اکنون براساس مذاکراتی که صورت گرفته است عربستان از میان واکسن‌هایی که در کشورمان تزریق می‌شود علاوه بر واکسن آسترازنکا، دریافت واکسن‌های سینوفارم و اسپوتنیک را هم بلامانع دانسته است اما شرط گذاشته است.

عربستان برای زائرانی که واکسن چینی و روسی زده‌اند شرط گذاشت

به گزارش سلام نو به نقل از روابط عمومی سازمان حج و زیارت، عربستان ورود زائران خارجی با واکسن‌های سینوفارم و اسپوتنیک را هم بلامانع دانسته، اما شرط گذاشت.

رئیس سازمان حج و زیارت درباره حضور زائران ایرانی در حج تمتع ۱۴۰۱ اظهار کرد: همچنان منتظر اعلام رسمی عربستان هستیم، اما تا این لحظه با وجود پیگیری‌ها، وزارت حج عربستان هنوز تصمیم خود را درباره برقراری حج آینده به هیچ یک از کشورهای اسلامی اعلام نکرده، این در حالی است که مسئولان حج برخی از کشورها که برای عمره به عربستان رفته‌اند مذاکراتی با مسئولان وزارت حج این کشور داشته‌اند، اما هنوز خبری از پذیرش زائران خارجی در حج تمتع نیست.

علی‌رضا رشیدیان بیان کرد: از آن‌جا که از ماه‌ها قبل برنامه‌ریزی‌های حج تمتع آغاز شده است، متناسب با دستورالعمل‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره انجام واکسیناسیون حجاج، دستورالعملی صادر و توصیه شد تا افرادی که مشمول دریافت دُز سوم واکسن کرونا هستند واکسن مورد تایید عربستان را دریافت کنند.

او در ادامه گفت: اکنون براساس مذاکراتی که صورت گرفته است عربستان از میان واکسن‌هایی که در کشورمان تزریق می‌شود علاوه بر واکسن آسترازنکا، دریافت واکسن‌های سینوفارم و اسپوتنیک را هم بلامانع دانسته است، اما به شرط  قرنطینه ۴۸ ساعته و تست PCR منفی به همین سبب زائران در نوبت حج نگران نباشند.

رشیدیان یادآور شد: پیرو دستورالعمل وزارت بهداشت درباره تزریق واکسن به افرادی که قصد سفر به خارج از کشور را دارند، سازمان حج و زیارت نیز اعلام کرد با توجه به این‌که هنوز وضعیت حج و همچنین تاریخ مذاکرات حج ایران و عربستان مشخص نشده است، مدیران حج و زیارت استان‌ها و مدیران کاروان‌ها به افرادی که قبلا برای حج ثبت‌نام کرده‌اند و در نوبت تشرف هستند و از طرفی مشمول فراخوان وزارت بهداشت می‌شوند، برای دریافت دُز سوم یا همان یادآور از واکسنی استفاده کنند که مورد تایید وزارت بهداشت عربستان است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید