شاید به دنبال خلاص شدن از شر برخی از حشرات در داخل یا اطراف آپارتمان خود هستید یا می‌خواهید یک گیاه خاص را به فرد مورد علاقه خود هدیه دهید، برای این منظور، گیاهان گوشتخوار به شما توصیه می‌شود.

با گیاهان زینتی گوشتخوار آشنا شوید

گیاه گوشتخوار چیست؟

 گیاهان گوشتخوار، گیاهانی هستند که حشراتی مانند پشه، مگس، عنکبوتیان، مورچه‌ها و سایر بندپایان را به دام می‌اندازند و از آنها تغذیه می‌کنند. آنها بیشتر مواد مغذی مورد نیاز خود را از مصرف این مواد غذایی کوچک بدست می‌آورند که البته بسته به نوع و اندازه گیاهان نیاز آنها به نور خورشید، آب و مخلوط گلدانی غنی از مواد مغذی، متفاوت است. وجود گیاهان گوشتخوار در داخل یا اطراف منزل شما می‌تواند برای کاهش یا از بین بردن مشکلات مربوط به حشرات مفید باشد. آنها نیز مانند سایر گیاهان به احساس سرزندگی خانه می‌افزایند.


چرا گیاهان گوشتخوار؟

شاید به دنبال خلاص شدن از شر برخی از حشرات در داخل یا اطراف آپارتمان خود هستید یا می‌خواهید یک گیاه خاص را به فرد مورد علاقه خود هدیه دهید، برای این منظور، گیاهان گوشتخوار به شما توصیه می‌شود.  در این مقاله همه چیزهایی که باید در مورد گیاهان گوشتخوار بدانید، آورده شده است. با استفاده از این اطلاعات می‌توانید محل زندگی خود را متحول کنید.

نحوه نگهداری از گیاهان گوشتخوار

۱. آبیاری

گیاه گوشتخوار خود را با آب مقطر آبیاری کنید. آب‌های دارای مواد معدنی گوناگون می‌توانند به سیستم ریشه گیاهان حشره خوار آسیب وارد کنند. شما می‌توانید آب مقطر را از فروشگاه‌های مخصوص گیاهان خریداری کنید.

 ۲.نور

مطمئن شوید که گیاه گوشتخوار شما نور زیادی دریافت می‌کند. شما باید این گیاهان را در مکانی با نور مناسب قرار دهید، اما نباید به مدت طولانی آنها را در معرض نور مستقیم قرار داد. این گیاهان معمولا به حدود ۱۲ ساعت حضور نور در محیط نیاز دارند که از این ۱۲ساعت اگر حداقل ۴ ساعت نور مستقیم به این گیاه بتابد، رشد مناسب‌تری خواهد داشت.

 ۳.خاک

نوع مناسب خاک محیط گلدانی در رشد این گیاه تاثیر عمده دارد، از خزه اسفاگنوم، پیت ماس یا مخلوطی از  اسفاگنوم، پیت ماس و پرلیت برای گلدان گیاهان گوشتخوار خود استفاده کنید و از مخلوط انواع خزه‌ها با هم جدا خودداری کنید، زیرا مواد مغذی خاک را تا حد زیادی مصرف می‌کنند و از بین می‌برند.

۷ نوع از معروف‌ترین گیاهان گوشتخوار

۱) دروزا یا شبنم خورشید

۲)  گوشتخوار کوزه‌ای یا ساراسنیا

۳)  ونوس حشره خوار

۴)  باتروت

۵) پشه‌گیر یا گیاه مثانه‌دار

۶)  بروچینا

۷) سفالوتوس

نکات مربوط به مراقبت از گیاهان گوشتخوار

۱) آبیاری گیاهان گوشتخوار خود را فراموش نکنید زیرا به سرعت خشک می‌شوند.

۲) آنها را در زمین نکارید.  تبخیر آب با سرعت بیشتری در فضای بیرون اتفاق می افتد، پس اگر گیاه گوشتخوار شما در فضای خارج از منزل زندگی می‌کند، حتما  آن را  در سینی پر از آب قرار دهید تا از تبخیر آب جلوگیری شود.

۳) اکثر گیاهان گوشتخوار در طول زمستان به خواب می‌روند، بنابراین آنها را به مکانی خنک و دارای نور روشن در ماه های سرد منتقل کنید.

۴) دمای مناسب برای رشد این گیاهان ۲۰ تا ۲۸ درجه است.

۵) با گذشت زمان این گیاه رشد کرده و متراکم می‌شود. در این صورت وقتی تمامی سطح گلدان را اشغال کرد، نسبت به جداسازی بخشی از آن اقدام کنید. سپس قسمت جدا شده را در مکانی جداگانه و مستقل پرورش دهید.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید