تاکنون فرهنگیان نقاط مختلفی از خوزستان از جمله اهواز، بندر امام خمینی، باغملک، شادگان، بندر ماهشهر و بعضی نقاط دیگر استان تجمع خود را به ایلنا خبر داده‌اند. 

علت تجمع امروز فرهنگیان در نقاط مختلف کشور چه بود؟ / تصاویر

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، امروز در پی فراخوان سراسری شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان در بسیاری از شهرستان‌های خوزستان شاهد تجمعات فرهنگیان در اعتراض به عدم اجرای طرح رتبه‌بندی بودیم.

امروز دوشنبه ۲۲ آذرماه فرهنگیان نقاط مختلف خوزستان در ادامه اعتراضات سراسری معلمان مقابل اداره آموزش و پرورش شهر و شهرستان‌های خود تجمع کردند. 

تجمع اعتراضی تعدادی از معلمان در نقاط مختلف کشور

خواسته این فرهنگیان همسان سازی حقوق و اجرای طرح رتبه بندی مطابق با ۸۰ درصد حقوق هیأت علمی دانشگاه‌ها است. 
تاکنون فرهنگیان نقاط مختلفی از خوزستان از جمله اهواز، بندر امام خمینی، باغملک، شادگان، بندر ماهشهر و بعضی نقاط دیگر استان تجمع خود را به ایلنا خبر داده‌اند. 
 در پی فراخوان سراسری شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان امروز در بسیاری از شهرستان‌های خوزستان شاهد تجمعات اعتراضی فرهنگیان بودیم.

فرهنگیان قزوین در اعتراض به معلق ماندن طرح همسان‌سازی تجمع کردند

صبح امروز - دوشنبه ۲۲ آذرماه - فرهنگیان قزوین در اعتراض به معلق ماندن طرح همسان‌سازی، مقابل اداره کل آموزش و پرورش استان تجمع کردند.

تجمع اعتراضی تعدادی از معلمان در نقاط مختلف کشور

سه هفته پیش هم فرهنگیان استان قزوین در اعتراض به اجرا نشدن طرح رتبه‌بندی، اعتراض قانونی و مجوزدار برگزار کرده بودند.
اما تجمع امروز، پس از ابلاغ طرح رتبه‌بندی و در اعتراض به اجرا نشدن طرح همسان سازی برگزار شده است.

تجمع معلمان مریوان جلوی در آموزش و پرورش

امروز تعدادی از معلمان شهرستان مریوان جلوی در آموزش و پرورش این شهرستان تجمع کردند.
یک منبع آگاه که نخواست نامش فاش نشود در گفت و گو با ایلنا در این باره گفت: صدها نفر از معلمان شهرستان مریوان امروز مانند سایر شهرهای کشور تجمع کردند. دلیل این تمجع اجرا نشدن لایحه رتبه بندی و مشکلات معیشتی‌شان است.
این منبع آگاه گفت: در روزهای گذشته هم معلمان مریوانی در مدارس و  یا جلوی ساختمان اداره آموزش و پرورش این شهرستان تجمع کردند.

معلمان به تبعیض و بی عدالتی در پرداخت حقوق اعتراض دارند

یک فرهنگی بازنشسته و فعال اجتماعی در استان مرکزی گفت: معلمان و فرهنگیان صبح امروز اعتراض خود را در مورد همسان سازی حقوق بازنشستگان و همچنین رتبه بندی حقوق معلمان شاغل اعلام کردند.
به گزارش ایلنا، مرتضی سورانه افزود: حدود ۱۰ سال است که از اواسط دولت دهم احمدی نژاد و به دنبال تصویب سند تحول بنیادین و در تمامی ۸ سال دولت روحانی و در حال حاضر نیز در دولت رئیسی، مجلس شورای اسلامی و همچنین دولت در راستای این موضوع تعلل را در پیش گرفته اند. بر این اساس قانون رتبه بندی معلمان را که در گذشته به عنوان یک لایحه توسط دولت احمدی نژاد تهیه شده است، به بهانه های مختلف از جمله کمبود اعتبار و بودجه اعمال نمی کنند.
وی ادامه داد: دولت حق دارد که بودجه خود را هرگونه که تمایل دارد افزایش بدهد اما در باره  آموزش و پرورش به دلیل آنکه جمعیت شاغل در این مجموعه نسبت به سایر مشاغل بیشتر است، متأسفانه  تبعیض اعمال می شود.

تجمع اعتراضی معلمان در نقاط مختلف کشور (+عکس)

این فرهنگی بازنشسته و فعال اجتماعی اظهار داشت: معلمان به مسئله تبعیض و بی عدالتی اعتراض دارند و خواستار احقاق حقوق قانونی خود هستند. همچنین در این تجمعات معلمان علاوه بر رفع تبعیض و تسریع در اجرای قانون رتبه بندی بر مبنای لایحه مصوب مجلس در دولت پیشین و بر مبنای ۸۰ درصد و پرداخت آن از ابتدای شروع برنامه ششم، خواستار آزادی معلمان زندانی شدند.
کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید