ما همیشه انواع مواد غذایی را با هدف مراقبت از سلامت و حفظ تندرسی خود مصرف می کنیم اما گاهی نتیجه برعکس است و خوراکمان آنگونه که باید اثر مثبت ندارد.

این مواد غذایی موجب کاهش عمر خواهد شد

به گزارش سلام نو به نقل از نمناک؛ سلامت شما متشکل از چیزهایی است که می خورید و نمی خورید. همه مواد غذایی که در طول روز استفاده می کنید، تاثیر بسیار زیادی روی سلامتی بدن تان دارد. به همین دلیل در این قسمت از بهداشت و سلامت تصمیم گرفتیم که مواد غذایی و خوراکی هایی را به شما معرفی کنیم که طول عمرتان را کم می کند و تا جایی که می توانید، باید از آن ها دوری کنید.

۱. پروتئین اضافه

تحقیقات نشان می دهد افراد میانسالی که رژیم غذایی سرشار از پروتئین استفاده می کنند و میزان پروتئین مصرفی در آن ها بیش از حد مجاز است، به اندازه افراد سیگاری به سلامت خود آسیب وارد می کنند. پروتئین زیاد از حد عاملی برای دیابت، و سرطان و در نتیجه افزایش خطر مرگ و میر است.

۲. نوشابه

قطعا تا به حال مقاله های بیشماری در مورد مضرات نوشابه خوانده اید. نوشابه طول عمر را کوتاه می کند و این موضوع از طریق تحقیقات علمی هم به اثبات رسیده است. نوشابه به دلیل قند بالایی که دارد، بیماری دیابت و فشار خون را در افراد ایجاد می کند و خطر مرگ را افزایش خواهد داد.

۳. غذا هایی با کربوهیدرات کم

مطالعات در این مورد نشان می دهد که مصرف معمولی کربوهیدرات بین ۵۰ الی ۵۵ درصد کالری معمولا در مقایسه با کربوهیدرات کمتر خواص بیشتری دارند. یعنی مصرف کربوهیدرات خیلی کم هم قطعا مضر است و به بدن آسیب وارد می کند و طول عمر را می کاهد.

۴. دوری از چربی

افرادی که رعایت می کنند و بیشتر به سمت پروتئین های گیاهی، چربی های غیر اشباع و کربوهیدرات می روند، معمولا با مرگ و میر زود هنگام مواجه نمی شوند اما افرادی که همه نوع چربی را از رژیم غذایی خود حذف می کنند، در معرض مشکلات، بیماری ها و افزایش خط مرگ هستند.

۵. پر خوری

این که به بدن تان بین هر بار غذا خوردن استراحت دهید، یعنی طول عمرتان را افزایش داده اید. تحقیقات نشان می دهند که افرادی که خیلی تند غذا می خورند و پر خوری می کنند و به معده شان کمتر استراحت می دهند، خطر مرگ و میر در آن ها بیشتر است. اما افرادی که بیشتر روزه می گیرند و معده و گوارش شان استراحت می کند، بیشتر عمر خواهند کرد.

۶. عشق به گوشت قرمز

اگر عاشق استیک گوشت هستید و خیلی از آن مصرف می کنید، کمی دست نگه دارید. مصرف گوشت قرمز بیش از حد مجاز عاملی برای بیماری های قلبی عروقی و سرطان است و طول عمر افراد را کوتاه می کند. مصرف گوشت قرمز به عنوان منبع پروتئینی اگر زیاد از حد مصرف شود، رژیم غذایی سالمی نخواهد بود.

۷. مصرف زیاد تخم مرغ

مصرف بیش از حد تخم مرغ در وعده های غذایی هم خطر بیماری قلبی، هم بیماری های دیگر و مرگ و میر را بالا می برد. مصرف میانگین کلسترول در طول روز باید ۱۸۴ میلی گرم باشد. افرادی که ۳۰۰ میلی گرم کلسترول در روز مصرف می کنند، عمر کوتاه تری خواهند داشت.

۸. نخوردن قهوه

محققان کره جنوبی و هاروارد روی ۳.۸ میلیون نفر آزمایشی را انجام دادند و متوجه شدند که نوشیدن قهوه بدون توجه به سن، وزن و سیگار کشیدن می تواند تاثیر مثبتی روی طول عمر داشته باشد. نوشیدن قهوه در طول روز به اندازه متعادل می تواند خطر مرگ و میر را تا حد زیادی بکاهد.

۹. مصرف بالای قند

مصرف قند زیاد، نوشیدنی های شیرین مثل نوشابه و شیرین کننده های مصنوعی می تواند عاملی برای بیماری های قلبی و عروقی باشد و شما را در معرض خطر مرگ و میر قرار دهد. قند همچنین یک نوع کالری غیر ضروری است که عاملی برای چاقی و دیابت بوده و عمر را نیز کوتاه می کند.

۱۰. شیرین کننده های مصنوعی

هیچ چیز را نباید جایگزین شیرینی طبیعی کنید. شیرین کننده های مصنوعی همگی مضر هستند و مصرف زیاد آن ها خطرات جبران ناپذیری را ایجاد می کند و می تواند باعث مرگ زود هنگام شود و هیچ فایده ای هم برای سلامت ندارد؛ حتی اگر آن را کم مصرف کنید.

۱۱. غذا های فراوری شده

غذاهای فراوری شده و اماده مثل پیتزا، ساندویچ و فست فود های دیگر در صورت مصرف زیاد برای سلامت افراد مضر است. بستنی، شکلات، کیک و بسیاری از خوراکی های دیگر هم فراوری شده هستند و عمر را کوتاه می کنند.

۱۲. استفاده نکردن از روغن زیتون

طبق مطالعات انجام شده در سال ۲۰۲۰، چربی موجود در روغن زیتون می تواند باعث افزایش طول عمر باشد و از بیماری های مربوط به کهولت سن جلوگیری کند و در نتیجه مصرف نکردن روغن زیتون شما را از فواید آن برای جلوگیری از بیماری ها محروم می کند و می تواند عامل کوتاهی عمر باشد.

۱۳. نوشیدن الکل

همه می دانید که الکل برای بدن اثرات جبران ناپذیری دارد و می تواند عاملی برای بیماری های خطرناک مثل سرطان (پروستات، سینه و گوارشی) باشد که همه این ها منجر به کاهش طول عمر نیز می شوند.

۱۴. کمبود مواد غذایی طبیعی

اگر برنامه غذایی تان به گونه ای است که در آن مصرف سبزیجات و میوه ها کم است، پس نمی توانید انتظار سلامت کامل را داشته باشید. مواد طبیعی و ارگانیک حاوی آنتی اکسیدان ها هستند و مواد مغذی را به بدن می رسانند و از بیماری قلبی و سرطان های خاص جلوگیری می کنند. پس کمبود مصرف مواد غذایی طبیعی عاملی برای کوتاه شدن عمر است.

۱۵. کمبود فیبر

غلات کامل را حتما باید در رژیم غذایی خود جای دهید زیرا کمبود فیبر در مواد غذایی باعث می شود که شما به دیابت نوع ۱ و نوع ۲ دچار شوید و همه این ها باعث می شود که در خطر مرگ و میر زود هنگام قرار بگیرید. پس هر طور که شده فیبر را در رژیم غذایی خود جای دهید.

۱۶. نخوردن آجیل

مطالعات در این مورد نشان می دهد که مصرف آجیل به عنوان میان وعده می تواند فرد را از خطر ابتلا به سرطان، بیماری قلبی عروقی و بیماری تنفسی دور کند و در نتیجه نخوردن آن باعث کاهش طول عمر می شود.

۱۷. مصرف سدیم زیاد

مصرف نمک زیاد باعث کاهش طول عمر افراد می شود. رژیم غذایی که در آن سدیم خیلی زیادی به کار رفته باشد، باعث فشار خون بالا و بیماری قلبی می شود و کاملا واضح است که فرد را در معرض مرگ قرار می دهد و طول عمر را می کاهد.

۱۸. مصرف غذا های اسیدی

مقاله ای در این باره اطلاعاتی را به چاپ رسانده است و بررسی کرده که غذاهای اسیدی معمولا مشکلات متابولیک را در افراد ایجاد می کنند و باعث دیابت، فشار خون بالا یا بیماری های مزمن کلیوی می شوند و در نتیجه احتمال کاسته شدن طول عمر در افراد را ایجاد می کند.

۱۹. مصرف نکردن چای سبز

محققان چینی فواید برگ چای سبز را به اثبات رسانده اند و اظهار داشته اند که مصرف چای سبز خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی و هر عامل منجر شده به مرگ را می کاهد و در نتیجه قطع مصرف چای سبز می تواند عاملی برای کاهش طول عمر افراد باشد.

۲۰. رژیم افزایش وزن

مصرف غذای زیاد و رساندن کالری بالا به بدن بدون ورزش، باعث افزایش شاخص توده بدنی و افزایش چربی در بدن شده و می تواند عاملی برای دیابت ، بیماری قلبی، و دیگر بیماری های مزمن باشد. در نتیجه رژیم چاقی بدون ورزش طول عمر افراد را می کاهد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید