رئیس سازمان حج و زیارت گفت: حضور زائران ایرانی در موسم حج تمتع منوط به تصمیم نهایی عربستان درباره حضور حجاج سایر کشورهای مسلمان در این مراسم بزرگ است.

آخرین اخبار درباره حضور زائران ایرانی در حج تمتع ۱۴۰۱

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، رئیس سازمان حج و زیارت از پیگیری برای اعزام زائران ایرانی به حج عمره خبر داد.

علیرضا رشیدیان درمورد حضور زائران ایرانی در حج تمتع ۱۴۰۱ اظهار کرد: منتظر اعلام رسمی عربستان در این خصوص هستیم اما تا این لحظه با وجود پیگیری ها، وزارت حج عربستان هنوز تصمیم خود را درباره برقراری حج آینده به هیچ یک از کشورهای اسلامی اعلام نکرده است. این در حالیست که مسئولان حج برخی کشورها که برای حج عمره به عربستان رفته اند، مذاکراتی با مسئولان وزارت حج این کشور داشته اند اما هنوز خبری از پذیرش زائران خارجی در حج تمتع نیست.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه ۷۲ هزار نفر سال گذشته ثبت نام خود را برای بجای آوردن اعمال حج تمتع و حضور در سرزمین وحی قطعی کرده اند، توضیح داد: در صورتی که عربستان با حضور زائران ایرانی در تمتع امسال موافقت کند و همه سهمیه ایران نیز اختصاص یابد، زائران ثبت نام شده اعزام خواهند شد و چنانچه امکان افزایش اعزام هم فراهم شود، از دیگر زائران در نوبت نیز برای اعزام ثبت نام می کنیم اما در صورتی که به سبب جلوگیری از شیوع کرونا سهمیه ایران کاهش یابد مجبور به انتخاب از میان زائران ثبت نام شده بر اساس زمان ثبت نام و شرایط زائر هستیم.

وی گفت: به هرحال حضور زائران ایرانی در موسم حج تمتع منوط به تصمیم نهایی عربستان درباره حضور حجاج سایر کشورهای مسلمان در این مراسم بزرگ است.

رشیدیان به برقراری حج عمره در عربستان با رعایت شیوه‌نامه های بهداشتی و کاهش موانع حضور زائران اشاره و تصریح کرد: بر اساس اعلام عربستان ۷ و نیم میلیون زائر در حج عمره امسال در این کشور حضور داشته اند که البته به نظر می‌رسد این رقم مربوط به مجموع زائران داخلی و خارجی عربستان باشد.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: اگر مقدمات و شرایط لازم از جمله برپایی دفتر کنسولگری یا نمایندگی ایران در عربستان و بستن قراردادهای لازم در حوزه مسکن، تغذیه، پرواز، حمل و نقل و ... فراهم شود تا قبل از حج تمتع سعی می کنیم تعدادی از ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار زائری را که در نوبت حج عمره هستند به عربستان  اعزام کنیم البته تاکید می کنم که اعزام زائران به حج  عمره منوط به برپایی دفتر نمایندگی ایران در عربستان است تا امنیت و شأن و جایگاه زائران ایرانی حفظ شود.

 
 
 

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید