خوزستان

جمعی از معلمان و بازنشستگان اهواز در اعتراض به عدم اجرای رتبه بندی و همسان سازی، پیش از ظهر امروز،  مقابل اداره کل اموزش پرورش خوزستان تجمع کردند.

بوشهر

در مرکز استان بوشهر تجمعی گزارش نشده است، اما در دو شهرستان گناوه و جم تعدادی از معلمان تجمع کردند.

فیلم و عکس | تجمع معلمان معترض در سراسر کشور | آمار معترضان به تفکیک شهرها | معلمان چه می‌خواهند؟

یزد

اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های ابرکوه و یزد نیز برای نیم ساعتی میزبان حضور حدود ۱۰۰ نفر از معلمان این استان بود که شعارهای زیر را سر دادند: «معلم بیدار است از تبعیض بیزاراست» ، «رتبه بندی حل نشه کلاسا تعطیل میشه» .

به گزارش فارس، در استان تهران تعدادی از معلمان تهران و البرز مقابل مجلس شورای اسلامی، در زنجان حدود ۱۰۰ نفر، کرمانشاه ۵۰ نفر، خراسان رضوی ۵۰ نفر و کرمان ۱۵۰ نفر از معلمان تجمع کردند و عمده مطالباتشان این موارد را شامل می شد: «عدم اجرای رتبه بندی معلمان که در قانون اساسی آمده»، «کمبود نیروهای آموزشی و فشار به سایر معلمان»، «کفاف ندادن حقوق معلمان با توجه به شرایط اقتصادی»، «دائمی شدن قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان»، «اجرای اصل ۳۰ قانون اساسی مبنی بر رایگان شدن آموزش به شهروندان» .

۳ استان که تجمعی گزارش نشده

در استان های خراسان شمالی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان، تجمعی گزارش نشده است.

کد خبرنگار: ۱۴
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید