دیمیتری پسکوف گفت: گفتگوی مذکور محترمانه بوده و روایت‌های ترسناک و عجیب که رسانه‌های آمریکایی به آن دامن می‌زنند، مبنی بر اینکه بایدن تلاش کرده پوتین را «بترساند» صحت ندارد.

روایت سخنگوی کرملین از گفتگوی ویدئویی پوتین و بایدن

به گزارش سلام نو، تابناک به نقل از اسپوتنیک نوشت: «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه طی تماسی ویدئویی با «جو بایدن» همتای آمریکایی اش، این مسئله را مشخص کرده است که نظامیان روسیه که در نزدیکی مرزهای این کشور با اوکراین و داخل خاک روسیه هستند، تهدیدی برای هیچ کسی محسوب نمی شوند.

وی همچنین در تشریح تماس روسای جمهور روسیه و آمریکا گفت که گفتگوی مذکور «محترمانه» بوده و «روایت های ترسناک و عجیب» که رسانه‌های آمریکایی به آن دامن می‌زنند، مبنی بر اینکه بایدن تلاش کرده است پوتین را «بترساند» صحت ندارد.

همچنین در میان مسائل مهم مطرح شده، مسئله «خطوط قرمز» مسکو نیز مورد بحث و گفتگو قرار گرفته و پوتین تاکید کرده است این خطوط قرمز شامل گسترش ناتو به سمت شرق و همچنین ارسال و استقرار تسلیحات تهاجمی در کشورهای هم مرز با روسیه است.

سخنگوی کرملین در این باره گفت: از نظر مفهومی، این یک اختلاف بسیار جدی بین روسیه و ایالات متحده است.

وی همچنین درباره ادعاهای «تهاجم روسیه» به اوکراین، گفت که آمریکایی ها «خودشان» گول «کارزار اخبار جعلی» را خوردند و باور کردند که این موضوع درست است.

از زمان شروع کارزار رسانه ای در مورد ادعای تهاجم روسیه، مسکو بارها تاکید کرده است که قصد حمله به کسی را ندارد. در حالی که کشورهای غربی نسبت به تجمع نظامیان روسیه در نزدیکی مرز اوکراین ابراز نگرانی کردند، کرملین استدلال کرد که این ناتو است که با انتقال تجهیزات نظامی خود به اوکراین باعث نگرانی مسکو شده است.

پسکوف در این باره گفت: ما در مورد قلمرو خودمان، قلمرو فدراسیون روسیه صحبت می کنیم و در مورد اروپا که خانه مشترک ماست. آمریکایی ها در آن سوی اقیانوس هستند. منظور رئیس جمهور [پوتین] همین بود.

پیشتر روسای جمهور روسیه و آمریکا روز سه‌شنبه هفته گذشته طی یک تماس ویدیویی حدوداً دو ساعته در مورد موضوعات حاد مانند وضعیت اوکراین، مسائل منطقه‌ای مانند ایران و موضوعاتی مانند ثبات راهبردی و حملات باج‌افزاری گفتگو کردند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید